Toon posts:

Geen tv geluid via Marantz SR6004

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers

Deze week heb ik eindelijk een Marantz AC-receiver gekregen (de oude versie van mijn vader). Dit weekend hebben we alles aangesloten, en alles leek prima te werken.

De receiver heb ik aangesloten via HDMI met de Ziggo Box, en voor het geluid van de TV heb ik een optische kabel van de TV naar de AC receiver lopen. Bij de geluidsinstellingen van de TV heb ik voor Easylink automatisch gekozen. Nu is echter het probleem, op het moment dat ik Netflix via de SMART TV bijvoorbeeld op start blijft het geluid van de Ziggobox doorlopen. Iemand enig idee wat het probleem is? En hoe ik dit kan veranderen?

Mijn vader had hier géén last van, dus ergens moet een instelling of aansluiting niet kloppen.

AC Receiver: Marantz SR6004

TV: Phillips 48PFK 6609 / 12

Beste antwoord (via FeaR op 12-07-2017 18:18)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:05

FeaR

In GoT we trust

Als je via een ingebouwde app op de TV audio over de surround wilt hebben zal je het kanaal/input waar de S/PDIF in komt op de receiver in moeten stellen. Dat is in het menu even zoeken welke ingang/source je aan de juiste S/PDIF in gekoppeld hebt.

Sowieso is de opzet niet geheel samenhangend wat mogelijk ook de verkeerde gedachtegang kan verklaren:
Je hebt een optische kabel vanaf de S/PDIF Out van de TV naar de receiver lopen. Daar zal het geluid van in dit voorbeeld de Netflix App overheen lopen. De EasyLink die je aan hebt gezet is een combinatie van HDMI CEC en HDMI ARC. Die laatste heeft je receiver niet (dat is pas vanaf HDMI 1.4 en de SR6004 heeft HDMI 1.3) en kan je daarom ook niet gebruiken. Dat is ook de reden dat je geluid doorloopt, je wisselt op de Marantz immers niet van input en dat zal ook niet automatisch gaan aangezien EasyLink niets doet met de S/PDIF Out.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:05

FeaR

In GoT we trust

Als je via een ingebouwde app op de TV audio over de surround wilt hebben zal je het kanaal/input waar de S/PDIF in komt op de receiver in moeten stellen. Dat is in het menu even zoeken welke ingang/source je aan de juiste S/PDIF in gekoppeld hebt.

Sowieso is de opzet niet geheel samenhangend wat mogelijk ook de verkeerde gedachtegang kan verklaren:
Je hebt een optische kabel vanaf de S/PDIF Out van de TV naar de receiver lopen. Daar zal het geluid van in dit voorbeeld de Netflix App overheen lopen. De EasyLink die je aan hebt gezet is een combinatie van HDMI CEC en HDMI ARC. Die laatste heeft je receiver niet (dat is pas vanaf HDMI 1.4 en de SR6004 heeft HDMI 1.3) en kan je daarom ook niet gebruiken. Dat is ook de reden dat je geluid doorloopt, je wisselt op de Marantz immers niet van input en dat zal ook niet automatisch gaan aangezien EasyLink niets doet met de S/PDIF Out.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb je inderdaad gelijk in, ik kan niet echt zeggen dat technisch ben dus heb gewoon alles aangesloten op aanwijzingen van mijn vader. Ik zal eens gaan uitzoeken hoe ik de source dan kan veranderen bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad gelukt! Bedankt!