Hoge packetloss bij Ziggo met VPN

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonderbloem
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 04-10 08:21
Op mijn thuisfront heb ik Ziggo (bassis abonnement) in combinatie met de Connect Box. Vanaf mijn kantoor (off-site) wil ik via een VPN verbinding een backup wegschrijven naar mijn thuisfront toe. Ik heb de connectbox van Ziggo in bridge modus gezet en een eigen Mikrotik router erachter geplaatst.

Wanneer mijn back-up proces begint heb ik zeer traag internet. Mijn pings lopen uiteen van 20ms - 900ms en request time-out. Mijn reguliere internet verkeer gaat uiteraard buiten de VPN om. De back-up die ik vanaf mijn zakelijke locatie naar thuisfront wegschrijf heb ik gelimiteerd op 10Mbits. Ik heb zelf een Ziggo abonnement van 40Mbits dus dat zou het probleem niet moeten zijn. Ik weet ook zeker dat er geen andere apparaten op mijn thuisfront hevig aan het downloaden of aan het uploaden zijn.

Het maken van de back-up mislukt regelmatig door de hoge pings. Het maken van de eerste back-up was bijna mission impossible maar is uiteindelijk toch gelukt zonder corruptie. Ik kwam dit artikel tegen op Tweakers. Zou dit probleem ook voor mij van toepassing zijn? Zoja is het een optie om een ander soort modem te vragen? (zoja welke?)

Ohja. Ik heb Ziggo al eens gebeld. De signaalwaardes lijken goed te zijn.

Afbeeldingslocatie: https://s10.postimg.org/5nv6jmn5h/image1.png
Afbeeldingslocatie: https://s10.postimg.org/ex1y7hlf9/pings.png

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:24
neeecht in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 9"
neeecht in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 9"

neeecht in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 10"

neeecht in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 10"

Update:
Ziggo Zakelijk Hitron modem, wel zelfde chip, maar geen issues.
Prut werk bij sommige modem makers dus.

[ Voor 15% gewijzigd door neeecht op 10-07-2017 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonderbloem
Thanks, gelukkig ben ik niet de enige die met deze problemen kampt. Ik ga nu de klantenservice bellen om te kijken of ik een ander modem kan krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Eens meekijken met Wireshark of zo om te zien wat er nu precies misgaat. Een "hoge ping" is op zich niet erg, packet loss is veel vervelender, dat kan je ook zien met Wireshark overigens. Ken je iemand in de buurt die als testkonijn kan dienstdoen? Wellicht bij een andere provider? Dan kan je in ieder geval één van beide sites uitsluiten.

Overigens doet mijn connectbox het voorbeeldig ...

Wat nog een probeersel kan zijn is de MTU omlaag te zetten op kantoor naar 1450 of zo, die zal nu wel op 1500 staan. Dat zou tegenwoordig ook geen probleem meer mogen zijn, maar het is een poging waard.

En hier kan je binary bestanden downloaden wat eenzelfde beeld zou moeten geven. Probeer eens een 10GB bestand zou ik zeggen ...

[ Voor 41% gewijzigd door Houtenklaas op 10-07-2017 19:37 . Reden: Wat meer info erbij geknald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonderbloem
Ziggo net gebeld, geen nieuw modem want dat kan niet!?

Problemen zijn bekend. Wordt aan gewerkt advies medewerker om geen back-up te of VPN op te starten via ConnectBox want dat werkt nog niet. Wat ze wel kon doen is aanmelden voor beta versie van de firmware, iets met einde jaar komt er waarschijnlijk een nieuwe versie. BAH wat een slechte service.

http://i66.tinypic.com/33w4ady.png
http://i63.tinypic.com/1r3k43.png

[ Voor 15% gewijzigd door zonderbloem op 10-07-2017 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Dit probleem is al sinds de introductie (2015) van de Connectbox aan de gang, dus ik zou geen genoegen nemen met "ander modem kan niet". Probeer eens de webcare op Twitter of dreig met opzeggen.

Die puma6 test van dslreports moet je trouwens wel bekabeld uitvoeren en niet op een iPhone.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-10 17:17
Kan je Ziggo niet in gebreke stellen?
Pagina: 1