Creator update

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Gisteren eisten Windows dat ik de creator update moet installeren om mijn PC verder te gaan gebruiken. Ik zei dus ja en kreeg een melding dat mijn privacy instellingen aangepast waren. Ja ik kreeg al weken een melding dat ik deze moest aanpassen als ik de update wouw hebben. Nooit gedaan, want dit wil ik dus niet. Maar nu werd ik verplicht. Na ja drukken kwam er een scherm of ik akkoord ging met de volgende privacy instellingen. Ik had alles uitgezet ofcourse en sinds dien wilt Windows zich heletijd bijwerken bij het afsluiten. Echter kan Windows zich niet bij werken, want men privacy instellingen zijn niet goed genoeg. (natuurlijk niet, ik wil niks delen met MS en vooral niet als je me het verplicjt 8)7 )

Is er een manier om dat bijwerken te stoppen? Het kost me 5-10 minuten wachten terwijl het binnen 15 seconde kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zet gewoon je privacy even goed zodat CU geinstalleerd kan worden. En daarna zet je weer uit wat je niet wil delen. De vicieuze cirkel van niets aanzetten en 10 minuten wachten, blijft anders bestaan en dan krijgt dit topic nooit een oplossing.

Trouwens, als de CU al is gedownload, kan je ook je internetverbinding eruit trekken, je privacy omzetten, installeren, rebooten, privacy weer aanzetten, internetverbinding erin prikken.

/edit: je weet dat je dus eigenlijk al weken kwetsbaar was voor allerlei nieuwe cryptoware? Dat is ook een voordeel van je privacy boven updates stellen.

[ Voor 15% gewijzigd door MAX3400 op 10-07-2017 11:54 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
MAX3400 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:54:
Zet gewoon je privacy even goed zodat CU geinstalleerd kan worden. En daarna zet je weer uit wat je niet wil delen. De vicieuze cirkel van niets aanzetten en 10 minuten wachten, blijft anders bestaan en dan krijgt dit topic nooit een oplossing.

Trouwens, als de CU al is gedownload, kan je ook je internetverbinding eruit trekken, je privacy omzetten, installeren, rebooten, privacy weer aanzetten, internetverbinding erin prikken.

/edit: je weet dat je dus eigenlijk al weken kwetsbaar was voor allerlei nieuwe cryptoware? Dat is ook een voordeel van je privacy boven updates stellen.
Het gaat erom dat ik de CU niet wil. De CU update heeft te veel problemen nog. Ik wil een werkende product en geen half geteste product. Heb bij verschillende klanten al gezien/gehad dat de pc kuren toont na de CU update. Sommige functies werken niet meer, apps die niet werken of ze kunnen sommige games niet meer doen. Op forums lees ik ook weinig goed over de CU update. (voor de doeleindes waarvoor ik mijn pc gebruik dan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

erwin26 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:00:
Het gaat erom dat ik de CU niet wil. De CU update heeft te veel problemen nog.
Ik draai de creator's update anders zonder problemen? :? Ik ben dus zeer benieuwd waar je dit op baseert. Het is immers ook via de Insiders Previews langdurig getest, dus kan mij niet voorstellen dat het nu hij uit is, niet (goed) zou werken.

EDIT:
Dat klanten problemen hebben met het een en ander sinds Creator's Update uit is zegt natuurlijk nog niet dat het aan de Creator's Update ligt. Eerder aan de manier van testen bij dat bedrijf en had het dus voorkomen kunnen worden. Daarbij is een zakelijke omgeving totaal niet te vergelijken met een consumenten PC.

[ Voor 54% gewijzigd door CH4OS op 10-07-2017 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

erwin26 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:00:
[...]

Het gaat erom dat ik de CU niet wil.
Dan haal je de ISO binnen van een non-CU installatie en blijf je daarmee draaien tot in de eeuwigheid? Laten we wel wezen; een aantal recente topics over Windows vanuit jouw oogpunt, laten vooralsnog een issue zien dat het vooral tussen keyboard & stoel niet altijd even soepel loopt.

En in hoeverre denk je dat je jouw klanten kan/wil adviseren op een professionele en objectieve manier over een recente update als je er zelf geen heil in ziet en vindt dat het slecht is of niet werkt zoals dat voor jou het beste is?

Met enige nuance, je had ook LTSB kunnen installeren; heb je minstens 6 maanden de mogelijkheid om updates uit te stellen en hadden andere personen 6 maanden lang kunnen ranten en/of oplossingen zoeken. En als je dan na 6 maanden eindelijk wel een update installeert, is er allang gedocumenteerd hoe je voor de meeste zaken weer een omweg/uitweg vindt, zoals de privacy-settings.
erwin26 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:08:
[...]

Wat voor mij het belangrijkste is, is dat mijn VM's blijven werken. Na de update zullen ze niet meer werken. Dat de rest mogelijk niet werkt, kan ik mee leven dan.
BS? Zowel thuis als op werk heb ik VM's draaien onder Hyper-V incl de CU. Sterker nog; ook mijn VM's draaien gewoon de CU. Geen greintje pijn.

[ Voor 16% gewijzigd door MAX3400 op 10-07-2017 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
CH40S schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:03:
[...]
Ik draai de creator's update anders zonder problemen? :?
Wat voor mij het belangrijkste is, is dat mijn VM's blijven werken. Na de update zullen ze niet meer werken. Dat de rest mogelijk niet werkt, kan ik mee leven dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hoezo "zullen" ze niet meer werken? :? Wat meer info zou zeer fijn zijn. Update bijvoorbeeld het programma waarmee je de VM's draait eens, om te beginnen (geen idee wat je exact gebruikt, maar er zal vast een update zijn intussen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
CH40S schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:10:
Hoezo "zullen" ze niet meer werken? :? Wat meer info zou zeer fijn zijn. Update bijvoorbeeld het programma waarmee je de VM's draait eens, om te beginnen (geen idee wat je exact gebruikt, maar er zal vast een update zijn).
Ik draai in virtualbox met VM's voor bepaalde doeleindes en hierop draait software die gekoppeld is aan hardware. Als ik de CU installeer dan verliest die de koppeling van software met de hardware. Als ik de hardware niet meer kan gebruiken, wordt mijn VM ook weer waardeloos. Ik wacht op een update dat dit wel weer werkt. Dit duurt alleen lang, aangezien het een heel kleine doelgroep is die gebruikt maakt van deze hardware. Als ik hyper-v gebruik dan beweert MS dat de koppeling wel blijft bestaan. Helaas kan ik de hardware niet koppelen in hyper-v zelf. Dus weer een dood eind. Daarom is het voor mij belangrijk dat ik nog niet de CU krijg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Type-2 hypervisor. Blijkbaar bewuste keuze. Dus altijd afhankelijk van het onderliggende OS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Met andere woorden; VM overzetten naar Hyper-V of iets dergelijks, zoals Xen, Vmware en noem ze maar op. Daarna de dongle koppelen met het nieuwe hardware ID door de leverancier. Beetje support afdeling doet dat vast wel. Het probleem is in elk geval oplosbaar.

[ Voor 34% gewijzigd door CH4OS op 10-07-2017 12:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

CH40S schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:45:
Met andere woorden; VM overzetten naar Hyper-V of iets dergelijks, zoals Xen, Vmware en noem ze maar op. Daarna de dongle koppelen met het nieuwe hardware ID door de leverancier. Beetje support afdeling doet dat vast wel.
De enige logische reden waarom het niet gaat werken, is omdat Virtualbox gebruikt maakt van eigen "host to guest" drivers waarvan de Windows Driver Signing bepaalde permissies vereist. Door als hardware-leverancier in te haken op de Oracle-certificaten, omzeil je het "officiele" HCL-proces van Microsoft.

Tja, het is maar net waar de prioriteiten liggen van de betreffende leverancier. Voor mij klinkt het als "dubbeltje op de eerste rij" uit leveranciers-oogpunt; een slechte zaak om geen eigen (universele) drivers op te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
CH40S schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:45:
Met andere woorden; VM overzetten naar Hyper-V of iets dergelijks, zoals Xen, Vmware en noem ze maar op. Daarna de dongle koppelen met het nieuwe hardware ID door de leverancier. Beetje support afdeling doet dat vast wel. Het probleem is in elk geval oplosbaar.
Was dat maar zo gemakkelijk. De hardware wordt alleen ondersteunt in virtualbox en geen andere VM. Dus beetje support afdeling gaat mij niet helpen, aangezien hun antwoord duidelijk was. Product is bedoeld voor virtualbox en geen andere VM omgeving. Universele mogelijkheid hebben ze helaas niet gemaakt. Wie weet komt dat ooit, dan is het ook opgelost, maar tot die tijd nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Sorry dat ik het zeg, maar dan zou ik zo snel mogelijk weg bij die toko, zeker als je er zakelijk klant bent.

Tot die tijd wellicht updates uitschakelen? :) Of de URL aanpassen waar Windows checked op updates? :)

[ Voor 32% gewijzigd door CH4OS op 10-07-2017 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Windows 10 Creators Update is nu ongeveer drie maanden oud (en daarvoor al ruimschoots getest).
Je (gratis) VM-tool doet een stukje niet ondersteunen dat jij nodig hebt, en nu Micorosft zijn best doet om te zorgen dat iedereen een beetje op deze build zit (zodat ze straks niet weer het gezeik gaan hebben dat ze met XP hebben (en waar 7 ook tegenaan zal gaan lopen)) is het de schuld van Microsoft dat de bouwer van je gratis tool niet een update heeft gebouwd?
Misschien moet je (ook) even bij Oracle gaan klagen...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ben benieuwd welke problemen waar @erwin26 naar verwijst. Want ik heb eigenlijk geen problemen op mijn PC's, mijn Surface 4 Pro, mijn ASUS TAB, en 150 Kantoor PC's die ik heb laten uitrollen.

Het enige wat ik kan bedenken is dat de spellingscontrole in de huidige versie van @erwin26 zijn Windows 10 niet goed functioneert.....

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:31
Verplaats naar eigen topic.

[ Voor 94% gewijzigd door Noppesnada op 13-07-2017 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Een eigen topic starten? Jouw klachten zijn aanzienlijk anders dan van de originele topicstarter; hiermee voorkomen we dat dit topic onoverzichtelijk gaat worden.

Pagina: 1