Hi all,
ik heb zo'n 7-8 jaar terug een PC voor het eerst zelf geassembleerd en daar heb ik nu al 7-8 jaar profijt van. Ik gebruik mijn PC hoofdzakelijk voor gamen en standaard surf & tekstbewerk / office werkzaamheden.
Qua gamen, komt het einde van mijn PC nu in zicht. Ik wil bijvoorbeeld "PlayerUnknown's Battlegrounds", maar formeel voldoet mijn systeem niet meer aan de laagste systeemeisen. Dus nu langzaam kijken naar iets nieuws.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik wat vooronderzoek heb gedaan, maar dit nog erg beperkt is. Voorgaande keer heb ik met name de BBG gevolgd en daar eea aan getweaked, maar voor een wat zwaardere Game PC is niet een echt up-to-date BBG beschikbaar.
Ik twijfel verder over een aantal zaken:
* volledig nieuwe PC inclusief volledig nieuwe randapparatuur vs bepaalde componenten behouden / upgrade kit alleen
* Monitor: op zich blij met huidige, maar hoe verhoud deze zich tegenover nieuwere monitoren
Verder hieronder de standaard checklist en mijn huidig systeem:
Huidig systeem:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, nu Counterstrike maar wil wat nieuwere spellen gaan oppakken zoals PlayerUnknown's Battlegrounds en evt andere nieuwe games.
Verder standaard surf werk en microsoft office geneuzel (word/excel/ppt)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen hard budget. Hangt ook beetje af van alleen upgrade vs volledig alles nieuw. Uiteraard alles wat bespaard kan worden is mooi meegenomen. Lets say max €1500.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zie oude systeem hierboven. Ik twijfel om zaken als harde schijf, SSD, kast/behuizing, cooler en mn monitor mee te nemen. Zo niet: levert zoiets nog iets op in verkoop?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Snelle CPU en goede GPU, nieuw RAM, waars ook moederboard maar hoor dat graag.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, totaal geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Kleine & mooie kast zou erg welkom zijn. Indien niet mogelijk, behoud ik ws mijn huidige grote lompe (maar robuuste
) kast. Ik heb bijvoorbeeld het https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1778465 bekeken, maar vraag me af qua gaming of deze future-proof genoeg is: let's say net zoals huidige PC minimaal 5 jaar mogelijk mee fatsoenlijk te gamen.
Ga je overklokken?
Huidig systeem wel standaard iets overgeclocked mbv standaard software, maar ben het niet perse van plan.
Wat verwacht je van ons?[i]
- zie setup die ik tot op heden voor ogen heb in post hieronder
* ik wil future proof game systeem, waar ik weer enige jaren mee vooruit kan. Gevraagd advies daarbij is: gaan voor upgrade kit of beter alles vernieuwen.
* Indien nieuw systeem, de recente BBG's zijn ingesteld op ultra budget of mini-itx. Ik las dat momenteel geen goede tijd is om te kopen ivm 'oplopende prijzen van GPU's en/of aankomende nieuwe versie van CPU/GPU (?). Indien breed bekend is dat het beter is nu bijvoorbeeld even te wachten, hoor ik dat ook graag,
Ik besef me dat het een nogal open vraag, maar door het gebrek aan een recent BBG voor game PC ontbreekt een goed start punt voor me.
Alle adviezen zijn welkom! Mocht meer info nodig zijn, verneem ik dat graag.
Dank!
ik heb zo'n 7-8 jaar terug een PC voor het eerst zelf geassembleerd en daar heb ik nu al 7-8 jaar profijt van. Ik gebruik mijn PC hoofdzakelijk voor gamen en standaard surf & tekstbewerk / office werkzaamheden.
Qua gamen, komt het einde van mijn PC nu in zicht. Ik wil bijvoorbeeld "PlayerUnknown's Battlegrounds", maar formeel voldoet mijn systeem niet meer aan de laagste systeemeisen. Dus nu langzaam kijken naar iets nieuws.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik wat vooronderzoek heb gedaan, maar dit nog erg beperkt is. Voorgaande keer heb ik met name de BBG gevolgd en daar eea aan getweaked, maar voor een wat zwaardere Game PC is niet een echt up-to-date BBG beschikbaar.
Ik twijfel verder over een aantal zaken:
* volledig nieuwe PC inclusief volledig nieuwe randapparatuur vs bepaalde componenten behouden / upgrade kit alleen
* Monitor: op zich blij met huidige, maar hoe verhoud deze zich tegenover nieuwere monitoren
Verder hieronder de standaard checklist en mijn huidig systeem:
Huidig systeem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Phenom II X6 1055T Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | ASRock 870 Extreme3 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung Syncmaster P2370 Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Logitech X-210 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Logitech Classic Keyboard 200 (Qwerty) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Logitech MX518 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sharkoon Rush Headset | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Antec TruePower TP-650 | € 124,60 | € 124,60 |
| 1 | Kingston SSDNow V+100 SVP100S2B/96GR (upgrade bundle kit) 96GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 124,60 | |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, nu Counterstrike maar wil wat nieuwere spellen gaan oppakken zoals PlayerUnknown's Battlegrounds en evt andere nieuwe games.
Verder standaard surf werk en microsoft office geneuzel (word/excel/ppt)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen hard budget. Hangt ook beetje af van alleen upgrade vs volledig alles nieuw. Uiteraard alles wat bespaard kan worden is mooi meegenomen. Lets say max €1500.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zie oude systeem hierboven. Ik twijfel om zaken als harde schijf, SSD, kast/behuizing, cooler en mn monitor mee te nemen. Zo niet: levert zoiets nog iets op in verkoop?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Snelle CPU en goede GPU, nieuw RAM, waars ook moederboard maar hoor dat graag.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, totaal geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Kleine & mooie kast zou erg welkom zijn. Indien niet mogelijk, behoud ik ws mijn huidige grote lompe (maar robuuste
Ga je overklokken?
Huidig systeem wel standaard iets overgeclocked mbv standaard software, maar ben het niet perse van plan.
Wat verwacht je van ons?[i]
- zie setup die ik tot op heden voor ogen heb in post hieronder
* ik wil future proof game systeem, waar ik weer enige jaren mee vooruit kan. Gevraagd advies daarbij is: gaan voor upgrade kit of beter alles vernieuwen.
* Indien nieuw systeem, de recente BBG's zijn ingesteld op ultra budget of mini-itx. Ik las dat momenteel geen goede tijd is om te kopen ivm 'oplopende prijzen van GPU's en/of aankomende nieuwe versie van CPU/GPU (?). Indien breed bekend is dat het beter is nu bijvoorbeeld even te wachten, hoor ik dat ook graag,
Ik besef me dat het een nogal open vraag, maar door het gebrek aan een recent BBG voor game PC ontbreekt een goed start punt voor me.
Alle adviezen zijn welkom! Mocht meer info nodig zijn, verneem ik dat graag.
Dank!
[ Voor 9% gewijzigd door PhrancK op 11-07-2017 13:37 ]