Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martje1992
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-08-2024
Hallo tweakers,

Ik heb een Sitecom Greyhound router,
Maar ik krijg deze niet goed ingesteld,
Wat ik op internet lees moet deze een goed ontvangst hebben maar wanneer ik deze gebruik heeft deze nog slechter ontvangst dan mijn Ziggo modem.
Ik hoor graag van jullie of ik dingen kan veranderen
ik heb de volgende instellingen:

(2.4Ghz)
Greenmode: Uitgeschakeld
Band steering: Band balance
5GHz RSSI:-66dBm
Percentage clients op 5HGhz-radio: 60%
Kanaal: ch 01 : 2.412GHz
Zendvermogen: 11dBm
Modus: 802.11 B/G/N
HT-Modus: 20MHz/40MHz
Gegegevenssnelheid: Auto
Fragmentatiedrempel: 2346
RTS Threshold: 2346
Beacon Interval: 100
DTIM Period: 2
Preamble type: Long Preamble
CTS Protection: Auto

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
En heb je ook gegevens van dat "slecht ontvangst"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat verwacht je? Je probeert B/G/N over hetzelfde "kanaal" te sturen en zolang een device dat leuk/handig vindt, heb je zomaar kans dat je op B verbonden bent.

Sowieso is het handig om te weten welk modem je hebt en, indien nodig, deze wel/niet in bridge mode staat; zonder dat heb je kans dat je 2 DHCP-scopes hebt en mogelijk dubbel NAT en dat levert ook hele slechte snelheden op.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martje1992
Maar als ik hem niet op b/g/n zet, kunnen "oudere" apparaten het netwerk niet vinden.
Het modem staat niet in bridge modes.. is dit wel aan te raden?
de aantal streepjes zitten tussen 3/4 en 4/4 in. het rare is ook dat hij soms niet verbind en dan weer opnieuw het netwerk moet selecteren.

[ Voor 31% gewijzigd door martje1992 op 10-07-2017 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als het aantal streepjes tussen 75% en 100% zit, dan is de ontvangst anders prima. Dat de snelheden daarna te wensen over laten, ligt waarschijnlijk aan hoe dat ding geconfigureerd is en/of met Ziggo samenwerkt.

Als ik je oudere posts mag geloven, heb je een Fritzbox wel werkend gekregen; dat doet me vermoeden dat je de handleiding en mogelijk verdere instructies voor de Sitecom maar eens moet gaan opsnorren en hiermee aan de gang moet gaan.

En ter info: tests bij de buren laten zien dat deze router nou niet echt de snelste is en op sommige tests zelfs bij de onderste 30% van geteste apparaten eindigt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martje1992
de fritzbox wordt zakelijk gebruikt als telefoon centrale.
echter zit ik er steeds meer over te denken om t modem van Ziggo in bridge te laten zetten.
daarnaast lees ik veel op internet over het instellen van de aantal dbm
moet ik deze op 11 of 26 zetten? voor maximaal signaal sterkte?
daarnaast vraag ik met af de "5GHz RSSI:-66dBm" wat dat exacte inhoud?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-08 21:46
martje1992 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 20:17:
de aantal streepjes zitten tussen 3/4 en 4/4 in.
Het aantal streepjes is geen eenheid. Ga opzoek naar een signaalwaarde in dBm.

Daarnaast zegt de ontvangen signaalsterkte ook niets over de mate van interferentie. Ook is het zeer relevant op welke band je zit (2.4 GHz of 5 GHz). 5 GHz reikt immers niet zo ver, maar heeft veel minder last van interferentie.

Op 2.4 GHz heb je last van je buren (interferentie); op 5 GHz zijn muren, vloeren en plafonds extra vervelend (maar daardoor heb je weinig tot geen last van de buren).
  • Waar staat het AP fysiek, en waar bevinden de clients met problemen zich? Is het dichtbij het AP beter?
  • Gebruiken de problematische devices 2.4 GHz of 5 GHz?
martje1992 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 20:43:
echter zit ik er steeds meer over te denken om t modem van Ziggo in bridge te laten zetten.
Welk probleem probeer je daarmee op te lossen?
daarnaast lees ik veel op internet over het instellen van de aantal dbm
moet ik deze op 11 of 26 zetten? voor maximaal signaal sterkte?
Het is naief om te denken dat signaalsterkte alles is. Integendeel (zie opmerking over interferentie).

Interferentie is waarschijnlijk problematischer dan signaalsterkte. Ik zou zeker van de defaults afblijven, een wijziging verandert alleen hoe hard het AP zendt, niet hoe hard je clients terugzenden.
daarnaast vraag ik met af de "5GHz RSSI:-66dBm" wat dat exacte inhoud?
De sterkte van een ontvangen signaal op de 5 GHz-band. Van welk apparaat dat is blijkt niet uit je post.
  • Check of je van 5 GHz gebruikmaakt/kunt maken. Splits desnoods de 2.4 GHz/5 GHz SSIDs tijdelijk op zodat je expliciet kunt testen welke band waar bruikbaar is.]
  • "HT-Modus: 20MHz/40MHz" op 2.4 GHz is in de meeste gevallen erg problematisch door interferentie. 20 MHz-only is een veiligere keuze. Dat is de allereerste optie die ik zou wijzigen als je problemen zich op de 2.4 GHz band afspelen.
  • Als 5 GHz niet bruikbeer is door de afstand/obstakels tov. de router, probeer dan een ander 2.4 GHz-kanaal. 1/6/11 zijn redelijke keuzes, je zit nu op 1[/i]
Pagina: 1