Toon posts:

[Advies] Wil mijn GTX970 videokaart upgraden naar...

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ben op zoek naar een opvolger voor mijn GTX970 sinds ik niet op HIGH settings 1920/1080 Battlegrounds op een normale manier kan spelen. Zelf speel ik ook her en der nog CS GO maar ook daar haal ik maar 175-250 fps.

Zat zelf eingenlijk te denken aan een MSI GeForce GTX 1070 Gaming X 8GB

Specs

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2isfip0.png

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/k13m8x.png

Ik zat te denken om mijn videokaart te houden en mijn processor te upgraden naar een i5-7600k of een i7 7600k intel. Of mijn huidige processor i5-6400 te behouden en mijn GPU te upgraden naar een 1070 serie.

Wil er ongeveer 500 euro aan uitgeven maar weet niet waar ik nou echt goed aan doe sinds ik er niet zoveel sjoege van heb.

Bedankt voor enige hulp alvast!

Sander

[ Voor 208% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2017 17:48 ]

Alle reacties

Verwijderd

Topicstarter
Ben op zoek naar een opvolger voor mijn GTX970 sinds ik niet op HIGH settings 1920/1080 Battlegrounds op een normale manier kan spelen. Zelf speel ik ook her en der nog CS GO maar ook daar haal ik maar 175-250 fps.

Zat zelf eingenlijk te denken aan een MSI GeForce GTX 1070 Gaming X 8GB

Specs

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2isfip0.png

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/k13m8x.png

Ik zat te denken om mijn videokaart te houden en mijn processor te upgraden naar een i5-7600k of een i7 7600k intel. Of mijn huidige processor i5-6400 te behouden en mijn GPU te upgraden naar een 1070 serie.

Wil er ongeveer 500 euro aan uitgeven maar weet niet waar ik nou echt goed aan doe sinds ik er niet zoveel sjoege van heb.

Bedankt voor enige hulp alvast!

Sander

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2017 17:45 ]

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03:08
Battleground bedoel je PUBG mee denk ik? Zoja dit is ook nog een early acces game, is dus niet goed geoptimized.

Verder denk ik zelf dat je beter een CPU upgrade kan doen want ik denk dat die 1070 anders gaat bottlenecken.

Verder ben ik nog benieuwd hoeveel geheugen je op dit moment hebt.

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Verwijderd

Topicstarter
Kingston HyperX FURY - DDR4

Crucial BX200 - Solid state drive

En ja idd, bedoel er pubg mee :)

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2z7jul0.png

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2017 17:53 ]

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-02 09:51
Die specs in die screenshots zijn nauwelijks tot niet te lezen, maar zo op het oog denk ik dat je meer hebt aan de upgrade van een videokaart dan van de cpu. Zie: categorie: Videokaarten
Het zal nog wel even zoeken zijn naar een GTX 1070 die ook daadwerkelijk voor < 500 euro leverbaar is.

[ Voor 14% gewijzigd door Jesse op 10-07-2017 17:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jesse schreef op maandag 10 juli 2017 @ 17:40:
Die specs in die screenshots zijn nauwelijks tot niet te lezen, maar zo op het oog denk ik dat je meer hebt aan de upgrade van een videokaart dan van de cpu. Zie: categorie: Videokaarten
Het zal nog wel even zoeken zijn naar een GTX 1070 die ook daadwerkelijk voor < 500 euro leverbaar is.
Bedankt voor je reactie, nu beter zichbaar?

Ja ik heb gezien dat het nergens leverbaar is.. Het is geen ramp als ik er 600 voor moet neerleggen, uiteraard liever niet maja.

Verwijderd

De afbeeldingen zijn slecht leesbaar maar wat ik er uit op kan maken is dat je 8GB intern geheugen hebt. Is dat 1x8GB of 2x4GB?
Het moederbord zal een Gigabyte zijn. Welk type is het?
Welk merk en type voeding heb je?
In de tussentijd duidelijk geworden.

PUBG draait op geen enkel systeem lekker. Zelfs op de snelste setup zijn er drops naar 10 fps.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2017 17:50 ]

Verwijderd

Euhm, hoezo kan je niet normaal spelen met 175+fps? Ik zie zelf het vershil tussen 60Hz en 120Hz nog wel maar tussen 120Hz en hoger zie ik echt geen enkel verschil meer. Laat je je niet een beetje gek maken?

Maar buiten dat heeft Jesse een goed punt, je gaat waarschijnlijk meer effect zien van een GPU upgrade.

• Jesse
Voor de leesbaarheid zou je het beste even een lijstje kunnen maken volgens deze handleiding: Handleiding Pricewatch

Verwijderd

Topicstarter
GA-H110M-S2H

Coolermaster G550M

Dat is 1x, heb maar 1 strip erin zitten

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2017 17:51 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2017 @ 17:50:
Dat is 1x, heb maar 1 strip erin zitten
Sowieso aan te raden om dual channel te gaan draaien. Dat maakt dingen al een stuk vlotter.

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op maandag 10 juli 2017 @ 17:54:
[...]

Sowieso aan te raden om dual channel te gaan draaien. Dat maakt dingen al een stuk vlotter.
Hmm ok, moet ik dan precies dezelfde kopen? Of wat raad je me aan? Maar grafische gaat dit me niet helpen of wel? Maakt alleen me computer zelf vlotter/sneller. Wat natuurlijk ook goed is :) want zoiezo ga ik dan extra geheugen erbij zetten

Bedankt!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2017 17:58 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2017 @ 17:55:
[...]

Hmm ok, moet ik dan precies dezelfde kopen?
Dat is wel het beste. Zijn ze niet meer verkrijgbaar dan een module met dezelfde snelheid en latency.
Maar grafische gaat dit me niet helpen of wel?
Ligt eraan of je in games geheugen tekort komt. Dit kan je monitoren met oa MSI Afterburner.
Maakt alleen me computer zelf vlotter/sneller. Wat natuurlijk ook goed is :) want zoiezo ga ik dan extra geheugen erbij zetten
Als 8GB voldoende blijkt gaat meer geheugen niet helpen. Met een aparte gpu is de winst van dualchannel minimaal met een Intel cpu.

Een i7-6700K/7700K gaat je denk verder helpen dan een snellere videokaart. Voor de 7700K wel eerst het bios updaten naar een recentere versie welke ondersteuning biedt aan Kabylake cpu's. En bij voorkeur een topflow koeler als pricewatch: Gelid Solutions SlimHero Low-Profile gebruiken want zo geweldig is de stroomvoorziening van het moederbord niet.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2017 @ 17:55:
[...]

Hmm ok, moet ik dan precies dezelfde kopen? Of wat raad je me aan? Maar grafische gaat dit me niet helpen of wel? Maakt alleen me computer zelf vlotter/sneller. Wat natuurlijk ook goed is :) want zoiezo ga ik dan extra geheugen erbij zetten

Bedankt!
Als 't maar een module is van dezelfde grootte en die op dezelfde snelheid kan draaien. Dan zit je vaak wel goed.

Grafisch gaat het misschien niet direct helpen, maar het zorgt er wel voor dat je een bottleneck wegneemt. Als een game CPU-intensief is zal het daar wel invloed hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2017 @ 18:08:
[...]

Dat is wel het beste. Zijn ze niet meer verkrijgbaar dan een module met dezelfde snelheid en latency.

[...]

Ligt eraan of je in games geheugen tekort komt. Dit kan je monitoren met oa MSI Afterburner.

[...]

Als 8GB voldoende blijkt gaat meer geheugen niet helpen. Met een aparte gpu is de winst van dualchannel minimaal met een Intel cpu.

Een i7-6700K/7700K gaat je denk verder helpen dan een snellere videokaart. Voor de 7700K wel eerst het bios updaten naar een recentere versie welke ondersteuning biedt aan Kabylake cpu's. En bij voorkeur een topflow koeler als pricewatch: Gelid Solutions SlimHero Low-Profile gebruiken want zo geweldig is de stroomvoorziening van het moederbord niet.
duidelijk!

Nu heb ik even afterburner gedownload, aangezet, ondertussen CSGO 5 min wezen spelen om te kijken hoe alles zou reageren (geheugen, temperatuur etc) Heb er even een screenshot van gemaakt, hoop dat je het normaal kan zien

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2sb3mnb.png

Temperatuur was steady op 58 degrees.

Hoort dit allemaal?

Sinds de stroomvoorziening van mijn moederbord zoals jij zegt niet optimaal is, zal ik dan niet gewoon gelijk een nieuwe halen met een I7 6700k/7700k? En als ik toch bezig ben extra geheugen

Verwijderd

Duidelijk een cpu bottlekneck. RAM zit met 7GB ook al aardig hoog.

Als je van Windows een OEM licentie hebt moet je officieel een nieuwe licentie aanschaffen als je een ander moederbord gaat gebruiken.

Suggestie voor een upgrade kit incl moederbord, ram, cpu koeler en extra casefan omdat ik denk dat jouw behuizing nog steeds slechts één casefan heeft. je huidige cpu, mobo en geheugen kan je als set verkopen. Zal ongeveer €210,- op kunnen brengen.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 344,45€ 344,45
1ASRock Z270 Pro4€ 117,95€ 117,95
1Arctic Freezer 33€ 27,85€ 27,85
1Cryorig QF120 Balance, 120mm€ 12,84€ 12,84
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G4D30AETA€ 125,-€ 125,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 628,09

• jaspervv99
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11-01 19:46
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2017 @ 17:46:
[...]

Bedankt voor je reactie, nu beter zichbaar?

Ja ik heb gezien dat het nergens leverbaar is.. Het is geen ramp als ik er 600 voor moet neerleggen, uiteraard liever niet maja.
Voor 600,- zou je net zo goed via V&A een GTX 1080 kunnen kopen in nieuwstaat 8)7

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:42

br00ky

Moderator Harde Waren
Dubbel met [Advies] Wil mijn GTX970 videokaart upgraden naar.... Merge en naar CAA want enkel product.

Verwijderd

jaspervv99 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 19:43:
[...]

Voor 600,- zou je net zo goed via V&A een GTX 1080 kunnen kopen in nieuwstaat 8)7
Wat heeft dat voor zin als je CS:GO speelt en de i5-6400 een bottlekneck is?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2017 20:00 ]

• jaspervv99
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11-01 19:46
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2017 @ 19:52:
[...]

Wat heeft dat voor zin als je CS:GO speelt en de i5-6400 een bottlekneck is?
TS wilde zijn GPU updaten voor een rape-prijs. Wilde hem/haar daar alleen op wijzen dat een 1070 voor 600,- belachelijk zou zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2017 @ 19:35:
Duidelijk een cpu bottlekneck. RAM zit met 7GB ook al aardig hoog.

Als je van Windows een OEM licentie hebt moet je officieel een nieuwe licentie aanschaffen als je een ander moederbord gaat gebruiken.

Suggestie voor een upgrade kit incl moederbord, ram, cpu koeler en extra casefan omdat ik denk dat jouw behuizing nog steeds slechts één casefan heeft. je huidige cpu, mobo en geheugen kan je als set verkopen. Zal ongeveer €210,- op kunnen brengen.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 344,45€ 344,45
1ASRock Z270 Pro4€ 117,95€ 117,95
1Arctic Freezer 33€ 27,85€ 27,85
1Cryorig QF120 Balance, 120mm€ 12,84€ 12,84
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G4D30AETA€ 125,-€ 125,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 628,09
Hmm ok, dan volg ik jou advies op en doen we dit gewoon. Als het niet aan me grafische kaart ligt dan heb ik ook niet echt een nieuwe nodig. En idd, wil gewoon CS GO en PUBG spelen. CSGO die nu op 150-250fps draait, onbegrijpelijk.. Na je uitleg snap ik het 1 en ander dan wel.

Zal straks even in het verkoop forum mijn mobo/cpu & geheugen aanbieden.. 210 max prijs wat ik er voor kan vragen dus?

Bedankt :)

• Jesse
Hoezo is de CPU een bottleneck als je in CSGO royaal 150+ fps haalt? Dat is toch redelijk afdoende? Of ben ik zo wereldvreemd?
Het probleem zal 'm toch in de graphics (gewenste hoge settings) van PUBG zitten? Dan lijkt de graka me toch de bottleneck?

[ Voor 11% gewijzigd door Jesse op 10-07-2017 20:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
CSGO moet eigenlijk gewoon met deze setup al standaard 300 fps zijn? Toch blijkbaar om 1 of andere rede niet.

PUBG speel ik op lage settings want anders trekt me kaart het niet. Kan het wel op hogere settings spelen maar dan begint het te schrokken. Als ik uit het vliegtuig spring in een drukke area waar de rest ook springt.. Eenmaal dan geland zijn kan ik geen huis in omdat die vervaagd zijn, soort blurry ofzo

Verwijderd

150-250fps is exact wat je mag verwachten van een i5-6400 icm een GTX 970.

Draai ook eens Afterburner als je PUBG speelt. Grote kans dat 8GB ram te weinig is.

Verwijderd

Topicstarter
Mja allemaal eigenlijk hetzelfde.. RAM usage gaf die 7100 aan, aardig veel dus :O.

Als ik me comp upgrade met hetgene wat jij heb aangegeven dan zal ik zonder moeite PUBG kunnen spelen en in CSGO 300 fps halen?

Hoeft allemaal niet op high, als maar gewoon speelbaar is ook al droppen er 20 man in 1 area als je begrijp wat ik bedoel met PUBG.
CSGO speel ik zoiezo altijd wel op low. Wil gewoon 300 fps

• jeryz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-01 11:10
Ik denk dat je beter je geld in je zak kunt houden, eerst eens 8Gb werkgeheugen bij moet steken en kijken wat er gebeurt. Wanneer ik PUBG speel zit mijn geheugengebruik rond de 9Gb (heb er 16 in).

Verder is PUBG echt geen goede game om de prestaties van je PC in te beoordelen; zoals velen al hebben gezegd: PUBG is een Early Access game welke nog een lange weg met updates te gaan heeft met betrekking tot prestaties. Ik zou die zeker niet gebruiken als graadmeter.

[ Voor 16% gewijzigd door jeryz op 11-07-2017 05:38 ]

• Waltro
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:54
Nog steeds begrijp ik niet waarom je CS:GO wilt spelen met 300fps? Heb je een 240hz monitor? En ja, zoals hierboven al aangegeven werd is PUBG nog een early acces game, en moet dus nog flink geoptimaliseerd worden. Ik zit zelf ook een beetje met hetzelfde probleem, alleen speel ik op een 1440p 165hz monitor :x.

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01:20

Praetextatus

the dutch_paki

Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 03:17:
Mja allemaal eigenlijk hetzelfde.. RAM usage gaf die 7100 aan, aardig veel dus :O.

Als ik me comp upgrade met hetgene wat jij heb aangegeven dan zal ik zonder moeite PUBG kunnen spelen en in CSGO 300 fps halen?

Hoeft allemaal niet op high, als maar gewoon speelbaar is ook al droppen er 20 man in 1 area als je begrijp wat ik bedoel met PUBG.
CSGO speel ik zoiezo altijd wel op low. Wil gewoon 300 fps
Zoals eerder ook aangegeven:
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2017 @ 17:47:
PUBG draait op geen enkel systeem lekker. Zelfs op de snelste setup zijn er drops naar 10 fps.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Verwijderd

Topicstarter
JeRyZ schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 05:36:
Ik denk dat je beter je geld in je zak kunt houden, eerst eens 8Gb werkgeheugen bij moet steken en kijken wat er gebeurt. Wanneer ik PUBG speel zit mijn geheugengebruik rond de 9Gb (heb er 16 in).

Verder is PUBG echt geen goede game om de prestaties van je PC in te beoordelen; zoals velen al hebben gezegd: PUBG is een Early Access game welke nog een lange weg met updates te gaan heeft met betrekking tot prestaties. Ik zou die zeker niet gebruiken als graadmeter.
Ok, dan zal ik dat eerst gaan proberen.

Ik snap verder dat PUBG idd een early acces game is. Maar op low schokt de game her en der en in een area waar veel mensen op 1 plek landen krijg ik soms een blurr effect op huizen. Ik heb de mogelijkheid dan niet om door een deur te gaan, ik kan gewoon helemaal niks totdat die area zeg maar minder bevolkt is en dan komt het bij en kan ik weer normaal spelen.

Wat betreft CSGO; ik heb in het verleden wel 300 fps gehad. Ik ben toen een tijd gestopt en vind het wel leuk om zo her en der nog te spelen. Maar als ik het speel, wil ik het wel op een optimale manier spelen.
Settings hoeven niet allemaal op high, LOW is prima maar wel met 300fps.

Ik merk helaas wel degelijk het verschil. Het is gewoon allemaal minder smooth nu met schieten. Je moet het zelf zeg maar ervaren wil je het merken. Het is gewoon weg niet prettig spelen.

• jeryz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-01 11:10
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 22:13:
[...]

Ok, dan zal ik dat eerst gaan proberen.

Ik snap verder dat PUBG idd een early acces game is. Maar op low schokt de game her en der en in een area waar veel mensen op 1 plek landen krijg ik soms een blurr effect op huizen. Ik heb de mogelijkheid dan niet om door een deur te gaan, ik kan gewoon helemaal niks totdat die area zeg maar minder bevolkt is en dan komt het bij en kan ik weer normaal spelen.
Dat ligt helaas echt aan de game :) Er zijn mensen met een betere setup dan jij, en die hebben van hetzelfde last.
Wat betreft CSGO; ik heb in het verleden wel 300 fps gehad. Ik ben toen een tijd gestopt en vind het wel leuk om zo her en der nog te spelen. Maar als ik het speel, wil ik het wel op een optimale manier spelen.
Settings hoeven niet allemaal op high, LOW is prima maar wel met 300fps.

Ik merk helaas wel degelijk het verschil. Het is gewoon allemaal minder smooth nu met schieten. Je moet het zelf zeg maar ervaren wil je het merken. Het is gewoon weg niet prettig spelen.
Ik weet niet wat voor monitor je nu hebt, maar als het een standaard 60, 75 of 85Hz is, misschien is het een goed idee om eens te kijken naar een 144Hz monitor? Deze kan simpel gezegd meer beelden per seconde laten zien, daardoor wordt de gameplay ook een stuk soepeler. Ik heb het verschil aan den lijve mogen ondervinden, en het speelt echt een stuk smoother. In dit filmpje kun je het goed zien.
Deze monitoren zijn duurder dan de gewone, maar je krijgt er weldegelijk iets voor terug.

Verwijderd

Topicstarter
JeRyZ schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 05:09:
[...]

Dat ligt helaas echt aan de game :) Er zijn mensen met een betere setup dan jij, en die hebben van hetzelfde last.

[...]

Ik weet niet wat voor monitor je nu hebt, maar als het een standaard 60, 75 of 85Hz is, misschien is het een goed idee om eens te kijken naar een 144Hz monitor? Deze kan simpel gezegd meer beelden per seconde laten zien, daardoor wordt de gameplay ook een stuk soepeler. Ik heb het verschil aan den lijve mogen ondervinden, en het speelt echt een stuk smoother. In dit filmpje kun je het goed zien.
Deze monitoren zijn duurder dan de gewone, maar je krijgt er weldegelijk iets voor terug.
Hmmm echt geen grafische kaart probleem :O

Heb al een 144hz ASUS monitor.

Zal ik dan maar extra RAM, nieuwe mobo en i7-6700k/7700k kopen. Ben ik rond 550 kwijt maar kan erwel weer ff tegenaan. Tenzij ik dalijk grafisch hetzeflde heb en er nog eens een GPU bij moet halen ;w

Kan ik beter misschien me computer verkopen en nieuwe halen

• Jesse
Is wachten niet een prima idee? Als die cryptocoin rage weer instort kan je voor een zacht prijsje een GTX1070
halen straks.

Extra ram is misschien wel de moeite nu, heel veel beweging qua prijs verwacht ik daar niet.
In je mobo kan overigens nog prima een actuele intel cpu lijkt me, (maar het zou me verbazen als dat heel veel verschil gaat maken.)

[ Voor 49% gewijzigd door Jesse op 12-07-2017 13:41 ]

Pagina: 1