Beste mensen,
Iemand heeft me gevraagd om eens mee te kijken voor een nieuwe laptop. Deze persoon speelt graag een aantal games waaronder:
Civ 6, Overwatch, League of Legends en Diablo 3.
Nu moet het natuurlijk allemaal zo goedkoop mogelijk zijn echter wil ik toch wat advies inwinnen
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Voornamelijk gamen dus en algemeen gebruik.
Wat mag je laptop gaan kosten?
Budget varieert tussen de 800-900. Liefst zo goedkoop mogelijk
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Nee, echter is er absoluut geen mogelijkheid voor een desktop.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Asus of MSI? Als ik andere mag geloven met dergelijke vragen komen deze merken toch het beste uit de verf. Overigens heb ik zelf slechte ervaring met Lenovo en HP.
Daarnaast moet ik er bij zeggen dat het wel van belang is dat de behuizing *stevig* is. Bepaalde merken staan erom bekend dat dit niet het geval is, deze vermijd ik dan ook liever.
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Probleem zit hem vooral in de videokaart? Aangezien ik twijfel of het baat heeft om toch wat door te sparen voor een betere kaart met oog op de toekomst. Het is namelijk wel gewenst dat de laptop circa 4 jaar mee gaat. Graphics op low is geen enkel probleem zolang het speelbaar blijft.
Het eerste oog viel op de:
Asus vivo
256GB SSD
GTX 950M
i5-7300HQ
8RAM
€749
link: pricewatch: Asus VivoBook A550VX-DM660T
Nu zie ik in veel andere topics dat er gekeken wordt naar de GTX 1050.
Mijn vraag aan jullie in hoeverre is deze "beter"? En is dit de moeite waard?
bij een 1050 loopt de prijs al gauw op tot de +- €900.-
(bijv: pricewatch: MSI GL62M 7RD-047NL )
Alvast bedankt voor de hulp!
Iemand heeft me gevraagd om eens mee te kijken voor een nieuwe laptop. Deze persoon speelt graag een aantal games waaronder:
Civ 6, Overwatch, League of Legends en Diablo 3.
Nu moet het natuurlijk allemaal zo goedkoop mogelijk zijn echter wil ik toch wat advies inwinnen
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Voornamelijk gamen dus en algemeen gebruik.
Wat mag je laptop gaan kosten?
Budget varieert tussen de 800-900. Liefst zo goedkoop mogelijk
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Nee, echter is er absoluut geen mogelijkheid voor een desktop.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Asus of MSI? Als ik andere mag geloven met dergelijke vragen komen deze merken toch het beste uit de verf. Overigens heb ik zelf slechte ervaring met Lenovo en HP.
Daarnaast moet ik er bij zeggen dat het wel van belang is dat de behuizing *stevig* is. Bepaalde merken staan erom bekend dat dit niet het geval is, deze vermijd ik dan ook liever.
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Probleem zit hem vooral in de videokaart? Aangezien ik twijfel of het baat heeft om toch wat door te sparen voor een betere kaart met oog op de toekomst. Het is namelijk wel gewenst dat de laptop circa 4 jaar mee gaat. Graphics op low is geen enkel probleem zolang het speelbaar blijft.
Het eerste oog viel op de:
Asus vivo
256GB SSD
GTX 950M
i5-7300HQ
8RAM
€749
link: pricewatch: Asus VivoBook A550VX-DM660T
Nu zie ik in veel andere topics dat er gekeken wordt naar de GTX 1050.
Mijn vraag aan jullie in hoeverre is deze "beter"? En is dit de moeite waard?
bij een 1050 loopt de prijs al gauw op tot de +- €900.-
(bijv: pricewatch: MSI GL62M 7RD-047NL )
Alvast bedankt voor de hulp!