Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bedraad bussysteem tussen verlichtingschakelaars

Pagina: 1
Acties:

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:29
Alle verlichtingsschakelaars in mijn huis staan met een loze pijp in serieverbinding met elkaar (één grote lus, zowel BG, 1ste als zolder).

Dit is door onze aannemer uitgevoerd om in de toekomst KNX te kunnen implementeren.

Nu ben ik al een tijdje bezig met Domoticz i.c.m Klik Aan/klik Uitt en Z-wave. Maar Klik aan/klik Uit is niet altijd betrouwbaar en Zwave vind ik veel te duur.

Dus ben opzoek naar een soort van bedraad bus-systeem die ik door het hele huis kan leggen en zo de schakelaars via programma/apparatuur X kan aansturen.

Ik kom veel draadloze technologie tegen, maar bedraad valt nog vies tegen. Bestaat het überhaupt wel wat ik zoek :?

Hoi

• teaser
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:42
roelieboelie schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:13:
Ik kom veel draadloze technologie tegen, maar bedraad valt nog vies tegen. Bestaat het überhaupt wel wat ik zoek :?
Euh, KNX, je vermeldt het zelf?
Waarom zou je eerst tijdelijk iets anders willen?

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:29
inderdaad KNX systeem, Gira heeft hier veel schakelmateriaal en bijpassende PLC's voor in haar assortiment.

• roelieboelie
teaser schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:20:
[...]

Euh, KNX, je vermeldt het zelf?
Waarom zou je eerst tijdelijk iets anders willen?
Prijs ;-) en je bent tweaker....beetje hobby'en. Ik hoop dat er een betaalbaar alternatief bestaat. :)

Hoi

• roelieboelie
Galaxis schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:26:
inderdaad KNX systeem, Gira heeft hier veel schakelmateriaal en bijpassende PLC's voor in haar assortiment.
Ik zit (helaas) vast aan Busch Jeager qua schakelmateriaal!

Hoi

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:29
roelieboelie schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:35:
[...]

Ik zit (helaas) vast aan Busch Jeager qua schakelmateriaal!
Ook die hebben tegenwoordig KNX in hun gamma zitten. https://www.busch-jaeger....lding-systems-technology/

• teaser
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:42
roelieboelie schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:35:
[...]

Prijs ;-) en je bent tweaker....beetje hobby'en. Ik hoop dat er een betaalbaar alternatief bestaat. :)
Als het je om de prijs te doen is kun je beter direct een knx systeem steken, anders ga je nu uitgaven doen om het later toch maar te vervangen.

Tweaken kun je nog altijd. Bv openhab voor visualisatie en logica.

[ Voor 8% gewijzigd door teaser op 10-07-2017 21:57 ]

• roelieboelie
Ik zie dat loxone (https://www.loxone.com/) ook support voor KNX heeft. Iemand hier ervaringen mee in combinatie met Busch Jeager schakel materiaal?

Hoi

Pagina: 1