Alternatieve voltage mod

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:20
Bij hardocp zag ik deze draard in de forums staan waarin wordt gesproken over een soort van voltage mod.

Als je een TBird hebt die graag stroom lust schijnt het zo te zijn dat de PCB banen op veel mobo's niet breed genoeg zijn wat voor een flinke voltage drop zogt als het bij de MOSFET's komt. Dan is de +5V nog maar 4,8V oid.

De oplossing die sommige mensen hiervoor aandragen (en hebben gebruikt) is het verbinden van een +5 V uit een molex connector direct op een pin van een mosfet waar 5V op staat.

Wat denken jullie hiervan, zinvol?

Verwijderd

Het zou kunnen werken. Moet je natuurlijk wel eerst controleren of je echt maar 4,6 o.i.d. krijgt. En proberen kan nooit kwaad (als je het goed doet tenminste)

Maar het zou net dat extra voltje kunnen zijn wat er wordt getrokken. Kan helpen zeker voor stab.. vermoed ik....

Pics zijn wel duidelijk..

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-05 15:59

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Kan iemand ff een duidelijk plaatje/uitleg (Engels geen probleem) posten? Dan ga ik wel ff proefkonijnen op mijn KT7-RAID...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Demo

Demo

Ik heb ff de MOSFET's getest met een multimeter en:
-de draden van de multimeter meten geeft 6 Ohm
-van +5 naar middelste pootje van MOSFET geeft 6 Ohm (dus eigenlijk 0 Ohm)
-van MOSFET naar MOSFET (middelste pootjes) geeft 6 Ohm

Kan ik hieruit concluderen dat ik de middelste pootjes van de MOSFET's direct aan de +5 moet hangen? Als dit klopt ga ik het meteen proberen >:)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:20
Denk dat je ook nog ff moet testen of er 5V op de middelste pootjes staat. Indien ja, moet het kunnen.

• Demo

Demo

Op dinsdag 10 juli 2001 12:19 schreef hielko het volgende:
Denk dat je ook nog ff moet testen of er 5V op de middelste pootjes staat. Indien ja, moet het kunnen.
Als er een directe verbinding is tussen +5 en dat pootje, dan neem ik aan dat er 5 volt op staat... klopt toch?
Ik heb btw al gesoldeerd (nog niet getest) en het ging prima, maar ik ging ook voltage mod doen, toen is er zo'n soldeerlipje van mn mobo af gegaan :( (+ 3 mm koperbaan :( ) en m'n vidkaart donderde ook nog van de tafel dus daar moet ik de koeler opnieuw op maken (eigenlijk wel goed, want hij koelde volgens mij niet al te best)

Pagina: 1