Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor een programmeur opleiding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wat ga je met je laptop doen?
Ik zoek een laptop om vooral goed en lang mee te kunnen programmeren in verband met mijn opleiding: mediadeveloper waar ik eind augustus mee ga beginnen. Ik wil er ook mee kunnen gamen (Grand Theft Auto V, Euro Truck Simulator 2, Sims 4, CS:GO) en ik wil er ook af en toe zonder problemen mee kunnen Photoshoppen maar als het die games kan aankan denk ik dat die ook wel in staat is om mee te Photoshoppen.

Wat is je budget?
Mijn maximale budget is 2000 euro, wel wil ik het allerliefst de laptop van Wehkamp.nl kunnen kopen omdat ik via Wehkamp de laptop graag in termijnen wil kopen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik heb de laptop zoals eerder al genoemd is in deze topic voor school gebruiken dus ik moet hem 5 dagen in de week naar school meenemen, van lokaal naar lokaal dus daarom wil ik het liefst dat de laptop niet meer dan 2,5kg weegt.

Wil je een laptop die je later nog kunt upgraden?
Nee, het hoeft niet maar het ik zou het wel waarderen om bijvoorbeeld een grotere en of snellere SSD in te plaatsen.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat geeft de school zelf aan waaraan de laptop dient te voldoen?

Verwijderd

Topicstarter
CH40S schreef op maandag 10 juli 2017 @ 20:55:
Wat geeft de school zelf aan waaraan de laptop dient te voldoen?
LAPTOP EN SOFTWARE

Als je een opleiding op niveau 4 volgt, dan heb je een laptop nodig. Een laptop die voldoet aan de eisen kost tussen de 650 en 1.200 euro. Een Mac kost ongeveer vanaf 1.500 euro. Voor alle opleidingen volstaat een Windows-laptop. Daarnaast neem je een abonnement op de software van Adobe. Deze licentie kost ongeveer 120 euro per jaar. Ook heb je het MS-Office pakket of gelijkwaardig nodig. Dat kost ongeveer 30 euro

JE LAPTOP VOLDOET MINIMAAL AAN DE VOLGENDE SPECIFICATIES:

Intel i5 processor
6Gb ram, 128 Gb HD
WiFi met 802.11 a/b/g/n
Vanaf Windows 7 of MAC OS X 10.8
Voor Gaming en Mediamanagement & Marketing: uitsluitend Windows
Voor Gaming: videokaart met eigen geheugen en Windows 10
Voor Grafische Vormgeving mag ook een MacBook gebruikt worden.
Maar ik wil tijdens de pauzes of in de trein (ik moet zo'n 6 uur reizen) graag gamen, vandaar heb ik dat ook als eis erbij gezet.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zou dan in elk geval qua eisen op het gamen richten. Ik denk dat dat het zwaarste gaat zijn.
Dus die eisen zoals hierboven, met leuke GPU erbij en je zit denk ik wel gebeiteld.

Maar aangezien je niveau 4 gaat doen, ben je als je de opleiding gaat beginnen nog leerplichtig (en dus < 18 jaar?) zo ja, dan weet ik even niet hoe het exact zit, maar lijkt het mij dat een laptop hoort te vallen onder lesmateriaal en hoort de school de laptop te leveren. Ik kan dit echter mis hebben, want weet even niet exact hoe het bij MBO en hoger zit. Het kan echter wel de moeite lonen het uit te zoeken.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 10-07-2017 21:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
CH40S schreef op maandag 10 juli 2017 @ 21:00:
Ik zou dan in elk geval qua eisen op het gamen richten. Ik denk dat dat het zwaarste gaat zijn.
Dus die eisen zoals hierboven, met leuke GPU erbij en je zit denk ik wel gebeiteld.

Maar aangezien je niveau 4 gaat doen, ben je als je de opleiding gaat beginnen nog leerplichtig (en dus < 18 jaar?) zo ja, dan weet ik even niet hoe het exact zit, maar lijkt het mij dat een laptop hoort te vallen onder lesmateriaal en hoort de school de laptop te leveren. Ik kan dit echter mis hebben, want weet even niet exact hoe het bij MBO en hoger zit. Het kan echter wel de moeite lonen het uit te zoeken.
Ik ben inderdaad onder de 18 jaar maar de school heeft mij verteld zelf voor de laptop te zorgen. Ik heb al verschillende laptops kunnen vinden die aan mijn eisen zo'n beetje voldoen maar ik weet niet of zij geschikt om tegelijkertijd mee te programmeren (i.v.m. toetsenbord comfort)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Scholen vertellen altijd en graag dat je zelf de laptop dient te regelen. Mocht het zo zijn dat ze verplicht zijn te leveren (want lesmateriaal) dan scheelt hun dat duizenden Euro's. Ik zou dus echt even kijken hoe het exact zit, het kan jou Euro's schelen terwijl de school ervoor moet zorgen. ;)

Hoe het toetsenbordcomfort is verschilt natuurlijk, maar is ook afhankelijk van jouw voorkeur. Wil je weten hoe een toetsenbord is, zal je fysieke winkels langs moeten om te testen.

[ Voor 23% gewijzigd door CH4OS op 10-07-2017 21:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
CH40S schreef op maandag 10 juli 2017 @ 21:04:
Scholen vertellen altijd en graag dat je zelf de laptop dient te regelen. Mocht het zo zijn dat ze verplicht zijn te leveren (want lesmateriaal) dan scheelt hun dat duizenden Euro's. Ik zou dus echt even kijken hoe het exact zit, het kan jou Euro's schelen terwijl de school ervoor moet zorgen. ;)

Hoe het toetsenbordcomfort is verschilt natuurlijk, maar is ook afhankelijk van jouw voorkeur. Wil je weten hoe een toetsenbord is, zal je fysieke winkels langs moeten om te testen.
Ik heb even heen en weer gemaild en het blijkt dat de student zelf de laptop moet aanschaffen maar dat er wel zo'n beetje korting te verkrijgen is bij het gebruik van een specifieke winkel dat door de school wordt erkend (dat is er 1 en dat is campus nogwat)
Pagina: 1