Scherm gebarsten voor front camera iphone 6S

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
drie weken geleden heb ik mijn iphone 6S scherm voor een aanzienlijk bedrag laten repareren, waarna hij nu dus weer gebarsten is door een val. Al met al natuurlijk wel eigen schuld maar ik heb weinig zin om wéér zoveel geld uit te geven aan een nieuw scherm. Hoewel de barsten meevallen zit loopt er precies een dikke barst voor de lens van mijn frontcamera heen waardoor foto's enigszins wazig lijken. Aangezien ik maandag op vakantie ga en deze toch wel graag wil gebruiken vroeg ik me af of ik misschien niet het glas voor de frontcamera kan weghalen (en derest laten zitten). Heeft iemand hier misschien ervaring mee heeft of tips hoe ik dit glas kan verwijderen zonder andere zaken te beschadigen? Of is het absoluut af te raden om dit stukje glas eruit te breken. Ik ben van plan om na het verwijderen van dit glas er een tempered glass over te plaatsen om verdere schade te voorkomen. Hoop dat iemand me kan helpen met een goede tip/advies!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb0wag
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11-09 21:00
Ligt er een beetje aan hoeveel barstjes er zitten in dat gebied.
Als het allemaal kleine snippertjes zijn zou je met een hobbymesje de splintertjes rondom eruit kunnen peuteren. Pas echter wel op dat je niet te ver omlaag richting scherm zelf gaat want daar zullen de digitizer lijntjes wel lopen en als die verbroken zijn dan doet die het dus niet meer en zit je sowiezo aan een nieuw scherm.
Mijn advies niet doen, tenzei je het scherm alnog vlot kan laten vervangen mocht het helemaal mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie! Heb hier gelukkig wel een paar 'snelle' reparatiewinkels in de buurt dus denk dat ik het gokje gewoon ga wagen. Hobbymesje is wel een goede tip. Zal hem toch ooit moeten vervangen maar als het nu wel lukt om het glas weg te halen kan ik me dit nog even besparen (: