Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaming systeem + 1440 ultra wide setup

Pagina: 1
Acties:

• DannyShot
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 01-01-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil ermee gamen en programmeren (VM soms wat server tasks). In mijn eigen lijst staat een ultrawide 2k scherm daarop wil ik gaan gamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
plus minus 3000 maar dat is met dat scherm (mag ook een andere 2k ultrawide zijn)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis en toetsenbord heb ik dus die hoeven niet worden opgenomen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
500GB ssd en 2 of 3 tb HDD denk dat dat wel genoeg is voor de komende of 3 jaar.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
RGB die gekoppeld kunnen worden zoals Asus of gigabyte heeft. Dus graag dat alles met elkaar gekoppeld kan worden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ja ik ga overklokken vooral met games aangezien de 1700x niet het zo hoog single-core geklokt is

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het samenstellen en beslissen of wat ik heb goed is of er wat verbeterd kan worden

Dit heb ik nu

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1700X Boxed zonder koeler€ 355,81€ 355,81
1Asus ROG Strix X370-F Gaming€ 215,92€ 215,92
1Asus ROG-STRIX-GTX1080TI-11G-GAMING€ 799,-€ 799,-
1Seagate Barracuda, 3TB€ 95,95€ 95,95
1Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart€ 84,49€ 84,49
1AOC AGON AG352UCG Zilver, Zwart€ 898,-€ 898,-
1NZXT Kraken X62 (met AM4 support)€ 159,50€ 159,50
1Cooler Master MasterFan Pro 120 Air Pressure RGB€ 19,51€ 19,51
1G.Skill Trident Z RGB F4-3000C16D-16GTZR€ 155,50€ 155,50
1EVGA SuperNOVA 650 G3€ 101,18€ 101,18
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 152,95€ 152,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.037,81

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
Ik zou even in Voeding advies en informatie topic - Deel 33 navragen hoe goed deze voeding is. Ik kan alleen een review van de 1000 watt versie van de OEM vinden, welke wat aan de luide kant is.

• SHiNeye
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16-11 10:53
Ik zou zelf voor een NZXT kast gaan met NZXT Hue+ ledstrips en de Aer RGB fans. Prachtige dingen!
Deze case heft volgens mij alleen groen licht? Dus dan ben je snel klaar met RGB.

Game je nu ook al op ultra wide? Het klinkt ontzettend aantrekkelijk, maar ik ben zelf geen fan meer van ultra wide. Veel games werken er niet lekker mee, en zo geweldig voor films is het niet. Dan zou ik liever voor 2 schermen gaan, primaire 2k 144hz, 2e 2k 60hz. Mits je daar natuurlijk plek voor hebt!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
SHiNeye schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 17:32:

Game je nu ook al op ultra wide? Het klinkt ontzettend aantrekkelijk, maar ik ben zelf geen fan meer van ultra wide. Veel games werken er niet lekker mee, en zo geweldig voor films is het niet.
Vrijwel alle nieuwe games ondersteunen het zonder enige problemen. Genoeg oude spellen werken ook gewoon goed. Heb op mijn PC geen enkel spel staan dat het niet ondersteunt en heb genoeg games.

Voor films is het juist geweldig, als het maar 21:9 films zijn. Vrijwel alle nieuwe films en zelfs films van 10 jaar oud zijn dit gewoon. De meeste series zijn wel 16:9, dus dan heb je er niets aan, maar qua films is het perfect.

Het komt heel negatief over zonder dat je er zelf ervaring mee hebt heb ik het idee.

• SHiNeye
PilatuS schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 17:37:
[...]

Vrijwel alle nieuwe games ondersteunen het zonder enige problemen. Genoeg oude spellen werken ook gewoon goed. Heb op mijn PC geen enkel spel staan dat het niet ondersteunt en heb genoeg games.

Voor films is het juist geweldig, als het maar 21:9 films zijn. Vrijwel alle nieuwe films en zelfs films van 10 jaar oud zijn dit gewoon. De meeste series zijn wel 16:9, dus dan heb je er niets aan, maar qua films is het perfect.

Het komt heel negatief over zonder dat je er zelf ervaring mee hebt heb ik het idee.
Netflix werkt niet met 21:9, Fallout 4 werkt niet met 21:9, Overwatch zoomt in met 21:9 ipv meer aan de zijkant tonen.

Ik heb er zelf zeker ervaring mee gehad, maar heb mijn 21:9 LG monitor vervangen door een 144hz Acer 2k scherm.

Als je wilt gamen, 144hz above all.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
SHiNeye schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 17:40:
[...]

Netflix werkt niet met 21:9, Fallout 4 werkt niet met 21:9, Overwatch zoomt in met 21:9 ipv meer aan de zijkant tonen.

Ik heb er zelf zeker ervaring mee gehad, maar heb mijn 21:9 LG monitor vervangen door een 144hz Acer 2k scherm.

Qua films is het dus puur omdat je bron Netflix is. Vrijwel alle films zijn al jaren 21:9 op een paar na.

Fallout 4 en Overwacht speel ik zelf niet, dus zou goed kunnen dat het niet goed werkt. Het is wel zo dat spellen die niet goed werken zeldzaam zijn. Vrijwel alles werkt wel goed terwijl jij het laat klinken alsof het andersom is. Het is zo dat enkele spellen er niet goed mee werken. Jij zegt dat veel games er niet goed meer werken alsof het een meerderheid is en dat klopt gewoon echt niet. 21:9 word steeds vaker gebruikt en vrijwel alle makers zorgen er wel voor dat het goed werkt.

144Hz is voor gamen natuurlijk wel aan te raden, maar dan koop je toch een 21:9 scherm wat het heeft. Ik heb al een aantal jaar een 21:9 scherm en zou voor gamen nooit meer zonder willen.

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-11 16:45
SHiNeye schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 17:40:
[...]

Mwah, Ultrawidify lost dat alweer op. Ook kun je 21:9 prima werkend krijgen met Fallout 4: Klik en ga maar door.

Bijna alle games tegenwoordig ondersteunen het en dat je bij dat handjevol games dan een omweg moet gebruiken: who cares. :P Brengt meer voordelen mee dan nadelen volgens mij.

Daarnaast is 21:9 vs 144hz gewoon appels met peren vergelijken.

• SHiNeye
PilatuS schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 17:46:
[...]

Qua films is het dus puur omdat je bron Netflix is. Vrijwel alle films zijn al jaren 21:9 op een paar na.

Fallout 4 en Overwacht speel ik zelf niet, dus zou goed kunnen dat het niet goed werkt. Het is wel zo dat spellen die niet goed werken zeldzaam zijn. Vrijwel alles werkt wel goed terwijl jij het laat klinken alsof het andersom is. Het is zo dat enkele spellen er niet goed mee werken. Jij zegt dat veel games er niet goed meer werken alsof het een meerderheid is en dat klopt gewoon echt niet. 21:9 word steeds vaker gebruikt en vrijwel alle makers zorgen er wel voor dat het goed werkt.

144Hz is voor gamen natuurlijk wel aan te raden, maar dan koop je toch een 21:9 scherm wat het heeft. Ik heb al een aantal jaar een 21:9 scherm en zou voor gamen nooit meer zonder willen.
Tuurlijk! Verschaf films op andere manier, en het zal vast prima werken.
En excuses, zo bedoel ik het zeker niet.

De meeste games die in eerste instantie niet werken kun je zeker werkend krijgen op 21:9, alleen moet je er wel even moeite in steken.

Het heeft zeker z'n voor- en nadelen
Bij mij wegen de nadelen zwaarder dan de nadelen, en dat is bij jou andersom!

En laten we wel eerlijk zijn
900 euro.. Dat is wel erg veel voor een scherm. Voor 21:9 betaal je zoveer extra in de high end markt.

Ik heb voor mijn 2k 144hz 450,- betaald. Dat is gewoon de helft, en wat mis ik? Paar cm aan de zijkant. Ik krijg er wel 44hz meer bij echter.

In die high end 21:9 markt vind ik die prijzen echt niet meer normaal.

• SHiNeye
Danny.G schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 17:46:
[...]

Mwah, Ultrawidify lost dat alweer op. Ook kun je 21:9 prima werkend krijgen met Fallout 4: Klik en ga maar door.

Bijna alle games tegenwoordig ondersteunen het en dat je bij dat handjevol games dan een omweg moet gebruiken: who cares. :P Brengt meer voordelen mee dan nadelen volgens mij.

Daarnaast is 21:9 vs 144hz gewoon appels met peren vergelijken.
Tuurlijk, ik had alleen geen zin meer om voor die games constant omwegen te zoeken.

En tuurlijk is dat appels met peren vergelijken. Maar wat lust je liever?

De meeste gamers zullen toch de 144hz de voorkeur geven.

• lactaxative
SHiNeye schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 17:32:
Ik zou zelf voor een NZXT kast gaan met NZXT Hue+ ledstrips en de Aer RGB fans. Prachtige dingen!
Deze case heft volgens mij alleen groen licht? Dus dan ben je snel klaar met RGB.
De bijgeleverde LED is gewoon RGB. Verder hebben schoenendozen nog meer curves dan de S340 (Elite), het is maar wat je mooi vindt. De bovenkant is eigenlijk objectief lelijk te noemen, de HDD trays abominabel. Ik zie echt niet in waarom je hier voor een NZXT zou gaan.

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-11 16:45
SHiNeye schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 17:57:
[...]
En tuurlijk is dat appels met peren vergelijken. Maar wat lust je liever?
Ik ben meer van de appels.. Perenijsjes zijn dan wel weer mijn favoriet. :D
De meeste gamers zullen toch de 144hz de voorkeur geven.
Yes, echter is het ook een systeem voor programmeren en dan is extra ruimte aan de zijkanten érg fijn. :)

• SHiNeye
Danny.G schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 17:59:
[...]

Ik ben meer van de appels.. Perenijsjes zijn dan wel weer mijn favoriet. :D

[...]

Yes, echter is het ook een systeem voor programmeren en dan is extra ruimte aan de zijkanten érg fijn. :)
Dan zou ik persoonlijk voor meerdere schermen gaan. Kost net zo veel hahaha

• SHiNeye
lactaxative schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 17:59:
[...]

De bijgeleverde LED is gewoon RGB. Verder hebben schoenendozen nog meer curves dan de S340 (Elite), het is maar wat je mooi vindt. De bovenkant is eigenlijk objectief lelijk te noemen, de HDD trays abominabel. Ik zie echt niet in waarom je hier voor een NZXT zou gaan.
H440 is ook een optie?

En die led aan de voorkant van die case, is die niet altijd groen?

• lactaxative
SHiNeye schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 18:01:
[...]

H440 is ook een optie?

En die led aan de voorkant van die case, is die niet altijd groen?
Die is ook gewoon RGB hoor.

H440 heb ik nooit in het echie gezien, maar volgens mij gelden er vrijwel dezelfde punten voor. Smaak verschilt natuurlijk. :+

Edit: Verder is tempered glass toch gewoon veel vetter. 8)

[ Voor 7% gewijzigd door lactaxative op 11-07-2017 18:24 ]

• SHiNeye
lactaxative schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 18:23:
[...]

Die is ook gewoon RGB hoor.

H440 heb ik nooit in het echie gezien, maar volgens mij gelden er vrijwel dezelfde punten voor. Smaak verschilt natuurlijk. :+

Edit: Verder is tempered glass toch gewoon veel vetter. 8)
Waarom is er dan een aparte rode en witte versie?

Volgens mij is dat lampje toch echt gewoon altijd groen...

[ Voor 10% gewijzigd door SHiNeye op 11-07-2017 19:19 ]

• lactaxative
SHiNeye schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 19:19:
[...]

Waarom is er dan een aparte rode en witte versie?

Volgens mij is dat lampje toch echt gewoon altijd groen...
Omdat helaas nog niemand heeft uitgevonden hoe je plastic RGB kunt maken. De plastic strip aan de bovenkant kleurt dus niet mee. Deze is in de zwarte kast gewoon zwart.

• SHiNeye
lactaxative schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 19:29:
[...]

Omdat helaas nog niemand heeft uitgevonden hoe je plastic RGB kunt maken. De plastic strip aan de bovenkant kleurt dus niet mee. Deze is in de zwarte kast gewoon zwart.
Gaat me niet om die rand bovenin, maar het lampje onderin..
Pagina: 1