Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
ik weet dat ik Nederland de stroom er niet vaak uit valt, maar het kan toch lelijke gevolgen hebben op je data. Ik zit eraan te denken om een APC BR900GI of APC BR1500GI aan te schaffen, ook omdat die nu wat goedkoper zijn met Primeday.

Het eindelijke doel is een Synology RS3617RPxs en Dell T330 beter te beschermen.
Hierin zitten/komen: heb 2 250GB SSD's, 2 1TB SSD's en 8x 4TB SATA HDD's. Ik dacht eraan om een 1 non-RAID 8TB back-up disk te kopen.

Mijn huidige Synonology 1517 met een Atom draaide maar 65 watt met 5x4TB schrijven. Maar de nieuwe Synology en Dell hebben allebei wel redelijke specificaties met Xeon E3-1240 v6 processor / 16GB geheugen en de andere https://www.synology.com/nl-nl/products/RS3617RPxs heeft ook een Xeon. Ik zou dan uiteindelijk alles in thuis willen racken, maar de 2e Synology (DS1517+) verkopen.

Ik vroeg iemand anders kan adviseren qua UPS. Het is best wel moeilijk inschatten. Het betaalbaarst is de BR900GI, die kost €120 dan, maar ik zou niet weten of die voldoet. De
APC BR1500GI zou €169 kosten, maar die gaat zeker voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-03 14:26
Waar ik wel benieuwd naar ben is hoeveel het standby verlies van deze UPSen tegenwoordig is.
En hoe lang gaan de accu's mee?
Kortom, hoeveel gaat een dergelijke 'verzekering' per jaar uiteindelijk kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:06

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Waarom zet je niet je oude nas bij iemand anders als back-up? Dat is sowieso een goed idee. Er is meer dat je data kan aantasten dan stroomuitval.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.