Toon posts:

Schakelmateriaal verbouwing: ervaringen met Gao (Conrad)?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

I.v.m. een aanstaande verbouwing ben ik me op schakelmateriaal aan het oriënteren. Ik wil graag WCD's met geïntegreerd USB opnemen, wat de keuzemogelijkheden aardig beperkt (omdat andere merken het überhaupt niet hebben of minder aantrekkelijk).

Een van de alternatieven heb ik gevonden in het Gao schakelmateriaal van Conrad. Ik kan hier echter geen reviews van vinden.

Wat zijn jullie adviezen, heeft iemand ervaring met het de Gao lijn van Conrad?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DurkVell
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:37
Er is hier een tijdje terug een hele discussie geweest over WCD's met ingebouwde USB-aansluitingen. Even zoeken dus ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:11
Als je van plan bent veel/alles te gaan vervangen zou ik nooit voor onbekend schakelmateriaal gaan en enkel kiezen voor merken als Jung, busch jaeger, Gira etc. Al die merken hebben ook USB stopcontacten en zijn overal verkrijgbaar. Als je over enkele jaren nog iets wil kopen kan je het nog gewoon krijgen en dat is met onbekende merken nog maar zeer de vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik denk dat je nu gaat inspelen op wat nu actueel is, maar ik heb mijn twijfels of dat over 10-15 jaar nog steeds zo is. De stroom van die adapters gaat steeds omhoog, de spanning vaak ook met die quickcharge bijvoorbeeld. Die eerste uitvoeringen van usb stopcontacten hadden een stroom die niet bepaald hoog ging (1A, misschien zelfs een half) en dan heb je eigenlijk al het punt bereikt dat je liever de adapter gebruikt dan dat USB stopcontact. Ik denk dat het in de toekomst vaker gaat gebeuren. Dus dan heb je je hele huis vol zitten met usb stopcontacten en nog gebruik je adapters omdat die voor jouw device een stuk sneller laden.

Ook technisch gezien heb ik mijn vraagtekens. Je gaat ineens voedingen in stopcontacten stoppen en voedingen hebben nou eenmaal een levensduur.

Dus daarom mijn advies: Ik zou het niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 14:41

weebl

YARR!

Over een paar jaar is alles USB-C, ga je dan al je WCD's vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-10 23:05
Ik zou het ook niet doen. Ik heb thuis een tiental USB laders van allerlei oude apparaten en hobby (raspberry Pi's), maar tegenwoordig hebben onze telefoons allemaal USB-C. Een WCD zou 10+ jaar mee moeten, en 10 jaar geleden was er de eerste iPhone. Moet je nagaan of je dan nog steeds USB in je muur wilt of dat het dan hopeloos verouderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 13:49
weebl schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:09:
Over een paar jaar is alles USB-C, ga je dan al je WCD's vervangen?
De header is tot dusver altijd USB-A geweest... snap even je punt niet? Tenzij je refereert aan de hogere maximale wattages die mogelijk zijn.

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 14:41

weebl

YARR!

Voornamelijk dat ja. Maximale amperage van USB-C is 3.0, van USB-A is 1.5.

Daarnaast krijg je binnenkort nergens meer USB-A kabels bij...
Pagina: 1