Welke rotary switch nodig?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stannieman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-10 10:43
Goeiedag allemaal!

Ik ben op zoek naar een rotary switch om stereo-xlr te kiezen van 3 bronnen.
Het komt erop neer dat er 1 stereo xlr uitgang is (2 kabels dus, is 6 contacten) en met de switch moet ik kunnen kiezen tussen 3 bronnen.
Het is niet nodig dat die schakelt terwijl het audiogedeelte aan staat dus eventuele pops zijn niet zo'n problem, maar als er switches zijn die helemaal geen pops maken is dat mooi meegenomen natuurlijk.

Nu ben ik een beetje de bomen door het bos kwijtgeraakt wat betreft het aantal polen, decks etc op die switches.

Iemand die me kan helpen een goed exemplaar hiervoor uit te kiezen? Liefst bij conrad, daar heb ik nog wat in mijn winkelmandje zitten dus dan kan het er gewoon bij.

Alvast bedankt
Stan

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:03

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Symmetrisch aangesloten, dus twee signaal per in/uitgang? Ground hoef je niet te schakelen, wel kun je anticiperen door de ingangen te isoleren en een ground-lift schakelaar er tussen te zetten in geval van een loop.
Dan kom je op een vier standen (off, 1, 2, 3), vier polige schakelaar. Neem een verbreek-voor-maak, zodat je niet de kans loopt ingangen aan elkaar te hangen. De off stand knoop je aan bijv 600R naar ground.

Asymmetrisch is een verbinding minder te schakelen, dus vier standen, twee polig.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stannieman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-10 10:43
Ok ik heb er denk ik een gevonden, zou vandaag moeten aankomen dus dan kan ik het morgen proberen.