Toon posts:

Sitecom wifi signalen (2)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...
Dag,
Ik ben bij Ziggo. Ik heb een ziggo Ubee EVW3200 modem en daaraan een Sitecomrouter WLR-5000 v1 02 (bedraad aan het modem)
Nu is het signaal van de modem niet helemaal je van het en daarom wil ik de 2 signalen van de sitecomrouter gebruiken. Die signalen ontvang ik wel en er komt wel wat data door maar meestal laadt mijn ipad dan de foto's bijvoorbeeld niet of blijft het laadproces hangen. Hoe kan ik deze beide signalen verbeteren?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...zie boven

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...ik heb via een http iets ingesteld op een sitcom sité maar ik weet dus niet of dat wel goed gegaan is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

ik heb via een http iets ingesteld op een sitcom sité maar ik weet dus niet of dat wel goed gegaan is.
Kan je het verduidelijken? Dit is erg "wazig".

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je moest om de sitecomrouter in te stellen een site bezoeken en daar instellingen aangeven. Als ik me goed herinner een websiteadres met alleen cijfers

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2017 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-10 22:03
Je geeft aan dat het signaal van het modem niet je van het is, bedoel je hiermee het WiFi signaal of doel je hier op de signaalwaardes in je modem zelf ?

Mocht het om de WiFi gaan, is het overal slecht in huis dan of op bepaalde plekken? En waar heb je het modem staan en waar heb je de router staan ?

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het wifisignaal. De modem en router staan vrij . Geen belemmeringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-10 21:08

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Ik snap het probleem niet zo. Je wilt de Wi-Fi van je Sitecom gebruiken en niet die van je modem. Je geeft aan dat het signaal van je router sterker is dan van je modem. Waarom verbind je dan toch met je modem? Je stelt toch gewoon je apparaten in op het SSID van je Sitecom? Of heb je dat SSID ook Ziggo genoemd?

[ Voor 0% gewijzigd door FooLsKi op 10-07-2017 17:26 . Reden: Sitecom, FooL, niet Shitecom! :P ]

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee maar het is toch raar dat die sitecomrouter zo'n zwak signaal geeft. De modem staat voorin de woonkamer en de router achterin. Voor wifi in de tuin zouden de 2 signalen van de router toch goed te gebruiken moeten zijn. Ik heb de kanalen op de router geen andre naam gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Hebben de wifi van je router en van je modem dezelfde naam? En zitten ze op het zelfde kanaal? Hoe is de SItecom aangesloten op het modem? Wat heb je ingesteld op de Sitecom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Neem toch aan dat de Sitecom niet in routing-mode staat maar in AP-mode? Of heb je de Ubee al ontdaan van DHCP functionaliteiten?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
How how how. Dit wordt me te technisch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:24

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2017 @ 21:36:
Check de 3e sticky..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2017 @ 21:36:
Had je dan niet beter Ziggo kunnen bellen voor https://www.ziggo.nl/internet/wifi-punt/via-internetkabel/ ? Hadden ze je ook kunnen helpen telefonisch om dat ding aan te sluiten en werkend te krijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door MAX3400 op 10-07-2017 22:03 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1