Matrox G400 op TV via video (search gebruikt)

Pagina: 1
Acties:

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
[Search gebruikt, geen resultaat]

Beste mensen,

Ik heb hier een Matrox G400 Max Dualhead en een installatie met W2k Pro NL. Ik heb van de Matrox-site alle recente drivers gedownload, inclusief eDualHead.
Er gaat een verloopkabeltje van de videokaarts tweede aansluiting (ik gebruike de "video"-aansluiting) naar coax met aan beide kanten een tulipstekkertje. Het andere uiteinde zit in mijn video ("video-in"). Geluid is nog even niet belangrijk, dat geloven we wel.

Als mijn TV nu op het videokanaal staat, kan ik via de video zappen, maar als ik mijn PC op dualhead zet (alles aangesloten volgens het boekje), gebeurt er niets bijzonders met m'n TV. Ik krijg dus geen beeld van m'n PC op m'n TV.

Wat doe ik verkeerd?

Bloed, zweet & koffie

• Peetke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-06 23:27
Moet je dan niet alle frequenties nakijken/nascannen met je video? En heb je hem op de goede PAL-versie gezet?

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:33
video kanaal is toch niet hetzelfde als extern kanaal??

Probeer eens je TV op EXT1 of EXT2 te zetten. Zit heus wel een knop voor op....

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
http://www.matroxusers.com/
misschien dat je daar wat vind.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Op zaterdag 07 juli 2001 10:54 schreef Peetke het volgende:
Moet je dan niet alle frequenties nakijken/nascannen met je video? En heb je hem op de goede PAL-versie gezet?
Volgens mij heb jij het over een andere ingang. :)
Je sluit je TVout op een composite of SVHS-ingang aan, en NIET op de antenne-ingang.

Maar zoals hierboven ookal gezegd: doe ff een zoekactie op http://forums.matroxusers.com
Ik zit daar ook zo af en toe. :)

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Ik heb beide gedaan. In W2k en W98. Op TV en video.
Probeer eens je TV op EXT1 of EXT2 te zetten. Zit heus wel een knop voor op....
Neen. Op de video ook niet, zelfs niet in het instellingenmenu van de video.
Je sluit je TVout op een composite of SVHS-ingang aan, en NIET op de antenne-ingang.
Op mijn TV-out-kabeltje, dat bij de videokaart hoort, zitten twee uitgangen: S-Video en Video. Ik heb, op aanraden van de vriendelijke lui bij Display (http://www.dil.nl), de Video-kabel gebruikt.

Die kabel gaat in de Video-aansluiting op mijn video, dus niet op scart en niet niet op antenna.

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Volgens mij doe je iets niet goed.
Die tulp stekker (video) moet je verlengen en in je tv pluggen, niet in je antenne ingang! Eventueel met een adapter in je scart-aansluiting. Dit zelfde geldt voor de s-video aansluiting.

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Die tulp stekker (video) moet je verlengen en in je tv pluggen, niet in je antenne ingang!
Direct daarboven:
Die kabel gaat in de Video-aansluiting op mijn video, dus niet op scart en niet op antenna.

Bloed, zweet & koffie

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Mijn TV heeft overigens een antenne- en een scart-ingang, geen (s-)video. Daarom gaat de kabel naar mijn video. De TV staat, zoals gezegd, op het videokanaal (via scart).

Bloed, zweet & koffie

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Op zaterdag 07 juli 2001 11:41 schreef Vilenin het volgende:

[..]

Ik heb beide gedaan. In W2k en W98. Op TV en video.
[..]

Neen. Op de video ook niet, zelfs niet in het instellingenmenu van de video.
[..]

Op mijn TV-out-kabeltje, dat bij de videokaart hoort, zitten twee uitgangen: S-Video en Video. Ik heb, op aanraden van de vriendelijke lui bij Display (http://www.dil.nl), de Video-kabel gebruikt.

Die kabel gaat in de Video-aansluiting op mijn video, dus niet op scart en niet op antenna.

Bloed, zweet & koffie

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Zet de VIDEO op video IN, misschien net als bij de TV kanaal 0 of zo, of misschien moet je de REC gebruiken voor je het signaal direct door kan lussen naar de TV.
Of zit er soms een apart schakelaartje op de video om IN te kiezen.

Koop anders een scart verloop voor je TV, waar je dat tulp stekkertje vanaf de Matrox in kan pluggen. Op beurzen een tientje (€4.40) bij de detailhandel of Conrad vaak het dubbele of meer.

? weet jij wat.

Verwijderd

Precies. Dat zeg ik...
TV's hebben meestal ook aansluitingen voor video-camera's. Daar moet die tulp stekker feitelijk in of in je scart via adapter.
Als hij 'm met alle geweld in de video wil prikken dan wens ik m veel succes.
Succes!

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Met alle geweld? Daar *zijn* die aansluitingen toch voor? :?

Ik kan wel zo'n scart-convertertje gaan halen, maar dat kost me twintig piek (beurzen heb je meestal ook entree he :)) en dat heb ik niet :'(

Ik heb andere topics over dit onderwerp gelezen en daarin wordt beschreven hoe mensen deze aansluiting op hun TV wél gewoon kunnen gebruiken - dus vraag ik me af of het niet via de video kan, aangezien een video ervoor gemaakt is om output te leveren aan de TV. :P

Bloed, zweet & koffie

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 21:22
Op zaterdag 07 juli 2001 09:53 schreef Vilenin het volgende:
[Search gebruikt, geen resultaat]

Beste mensen,

Er gaat een verloopkabeltje van de videokaarts tweede aansluiting (ik gebruike de "video"-aansluiting) naar coax met aan beide kanten een tulipstekkertje.
Wat doe ik verkeerd?
ehhhhhhhh..... hoezo COAX? heb je die laten maken? of zelf gemaakt?

Verwijderd

Ik snap het ook niet meer :?
Pagina: 1