Mijn Surface Pro 2017 bestelling bij Max-ICT

Pagina: 1
Acties:
  • 698 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Op 7 juli om 06:51 heb ik bij max-ICT op hun website een bestelling geplaatst voor een Surface Pro 2017 - i7 1000GB 16gb-ram.
https://maxict.nl/product...000gb-zwart-zilver-tablet

Deze tablet werd op dat moment voor €1733 aangeboden waarop ik hier een order van heb geplaatst met keuze vooruitbetaling en ophalen in de store. Deze order heb ik tot nu nog niet betaald.

Ongeveer 1 tot 2 uur later na bestelling heeft max-ICT de prijs aangepast op hun site naar €2955,52.

Nu vraag ik mij af dat wanneer ik mijn order betaal voor de aangeboden €1733 zoals in de order/offerte is opgenomen of max-ICT deze tablet dan verplicht is aan mij te leveren voor de overeengekomen prijs.

Tot op deze dag heeft max-ICT zelf nog geen contact gezocht met mij. Ik ook niet met max-ICT.

Nu vraag ik mij af wat te doen, voor de prijs gaan of laten gaan? Mogen ze mij een bijbetaling eisen na betaling?

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bel gewoon even?

Uit hun AV vind ik dit:

3. Prijzen
3.1 Alle prijzen genoemd op de website van Max ICT zijn nadrukkelijk onder voorbehoud van grafische- en typefouten.

Grote kans dat er een foutje is gemaakt. Is nu aangepast I guess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-09 13:22
Ze mogen, als het om een duidelijke prijsfout gaat, je bestelling annuleren. De surface was 250 euro goedkoper dan de al achterlijk goedkope MM prijs.

https://www.consuwijzer.n...en-voor-afgesproken-prijs

[ Voor 54% gewijzigd door Nat-Water op 10-07-2017 11:45 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Maar ook nog na betaling, dus als er al een verkoopovereenkomst is gesloten?

Ik vind namelijk heel wat andere antwoorden via google over (juridisch) leveringsplicht als een overeenkomst is gesloten. En een overeenkomst is gesloten automatisch na betaling.

Bellen met max-ict ga ik toch wel even doen nog. Ik heb al een nare ervaring waarbij ik een product binnen 10 dagen heb geretourneerd en ik mijn geld pas 4 maanden later terug heb gekregen.

[ Voor 81% gewijzigd door SpitfireNL op 10-07-2017 11:49 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 21:39
SpitfireNL schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:45:

Ik vind namelijk heel wat andere antwoorden via google over (juridisch) leveringsplicht als een overeenkomst is gesloten. En een overeenkomst is gesloten automatisch na betaling.

Bellen met max-ict ga ik toch wel even doen nog. Ik heb al een nare ervaring waarbij ik een product binnen 10 dagen heb geretourneerd en ik mijn geld pas 4 maanden later terug heb gekregen.
Ja ook na betaling, er staan diverse topics op het forum waar dit uitgebreid besproken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Leesvoer: https://blog.iusmentis.co...telling-alsnog-annuleren/

De database van MaxICT stikt van de product/prijsfouten. Dat zou al een reden moeten zijn om daar nooit iets te bestellen. Dan komt de klantenservice er ook nog eens bij ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Nat-Water op 10-07-2017 11:53 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
SpitfireNL schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:45:

Het gaat er om of de prijs duidelijk een fout is of niet. Een TV van 1000 euro bestellen voor 900 euro is redelijk. Die zelfde TV voor 100 euro bestellen niet. Het gaat er om of de prijs duidelijk een fout is of niet. Als iets extreem goedkoop is zal het een fout zijn en hoeft er niet geleverd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Ok, bedankt voor de uitleg. Dan ga ik het product toch niet kopen bij hun.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 21:39
SpitfireNL schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:55:
Ok, bedankt voor de uitleg. Dan ga ik het product toch niet kopen bij hun.
Het is natuurlijk wel de vraag of het onredelijk is, als ik hierboven lees dat het maar 250 euro lager is dan de media markt is het wellicht niet onredelijk om te denken dat het een aanbieding is.

Het is echter wel de vraag of je zaken wilt doen met maxict, goede kans dat het sowieso ergens anders op escaleert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Dan heb je het toch echt verkeerd gezien ;-)

Het gaat om de 2017 model met i7, 1TB, 16gb-ram... deze is in geen enkele shop onder de €2955 ook niet bij mediamarkt.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Oh nee?

http://www.mediamarkt.nl/...pf%7C1463964%7C%7Cp%7C%7C

Verder: pricewatch: Microsoft Surface Pro 4 (Core i7, 16GB, 1TB) Zilver

Daar heb ik ook jouw eerder genoemde Surface vandaan. Check de link maar naar MaxICT, staat het goeie plaatje van de Surface bij ;)

[ Voor 52% gewijzigd door Nat-Water op 10-07-2017 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Dat is de surface pro 4 uit 2015... een ander model dus....

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Ah, dan stond de link dus verkeerd. Mea culpa.
pricewatch: Microsoft Surface Pro (2017) Core i7, 16GB ram, 1TB ssd Zilver dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Zojuist is het product met MAX ID 8081944 trouwens ook van hun site gehaald.
De link klopte een kwartier geleden nog wel namelijk.

https://maxict.nl/product/8081944

[ Voor 12% gewijzigd door SpitfireNL op 10-07-2017 12:21 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

En wat heb je zelf al gevonden in andere topics op Tweakers en via Google? Zo staat het heel mooi uitgelegd in Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie - De winkel levert niet voor de geadverteerde prijs wat jij / de webwinkel kan doen als ze niet (willen) leveren voor de afgesproken prijs.

Gezien je nog geen contact met de webwinkel hebt opgenomen en dit onderwerp verder meermaals is besproken op Tweakers in de verschillende topics zet ik hier een slotje op.

[ Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 10-07-2017 12:53 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.