Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AR3D
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-04 22:39
Mijn vraag
...
Beste tweakers, wie kan mij helpen,

ik heb een LG plasma TV gekocht een tijdje geleden al en hij doet het opeens niet meer, :( sinds een maand of zo gaat het vanzelf om de zoveel minuten uit, kan ik dat laten repareren? is het de moeite waard? kan ik het zelf doen? of beter een nieuwe kopen?

ik ben wel bereid het te laten repareren tot een bedrag van +-100 euro

graag jullie mening hierover!
thnx!!

Relevante software en hardware die ik gebruik
LG-42pa4500

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
kan een circuitbord probleem zijn, dan ben ik echt screwed,

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Heb je al gekeken of er ergens een timer ingesteld staat?
Gecheckt of hij misschien erg warm wordt en zichzelf uitschakelt om schade te voorkomen?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:15

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Ik werk zelf bij een kringloopwinkel en eigenlijk alle platte televisies die binnenkomen hebben een defecte voeding. (dat was eerder wel anders met die beeldbuis televisies die deden het eigenlijk altijd wel) maar die koopt niemand meer! (Gaan naar Afrika daar zijn ze er gek op want ze gaan niet kapot)

Je geeft weinig informatie. Maar mijn ervaring vertelt mij hier dat het waarschijnlijk je voeding is die defect raakt of te warm word met dit weer of een instelling niet juist is

Een televisie repareren is vaak niet aan te raden helaas (ze kosten daarvoor te weinig) of je moet het zelf kunnen of iemand kennen die er verstand van heeft (vooral als het de voeding is) al is het gevaar minder dan met de beeldbuis televisies van vroeger maar toch het blijft gevaarlijk om eraan te zitten zonder dat je weet wat je doet)

Vake bei te bange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:48
Zou inderdaad warmte kunnen wezen, kijk even of de tv een ventilator heeft en of deze nog draait, hij kan ook dicht zitten van de stof en dan zou schoonmaken van de ventilator kunnen helpen.

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@LML : je vraagt in dit topic geen aankoopadvies. Topic schuift naar Televisies & Beamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AR3D
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-04 22:39
Jorgen schreef op maandag 10 juli 2017 @ 17:12:
Heb je al gekeken of er ergens een timer ingesteld staat?
Gecheckt of hij misschien erg warm wordt en zichzelf uitschakelt om schade te voorkomen?
timer is het niet, ik denk het is eerder zoals de andere zeggen, een warmte/kapotte ventilator issue, want het eerste keer dat ik het aanzet gaat het langer mee dan daarna.

ik ga kijken of er iets van een ventilator inzit, die verstopt is geraakt,

thnx voor alle tips!!

ik hou jullie op de hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Je hebt niks te verliezen, je kunt 'm ook even open schroeven. Ik had hetzelfde met m'n oude tv en zag toen dat een condensator zwart geblakerd was. Toen ik die vervangen had (kosten €1) deed ie het weer als een zonnetje.
Pagina: 1