Nou ben ik niet zo into alu-hoedje theorieën maar na deze 'ontdekking' lijkt mij verstandig dit eens te melden alhier. Ik ben benieuwd wat de echte kenners van Linux systemen hiervan vinden en of dit wellicht toch iets is wat enige aandacht verdiend.
Zojuist loop ik hier tegenaan: CIA’s Hacking Tool For Linux Computers Revealed
En in navolging hiervan ben ik hierop gestuit: OutlawCountry Is CIA's Malware for Hacking Linux Systems
Dus mijne heren Linux experts, is dit worthy enough om eens een kritische blik op te werpen alhier..? Ik zou hier graag wat meer over weten maar helaas reikt mijn kennis niet ver genoeg omtrent Linux in het algemeen en de beveiliging van Linux systemen en servers wat meer in het bijzonder.
Kleine disclaimer: Nergens een echt relevant topic kunnen vinden dus ik start er eentje nu. Mocht er onverhoopt toch een topic bestaan die erover bericht bij voorbaat mijn excuses. Wellicht dat een modje het topic dan kan verplaatsen danwel sluiten.
Zojuist loop ik hier tegenaan: CIA’s Hacking Tool For Linux Computers Revealed
En in navolging hiervan ben ik hierop gestuit: OutlawCountry Is CIA's Malware for Hacking Linux Systems
Zelf ben ik niet zo'n enorme Linux kenner, genoeg mee gestoeid, dat wel. Maar aangezien ook mijn servers Apache draaien (hosted btw, niet thuis) en er verschillende kennissen diverse Linux distributies draaien op systemen en laptops is dit toch wel iets waar ik even van achter het hoofd moest krabbelen.This new malware strain’s details have been leaked in the form of a user manual, which describes that OutlawCountry tool consists of a kernel module for Linux 2.6, using which CIA can modify the network traffic and redirect it for ex- and infiltration purposes.
Dus mijne heren Linux experts, is dit worthy enough om eens een kritische blik op te werpen alhier..? Ik zou hier graag wat meer over weten maar helaas reikt mijn kennis niet ver genoeg omtrent Linux in het algemeen en de beveiliging van Linux systemen en servers wat meer in het bijzonder.
Kleine disclaimer: Nergens een echt relevant topic kunnen vinden dus ik start er eentje nu. Mocht er onverhoopt toch een topic bestaan die erover bericht bij voorbaat mijn excuses. Wellicht dat een modje het topic dan kan verplaatsen danwel sluiten.
... Je hébt soms van die dagen ...