Ik zoek voor mijn vader een nieuwe camera. Onze oude camera is van 2006, dus wordt het tijd voor een nieuwe. Hij gaat binnenkort naar de Noordkaap, dus ik ben op zoek naar een camera van goede kwaliteit, vooral qua zoom-functie en panorama-functie aangezien hij veel landschap- en natuurfoto's gaat maken. Daarna wordt ie natuurlijk voor andere vakanties gebruikt. Verder moet de camera duidelijk zijn in de bediening, want m'n vader is al 73.
Budget: tot 300 euro, maar liever rond de 250,-.
Ik heb al een paar camera's opgezocht zoals de Canon PowerShot SX720 HS, Sony Cyber-shot DSC-HX60V/DSC-HX300 en Canon PowerShot SX540 HS. Ik denk eigenlijk dat camera's met een 'draaibare' (geen idee hoe je dat noemt) lens om te zoomen handiger zijn voor mijn vader dan die met kleine zoomknopjes (of heb ik het verkeerd begrepen en is bijv. de lens van de sx540 ook niet draaibaar zoals bij een spiegelreflex?)
Ik ben zelf echter niet technisch genoeg om te ontdekken welke van deze het beste bij de wensen van mijn vader past.
Budget: tot 300 euro, maar liever rond de 250,-.
Ik heb al een paar camera's opgezocht zoals de Canon PowerShot SX720 HS, Sony Cyber-shot DSC-HX60V/DSC-HX300 en Canon PowerShot SX540 HS. Ik denk eigenlijk dat camera's met een 'draaibare' (geen idee hoe je dat noemt) lens om te zoomen handiger zijn voor mijn vader dan die met kleine zoomknopjes (of heb ik het verkeerd begrepen en is bijv. de lens van de sx540 ook niet draaibaar zoals bij een spiegelreflex?)
Ik ben zelf echter niet technisch genoeg om te ontdekken welke van deze het beste bij de wensen van mijn vader past.