Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 943235

Topicstarter
Ik wil graag mijn eerste Gaming PC maken. Ik weet zelf niks over componenten en wat bij elkaar hoort, goed is, etc. Daarom zoek ik wat hulp.

(Eisen) Met mijn PC wil ik graag elk spel op hoge of Max. kwaliteit kunnen spelen. Ik wil graag een cooling systeem hebben dat zo min mogelijk geluid maakt, dus als het in mijn budget past wil ik graag waterkoeling (of anders fans die weinig/geen geluid maken). Hoe het systeem er uitziet is voor mij niet echt belangrijk dus hier hoeft niet extra geherinvesteerd worden.

Een half jaar geleden had ik een lijstje gemaakt met de spellen Mass Effect Andromeda en Witcher 3 in gedachte. Aan dit lijstje ontbreekt nog heel wat. Ik had een site gevonden met de aangeraden specs en had die overgenomen.

(Budget) Ik heb een maximaal budget van 1500 Euro. (Liever wil ik rond de 1300 Euro blijven als dit mogelijk is.)

(Merk voorkeuren) Ik heb geen merk voorkeuren.

(extra informatie)
- Ik ga twee monitors gebruiken.
- Ik speel voornamelijk (zware) open world games

Als dit niet genoeg informatie is, laat het me dan even weten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-04 21:30
Zie DAA beleid en pas aub je startpost aan op basis daarvan.

[ Voor 225% gewijzigd door Jesse op 10-07-2017 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:15

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente best buy guides van september, november, januari, maart en mei.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je een lijstje hebt, dan gooi ik je topic weer open, zodat je die erbij kan plaatsen.

Succes!

Dit topic is gesloten.