Silvercrest koptelefoon met neodym magneten kwaliteit?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.087 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik weet eigenlijk weinig van koptelefoons, en hoe je aan de specificaties kan afleiden of je een product met kwaliteit koopt of niet. Zijn er standaard specificaties waarnaar je kan kijken om een eerste oordeel te hebben over de kwaliteit?
zou onderstaande koptelefoon bijvoorbeeld inerdaad een mooi vol geludi kunen geven?
www.lidl-shop.nl/SILVERCREST-Koptelefoon/p100198900
Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:35
Goeie vraag wel, want ben er zelf ook mee bezig :)

Voor zover ik ervaring heb, kan de geluidskwaliteit best meevallen bij een goedkoop model.

Zo had ik laatst een Grundig op (iets van € 15,-) en dat klonk niet verkeerd.
Echter, bouwkwaliteit was vreselijk en het ding zat oncomfortabel... Dus daar lever je flink op in.

Toen ik een Philips van € 60,- op had, was de geluidskwaliteit niet eens zoveel beter, maar de afwerking en het comfort wel. De daarop volgende JBL van € 200,- was dan wel weer van betere bouw- en geluidskwaliteit.

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:58
Ik heb hem hier in huis toevallig!

Gekocht voor mijn zoontje voor bij ds tablet. Maar ik moet zeggen ik maak er zelf ook met veel plezier gebruik van. En voor het geld komt er aardig geluid uit. Ik luister zelf voornamelijk techno en dat klinkt uitermate goed via deze koptelefoon. Maar ik gebruik hem ook voor het gamen.

Qua vol geluid, ik heb ook wel eens koptelefoons op gehad die 10x zo duur zijn. Maar ik moet eerlijk zeggen er zit een best mooi geluid in deze koptelefoon. Wellicht zou je naar de lokale Lidl kunnen gaan en hem daar kopen. Dan kun je hem thuis uitproberen. Mocht hij dan niet bevallen kun je hem ook makkelijk weer terugbrengen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Ik heb hem maar besteld, zeker na een positieve gebruikerservaring over de bas probeer ik het gewoon.
Momenteel heb ik een koptelefoon van de action, die als dj headphone werd verkocht vorig jaar. Deze heeft een gekruld snoer en, net als bij deze silvercrest koptelefoon, is het snoer los te koppelen. De bouwkwaliteit van de koptelefoon van action is perfect. Ik gebruik hem nu bijna een jaar dagelijks. Het enige wat me hindert is dat het volume uit de linkerspeaker sosm zachter is dan van de rechterspeaker, dus het werd weer eens tijd voor een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
De Lidl had hem een tijdje terug ook al, ik heb hem zelf sindsdien (de wit-bruine), en bevalt prima.

Bedenk wel of je van plan bent de koptelefoon langdurig op te hebben, zo ja, zoek dan bij voorkeur een 'over-ear' koptelefoon niet een 'on-ear' zoals deze.

Verder is de geluids- en bouwkwaliteit prima in orde. Op de schelpen zit echt metaal en ook het scharnier is van metaal. Het plastic is een beetje zoals van telefoons, stevig en een beetje ruw/stroef, voelt allemaal prima aan.

Geluidskwaliteit is gewoon in orde, zowel laag, midden als hoog doet hij het prima. Voor de prijs doe je hiermee absoluut geen miskoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Ik zie nu ineens, nadat ik de andere al heb besteld, dat deze silvercrest koptelefoon ook over neodymium magneten beschikt:
www.lidl-shop.nl/SILVERCREST/Koptelefoon/p100213413
DEze kost maar 5 euro maar heeft grotere speakers(is ook over-ear). Zou het dan zo zijn dat ondanks de veel lagere prijs deze koptelefoon een nog mooier geluid zou moeten geven als de eerste die ik heb genoemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
dicksterk schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:29:
Ik zie nu ineens, nadat ik de andere al heb besteld, dat deze silvercrest koptelefoon ook over neodymium magneten beschikt:
www.lidl-shop.nl/SILVERCREST/Koptelefoon/p100213413
DEze kost maar 5 euro maar heeft grotere speakers(is ook over-ear). Zou het dan zo zijn dat ondanks de veel lagere prijs deze koptelefoon een nog mooier geluid zou moeten geven als de eerste die ik heb genoemd?
Dat is niet te zeggen zo van een afstand, denk dat je iets teveel focus legt op het type magneet. Volgens mij is dat tegenwoordig bijna allemaal neodymium.

'Over-ear' vs 'on-ear' gaat niet zozeer om het geluid, maar om het comfort. Een 'on-ear' koptelefoon wil nog wel eens het oor irriteren als je hem lang op hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
De on-ear koptelefoon van 12,99(de link uit de startpost) is binnen. Ik heb er gemengde gevoelens over. Hoge tonen zijn mooi helder, de lage tonen zijn mooi, maar midden........ hebben ze denk ik bij de webshop achter gelaten want ik hoor helemaal geen midden, hoge heldere tonenn met een onderbas zonder midden dus. AAngezien ik blind ben luister ik veel luisterboeken en hoorspelen, veel stem en weinig muziek dus. Hierdoor klinken de stemmen nogal afgeknepen, hoog en helder oznder middentonen. Dat doet de dj headphone van de action(geen idee of ze die nog hebben) echt veel beter.
Het over-ear model komt nog, ik hoop dat die beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Helaas, ook het andere silvercrest-exemplaar van 5 euro bevalt me niet. ook geen middentonen, enkel hoog en laag. Ik vind ze absoluut ondermaats.
Gelukkig bleek de action koptelefoon die ik had niet kapot te zijn, het probleem(ongelijk volume van de linker en rechterspeaker) lag aan de ingang in mijn laptop, andere koptelefoons hebben het probleem namelijk ook en op andere apparaten hb ik het probleem niet. IK heb als reserve enzelfde exemplaar bij actoin gehaald vandaag: het gaat om de lab31 dj headphone. De bouwkwalitiet is vele malen beter als van de silvercrest koptelefoons, en de geluidskwaliteit is perfect en ik ben een perfectionist op dat gebied. Hij kostte vandaag 10 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kikkie12
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14-12-2020
M’n moeder wilt die koptelefoon van 5 of 6 euro kopen bij Lidl doet dje het ook op de ps4 weet iemand dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

@Kikkie12
Een topic kicken (van 2,5 jaar oud) om daarna te kapen is niet de bedoeling. Tevens verwachten we op GoT enige vorm van eigen inzet.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.