Ik had de illusie dat Nederland eindelijk eens wat ging doen aan de BPM/-afgunst aanschafbelasting om toch eens een klein beetje meer te voldoen aan wat we een verenigd Europa noemen (ja, ik ben een hopeloze optimist). Helaas vertelde mijn autoverkoper me dat ze het toch weer voor elkaar gaan krijgen om het in 2018 weer wat gaan doen om het te verhogen. Op een beetje middenklasser kan dat toch al snel zo'n 1000 euro meer zijn. In een land waar we al hard aangepakt worden bij de aanschaf (Op m'n huidige auto van 2016 zit maar liefst 7300 euro BPM en BTW. Absurd.)
Echter, ik kan daar vrij weinig van terugvinden op het web. Het enige wat ik hierover kan vinden is een klein summier stukje bij de Belastingdienst;
Ik wil graag afsluiten met de melding dat ik het absoluut belachelijk vind hoe de Nederlandse autokoper zo hard wordt uitgeknepen maar aan de andere kant subsidies uitdelen die nog lachwekkende zijn als je ziet hoe dat uitgepakt heeft.
Echter, ik kan daar vrij weinig van terugvinden op het web. Het enige wat ik hierover kan vinden is een klein summier stukje bij de Belastingdienst;
Weet iemand waar ik deze info wel kan vinden?Het bpm-tarief van een personenauto is afhankelijk van de CO2-uitstoot. De CO2-uitstootgrenzen voor benzineauto’s en dieselauto’s worden vanaf 2016 aangescherpt.
Ik wil graag afsluiten met de melding dat ik het absoluut belachelijk vind hoe de Nederlandse autokoper zo hard wordt uitgeknepen maar aan de andere kant subsidies uitdelen die nog lachwekkende zijn als je ziet hoe dat uitgepakt heeft.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC