Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies voor *game* laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• xStarlight
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18-11 09:08
Beste mensen,

Iemand heeft me gevraagd om eens mee te kijken voor een nieuwe laptop. Deze persoon speelt graag een aantal games waaronder:
Civ 6, Overwatch, League of Legends en Diablo 3.
Nu moet het natuurlijk allemaal zo goedkoop mogelijk zijn echter wil ik toch wat advies inwinnen :9

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Voornamelijk gamen dus en algemeen gebruik.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Budget varieert tussen de 800-900. Liefst zo goedkoop mogelijk 8)7

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Nee, echter is er absoluut geen mogelijkheid voor een desktop.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Asus of MSI? Als ik andere mag geloven met dergelijke vragen komen deze merken toch het beste uit de verf. Overigens heb ik zelf slechte ervaring met Lenovo en HP.

Daarnaast moet ik er bij zeggen dat het wel van belang is dat de behuizing *stevig* is. Bepaalde merken staan erom bekend dat dit niet het geval is, deze vermijd ik dan ook liever.

...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Probleem zit hem vooral in de videokaart? Aangezien ik twijfel of het baat heeft om toch wat door te sparen voor een betere kaart met oog op de toekomst. Het is namelijk wel gewenst dat de laptop circa 4 jaar mee gaat. Graphics op low is geen enkel probleem zolang het speelbaar blijft.

Het eerste oog viel op de:
Asus vivo
256GB SSD
GTX 950M
i5-7300HQ
8RAM
€749

link: pricewatch: Asus VivoBook A550VX-DM660T

Nu zie ik in veel andere topics dat er gekeken wordt naar de GTX 1050.
Mijn vraag aan jullie in hoeverre is deze "beter"? En is dit de moeite waard?
bij een 1050 loopt de prijs al gauw op tot de +- €900.-
(bijv: pricewatch: MSI GL62M 7RD-047NL )

Alvast bedankt voor de hulp!

Alle reacties

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

xStarlight schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 00:52:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Asus of MSI? Als ik andere mag geloven met dergelijke vragen komen deze merken toch het beste uit de verf. Overigens heb ik zelf slechte ervaring met Lenovo en HP.
Elk merk heeft wel eens last van een maandagochtend product of zelfs een compleet product dat de plank mis slaat. Ook BMW roept wel eens auto's terug en Samsung Notes kunnen ook ontploffen. Ergo, niet teveel op uit doen. Als een merk per definitie slechte producten zou maken is deze binnen de kortste keren failliet.
Daarnaast moet ik er bij zeggen dat het wel van belang is dat de behuizing *stevig* is. Bepaalde merken staan erom bekend dat dit niet het geval is, deze vermijd ik dan ook liever.
Wat versta je onder stevigheid? Welke dagelijkse martelingen moet hij kunnen doorstaan? Je geeft aan dat de laptop niet (dagelijks) wordt meegesleept. Waar heb je die stevigheid dan voor nodig? Zelfs een stuk papier is stevig genoeg om zijn vorm te behouden als je hem gewoon laat staan
Probleem zit hem vooral in de videokaart? Aangezien ik twijfel of het baat heeft om toch wat door te sparen voor een betere kaart met oog op de toekomst. Het is namelijk wel gewenst dat de laptop circa 4 jaar mee gaat. Graphics op low is geen enkel probleem zolang het speelbaar blijft.
Als grafische pracht en praal geen rol speelt en gamen veruit de voornaamste taak is, zou je eventueel zelfs een laptop met een <1080p resolutie kunnen overwegen.
Het eerste oog viel op de:
Asus vivo
256GB SSD
GTX 950M
i5-7300HQ
8RAM
€749
Waarom vind jij dit de beste keus?
Logisch, de 950m is 2 jaar oude technologie
Specs en benchmarks zijn makkelijk zelf op te zoeken. We denken graag met je mee maar voor dit soort vragen kun je beter bij Google aankloppen.
En bij een 1070 zelfs nog hoger.

Als ik je een tip mag geven, probeer je eerst goed inzichtelijk te krijgen wat jouw vriend precies wenst. Jij gaat nu namens een ander advies inwinnen terwijl jijzelf al de nodige onduidelijkheid hebt.

- Blijkbaar speelt hij op dit moment al de genoemde games. Op welke resolutie en settings en welke verbeteringen verwacht hij van een nieuw systeempje?
- Welk formaat laptop geniet de voorkeur? Verschil tussen 11" en 21" is wel een verschilletje

Vervolgens kun je zelf prima het verschil tussen b.v. een 950 en 1050 googelen. Sterker nog, van de genoemde games zijn de systeemeisen ook makkelijk te vinden.

spoiler:
volgende keer als iemand je advies vraagt terwijl je onvoldoende kennis hebt een degelijk advies te geven. Zeg dat dan gewoon eerlijk tegen diegene ;)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Ik zou persoonlijk voor zoiets gaan met jouw budget:

https://tweakers.net/pric.../msi-gl62m-7rd-047nl.html

Wil je echt '''budget'' gaan, dan kom je al snel hier op uit:

https://tweakers.net/pric...-pavilion-15-bc210nd.html

Mocht er nog tijd en ruimte zijn, dan zou ik nog even doorsparen en de volgende halen:

https://tweakers.net/pric...m-dm121t-be/specificaties

Verwijderd

xStarlight schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 00:52:

Alvast bedankt voor de hulp!
De GTX1050 is sowieso meer toekomstig, en is dus zeker het overwegen waard.

• xStarlight
Switchie schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 04:41:
[...]

Elk merk heeft wel eens last van een maandagochtend product of zelfs een compleet product dat de plank mis slaat. Ook BMW roept wel eens auto's terug en Samsung Notes kunnen ook ontploffen. Ergo, niet teveel op uit doen. Als een merk per definitie slechte producten zou maken is deze binnen de kortste keren failliet.

[...]

Wat versta je onder stevigheid? Welke dagelijkse martelingen moet hij kunnen doorstaan? Je geeft aan dat de laptop niet (dagelijks) wordt meegesleept. Waar heb je die stevigheid dan voor nodig? Zelfs een stuk papier is stevig genoeg om zijn vorm te behouden als je hem gewoon laat staan

[...]

Als grafische pracht en praal geen rol speelt en gamen veruit de voornaamste taak is, zou je eventueel zelfs een laptop met een <1080p resolutie kunnen overwegen.

[...]

Waarom vind jij dit de beste keus?

[...]

Logisch, de 950m is 2 jaar oude technologie

[...]

Specs en benchmarks zijn makkelijk zelf op te zoeken. We denken graag met je mee maar voor dit soort vragen kun je beter bij Google aankloppen.

[...]

En bij een 1070 zelfs nog hoger.

Als ik je een tip mag geven, probeer je eerst goed inzichtelijk te krijgen wat jouw vriend precies wenst. Jij gaat nu namens een ander advies inwinnen terwijl jijzelf al de nodige onduidelijkheid hebt.

- Blijkbaar speelt hij op dit moment al de genoemde games. Op welke resolutie en settings en welke verbeteringen verwacht hij van een nieuw systeempje?
- Welk formaat laptop geniet de voorkeur? Verschil tussen 11" en 21" is wel een verschilletje

Vervolgens kun je zelf prima het verschil tussen b.v. een 950 en 1050 googelen. Sterker nog, van de genoemde games zijn de systeemeisen ook makkelijk te vinden.

spoiler:
volgende keer als iemand je advies vraagt terwijl je onvoldoende kennis hebt een degelijk advies te geven. Zeg dat dan gewoon eerlijk tegen diegene ;)
Zoals ik al aangaf bepaalde ervaringen geven duidelijk aan dat de behuizingen van bijv. een Lenovo zeer slecht tegen een stootje kunnen. Qua stevigheid wordt dan ook bedoeld dat hij tegen een stootje moet kunnen. Vervolgens heb ik gelezen dat bepaalde merken een wat "slechtere" kwaliteit behuizing hebben. Dit wil niet gelijk zeggen dat deze merken slechte producten op de markt brengen. Met een bepaald budget moet je compromissen sluiten.

Ik heb misschien niet alle informatie maar er is mij gevraagd om te kijken naar een laptop binnen een budget waar het meeste uitgehaald kan worden.
1080p was wel een eis van deze persoon.
daarnaast is het gewenste formaat 15'6.

Zoals ik al aangaf zit het hem meer in de videokaart waar mijn expertise niet ligt.
Momenteel wordt alles op low graphics gespeeld en ik hoop dat dit toch wat op te krikken is naar medium. Ik denk dat high niet realistisch is?

De vivo viel vooral op omdat hij toch al snel 100 euro goedkoper was dan andere laptops met dezelfde grafische kaart. Let op hier is wel alleen gekeken naar het merk ASUS of MSI. Aangezien andere topics al snel aangaven dat dit toch de betere gaming laptops zijn.
De pricewatch: MSI GL62 6QD-440NL is al snel 100 euro duurder namelijk.

Benchmarks vind ik persoonlijk erg lastig. Als ik http://gpuboss.com/gpus/G...s-GeForce-GTX-1050-Mobile mag geloven is de 1050 stukken beter.
Als ik dan de eerder genoemde msi pak (pricewatch: MSI GL62M 7RD-047NL is deze wel al snel 150 (200 bij afhalen in dichtstbijzijnde winkel) duurder.

Vandaar dat ik wilde weten wat de algemene ervaring is. De investering lijkt het me achteraf gezien wel waard. Het is een afweging waarbij ik zelf wat moeite heb aangezien ik weet dat de persoon heel snel neigt naar de goedkoopste. De Vivo is goedkoop maar gaat hij een beetje mee in de toekomst? De msi is bijv duurder maar mogelijk toch beter op langere termijn.

• xStarlight
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 09:49:
Ik zou persoonlijk voor zoiets gaan met jouw budget:

https://tweakers.net/pric.../msi-gl62m-7rd-047nl.html

Wil je echt '''budget'' gaan, dan kom je al snel hier op uit:

https://tweakers.net/pric...-pavilion-15-bc210nd.html

Mocht er nog tijd en ruimte zijn, dan zou ik nog even doorsparen en de volgende halen:

https://tweakers.net/pric...m-dm121t-be/specificaties
Doorsparen was helaas geen optie, dit was een van de eerste die ik liet zien maar was echt een No go helaas. Hij heeft slechte ervaringen met zijn huidige HP dus ik betwijfel of ik zoiets verkocht krijg. Dit kan overigens meer aan hem liggen dan het merk. Heb je zelf ervaring mer HP?

Verwijderd

Ikzelf heb geen ervaringen met HP, ik gebruik al jaren verscheidene Lenovo's. Maar er zijn genoeg mensen hier die wel ervaring hebben met HP laptops.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-11 20:36
Voor € 820,00 is deze nog wel leuk: pricewatch: Medion Erazer X6601 (30021370, Qwerty).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Pagina: 1