Niet tevreden met service.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.653 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Recent heb ik een monitor gekocht die aanvankelijk prima werkte maar na 8 uren gebruik kwam er een lijn met dode pixels in het scherm.

Rma aangevraagd bij de winkel, deze werd na 3 dagen geaccepteerd en dat was net te laat omdat ik op vakantie ging op die dag.

Terug van vakantie het scherm opgestuurd en pas 6 werkdagen en 2 telefoontje kreeg ik bericht dat het product was ingescand.

Nog 3 dagen later bericht dat het scherm inderdaad defect is en dat die terug gaat naar de fabrikant. Zodra het product terug is van de fabrikant zou ik een vervangend exemplaar kunnen krijgen.

Het wachten was al irritant maar de afhandeling is nog slechter. Het product moet toch gewoon direct worden vervangen door een nieuw model als deze buiten mijn schuld defect is gegaan?

Ik heb ze een mailtje gestuurd dat ze het betaalde bedrag mogen retourneren, hoe sta ik daar in qua rechten? Mag ik dat eisen of ben ik over gelaten aan de grillen van de shop?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

En wat heb je zelf al gevonden hierover? In Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie staat bijvoorbeeld welke rechten en plichten je allemaal hebt bij een RMA. Verder kan je ook eens wat oudere topics bekijken, aangezien dit onderwerp meermaals is langsgekomen op Tweakers.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:25
Consumentenrecht, dus je zult ze een gelegenheid tot nakoming (lees reparatie of vervanging) moeten geven. Wel moet dat zonder overlast voor de gebruiker, dus de winkel zal je eventueel een monitor ter beschikking moeten stellen. De schade zal echter zeer beperkt zijn nu ze dat niet hebben gedaan.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hoe lang ben je op vakantie geweest? Had hem wel de dag ervoor gestuurd en het had je al dagen gescheeld.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
SinergyX schreef op maandag 10 juli 2017 @ 10:54:
Hoe lang ben je op vakantie geweest? Had hem wel de dag ervoor gestuurd en het had je al dagen gescheeld.
Ik had toen geen RMA nummer enzo, dus dan waren de kosten voor mijzelf geweest. Het wachten is ook niet zo'n probleem, maar ik ben niet tevreden met de service.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 23-09 15:02
MrVegeta schreef op maandag 10 juli 2017 @ 10:36:
Terug van vakantie het scherm opgestuurd en pas 6 werkdagen en 2 telefoontje kreeg ik bericht dat het product was ingescand.

Nog 3 dagen later bericht dat het scherm inderdaad defect is en dat die terug gaat naar de fabrikant. Zodra het product terug is van de fabrikant zou ik een vervangend exemplaar kunnen krijgen.
Mja, da's wel wat lang ja, maar ik zou het ook niet onredelijk willen noemen.
Het wachten was al irritant maar de afhandeling is nog slechter. Het product moet toch gewoon direct worden vervangen door een nieuw model als deze buiten mijn schuld defect is gegaan?
Eh, nee, dat moet helemaal niet. Het idee van garantie is dat de productek ALTIJD buiten jouw schuld kapot zijn gegaan. Als jij schuldig bent aan het kapot maken, dan vallen dingen buiten garantie.

En binnen garantie geldt bij mijn weten dat dingen gerepareerd(!) dan wel vervangen moeten worden binnen een redelijke tijd. Ik geloof niet dat dat hard gedefinieerd is, maar enkele weken lijkt mij voor een monitor wel redelijk.
Ik heb ze een mailtje gestuurd dat ze het betaalde bedrag mogen retourneren, hoe sta ik daar in qua rechten? Mag ik dat eisen of ben ik over gelaten aan de grillen van de shop?
Waarom zou je daar recht op hebben? Het is geen wet-koop-op-afstand situatie, dus valt het denk ik gewoon onder garantie: reparatie dan wel vervanging en als dat niet kan, ontbinding (en geld terug).

Ik ben absoluut geen jurist, maar ik denk dat je hier meer service verwacht dan waar je recht op hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
vanaalten schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:09:
[...]

Mja, da's wel wat lang ja, maar ik zou het ook niet onredelijk willen noemen.

[...]

Eh, nee, dat moet helemaal niet. Het idee van garantie is dat de productek ALTIJD buiten jouw schuld kapot zijn gegaan. Als jij schuldig bent aan het kapot maken, dan vallen dingen buiten garantie.

En binnen garantie geldt bij mijn weten dat dingen gerepareerd(!) dan wel vervangen moeten worden binnen een redelijke tijd. Ik geloof niet dat dat hard gedefinieerd is, maar enkele weken lijkt mij voor een monitor wel redelijk.

[...]

Waarom zou je daar recht op hebben? Het is geen wet-koop-op-afstand situatie, dus valt het denk ik gewoon onder garantie: reparatie dan wel vervanging en als dat niet kan, ontbinding (en geld terug).

Ik ben absoluut geen jurist, maar ik denk dat je hier meer service verwacht dan waar je recht op hebt.
Hmhm, je zal wel gelijk hebben. Misschien was dit topic meer om wat frustraties te uiten. De jongen van de klantenservice die ik de eerste keer had gesproken had wel gemeld dat als het product defect was en buiten mijn schuld dat ze dan een vervangend exemplaar ouden toesturen. Nou ja, de shop is in ieder geval een klant kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
MrVegeta schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:14:
Hmhm, je zal wel gelijk hebben. Misschien was dit topic meer om wat frustraties te uiten. De jongen van de klantenservice die ik de eerste keer had gesproken had wel gemeld dat als het product defect was en buiten mijn schuld dat ze dan een vervangend exemplaar ouden toesturen.
...en dat zal ook wel gebeuren, alleen dan via de fabrikant - die dan eerst nog kan vaststellen dat jij 'm inderdaad niet kapot hebt gemaakt, geen waterschade of zo, dan een vervangend exemplaar naar de winkel stuurt die het vervolgens naar jou doorstuurt. Ik gok dat jij had verwacht dat de winkel zelf direct een nieuwe zou terugsturen.
Nou ja, de shop is in ieder geval een klant kwijt.
Da's denk ik het beste om te doen, "stemmen met je voeten". En wellicht na afloop nog een shopreview maken met iets van drie sterren voor de service. Het klinkt alsof ze het correct oplossen, maar niet op een manier om klanten snel van een oplossing te voorzien.
(overigens komt service wel met een prijskaartje. Weet niet of je de monitor gekocht hebt bij een dozenschuiver of iets waar je meer mag verwachten...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:24
Waar baseer je precies op dat de service 'slecht' is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
jugger naut schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:23:
Waar baseer je precies op dat de service 'slecht' is?
Lange wachttijd totdat het pakket ingescanned was. Waardoor ik dus niet wist wat er met het pakket was gebeurd. Lange wachttijd totdat het was vastgesteld dat het product defect was. En nu lange wachttijd om een nieuw exemplaar te ontvangen.
vanaalten schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:20:
[...]
Ik gok dat jij had verwacht dat de winkel zelf direct een nieuwe zou terugsturen.

[...]

Da's denk ik het beste om te doen, "stemmen met je voeten". En wellicht na afloop nog een shopreview maken met iets van drie sterren voor de service. Het klinkt alsof ze het correct oplossen, maar niet op een manier om klanten snel van een oplossing te voorzien.
(overigens komt service wel met een prijskaartje. Weet niet of je de monitor gekocht hebt bij een dozenschuiver of iets waar je meer mag verwachten...)
Daar hoef je niet over te gokken ;) Dat werd namelijk gemeld door een van de servicemedewerkers die ik aan de telefoon had. Ze handelen het vast wel correct af maar naar mijn idee te langzaam en met weinig communicatie. De monitor gekocht bij een grote handelaar, al waren er wel Alternatieven ;). De shop scoort qua service niet hoog in de review, maar ze waren niet perse goedkoper dan de rest. Was gewoon beetje gokje waar ik 'um kocht.

Ach ja.

[ Voor 57% gewijzigd door Yorinn op 10-07-2017 12:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-09 13:41
Dus je koopt een product bij een shop waarvan van te voren al bekend is dat ze qua service niet hoog scoren in de reviews.

Vervolgens heb je een probleem met het door jou gekochte product en verwacht je dat de shop jou wel een uitmuntende service geeft? Terwijl er ook nog eens alternatieven voorhanden waren?

En dan ook nog eens achteraf erover klagen. Beats me.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:42
Advies voor de volgende keer.

Aangeven dat je graag een nieuwe wil(aangezien het net nieuw is). Kunnen ze daar niet aan voldoen. Dan graag de koop ontbinden middel de WKOA. (ja het kan je 7 euro retour kosten maar bent van het geneuzel af). en mochten ze ontbinden(wat ze niet snel zullen doen omdat het ze inkomsten kost) sturen ze je een nieuwe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
vanaalten schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:09:
En binnen garantie geldt bij mijn weten dat dingen gerepareerd(!) dan wel vervangen moeten worden binnen een redelijke tijd.
Artikel 7:21 lid 1 BW:

Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen:
a. aflevering van het ontbrekende;
b. herstel van de afgeleverde zaak, mits de verkoper hieraan redelijkerwijs kan voldoen;
c. vervanging van de afgeleverde zaak, tenzij de afwijking van het overeengekomene te gering is om dit te rechtvaardigen, dan wel de zaak na het tijdstip dat de koper redelijkerwijze met ongedaanmaking rekening moet houden, teniet of achteruit is gegaan doordat hij niet als een zorgvuldig schuldenaar voor het behoud ervan heeft gezorgd.

De TS kan hier vervang eisen. Het LCD-paneel staat bijna gelijk aan het gehele product waardoor niet gesteld kan worden dat de afwijking te gering is om vervang te rechtvaardigen.
Ik geloof niet dat dat hard gedefinieerd is, maar enkele weken lijkt mij voor een monitor wel redelijk.
Artikel 7:21 lid 3 BW:

De verkoper is verplicht om, mede gelet op de aard van de zaak en op het bijzondere gebruik van de zaak dat bij de overeenkomst is voorzien, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper, zijn in lid 1 bedoelde verplichtingen na te komen.

Enkele weken kan ik geen redelijke termijn noemen. Nadat de TS vervang eist van de geleverde zaak, moet de verkoper binnen enkele dagen een nieuwe monitor kunnen leveren indien de verkoper deze op voorraad heeft. Daar heeft de verkoper niet enkele weken voor nodig.
MrVegeta schreef op maandag 10 juli 2017 @ 10:59:
[...]

maar ik ben niet tevreden met de service.
En terecht hoor. Als ik jou was, zou ik de verkoper schriftelijk een termijn geven de overeenkomst alsnog na te komen door een nieuwe monitor van hetzelfde model te leveren. En voldoet de verkoper hier niet aan, om dan de koopovereenkomst te ontbinden op basis van Artikel 6:230o BW - 14 dagen herroepingsrecht bij koop buiten de verkoopruimte. Die 14 dagen gaan pas in nadat de overeengekomen zaak is geleverd - hetgeen nog niet is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahnmut
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-01 11:48
Mooi onderbouwd antwoord ten eerste!

Alleen met het tijdstip van levering ben ik het niet helemaal met je eens.
Dimens schreef op maandag 10 juli 2017 @ 16:37:
[...]

En terecht hoor. Als ik jou was, zou ik de verkoper schriftelijk een termijn geven de overeenkomst alsnog na te komen door een nieuwe monitor van hetzelfde model te leveren. En voldoet de verkoper hier niet aan, om dan de koopovereenkomst te ontbinden op basis van Artikel 6:230o BW - 14 dagen herroepingsrecht bij koop buiten de verkoopruimte. Die 14 dagen gaan pas in nadat de overeengekomen zaak is geleverd - hetgeen nog niet is gebeurd.
Dit is het moment dat het pakket is geaccepteerd door de topicstarter. De 14 dagen van Artikel 6:230o BW gaan op dat moment lopen en zijn nu helaas verstreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Je hebt geen recht om direct iets nieuws te krijgen bij een garantie geval. Ook geld terug is geen recht. Het enige recht dat je hebt is dat het scherm vervangen of gerepareerd word binnen een redelijke termijn. Die termijn kan best een paar weken zijn. Zit je binnen de WKOA kan je het scherm terug sturen en geld terug krijgen. Daar buiten is het een reparatie.

Voor een webshop die een dozenschuiver is met lage marge's is het ook geen vreemde manier van doen. Als iets kapot gaat kan de webshop je ook niet zomaar iets nieuws geven zonder dat ze later zelf met een onverkoopbaar scherm komen te zitten. Dit kan alleen als de farbrikant de winkel een credit geeft, vervangt de fabrikant het scherm moeten ze het wel op deze manier doen.

Verder is dit ook wel een beetje dat je krijgt waar je voor betaald. Koop je een Dell scherm bij Dell zelf of via een andere winkel gaat het heel anders. Je meld het scherm aan bij Dell en ontvang je binnen 3 werkdagen een nieuw scherm. Zodra je het nieuwe scherm hebt staan stuur je de oude op. Zulk soort dingen kan je ook van te voren onderzoeken. Ook zijn er genoeg webwinkels die misschien iets duurder zijn, maar waarbij er wel meer mogelijk is. Je kan ook niet verwachten dat je weinig betaald maar wel perfecte service krijgt.

[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 10-07-2017 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
PilatuS schreef op maandag 10 juli 2017 @ 17:15:
Je kan ook niet verwachten dat je weinig betaald maar wel perfecte service krijgt.
Je maakt wel veel aannames. Ik zou Alternate geen dozenschuiver noemen, en Asus ook geen Koreaans merk. Tussen Azerty en Alternate zat 0,95 cent verschil en 1 ster in de review. Dat is mij om het even. Wellicht had ik beter bij Azerty kunnen kopen, die les is nu geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
MrVegeta schreef op maandag 10 juli 2017 @ 18:19:
[...]

Je maakt wel veel aannames. Ik zou Alternate geen dozenschuiver noemen, en Asus ook geen Koreaans merk. Tussen Azerty en Alternate zat 0,95 cent verschil en 1 ster in de review. Dat is mij om het even. Wellicht had ik beter bij Azerty kunnen kopen, die les is nu geleerd.
Alle winkels die met de laagste prijzen in de PW staan zijn dozenschuivers. De marge's zijn enorm laag en goede service kost een hoop geld.

Winkels die buiten WKOA omruilen of geld terug doen in plaats van reparatie zijn er sowieso zo goed als niet. Als de fabrikant iets repareert en niet direct omruilt of een credit geeft kan het ook niet anders. Je kan niet verwachten dat een winkel die een marge heeft van 4% op een scherm het omruilt en met een gebruikt scherm blijft zitten. De marge is dan 4x verdwenen.

Volgens mij is het ook maar 1 aanname hoor :P

[ Voor 28% gewijzigd door PilatuS op 10-07-2017 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Dimens schreef op maandag 10 juli 2017 @ 16:37:
Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen:
a. aflevering van het ontbrekende;
b. herstel van de afgeleverde zaak, mits de verkoper hieraan redelijkerwijs kan voldoen;
c. vervanging van de afgeleverde zaak, tenzij de afwijking van het overeengekomene te gering is om dit te rechtvaardigen, dan wel de zaak na het tijdstip dat de koper redelijkerwijze met ongedaanmaking rekening moet houden, teniet of achteruit is gegaan doordat hij niet als een zorgvuldig schuldenaar voor het behoud ervan heeft gezorgd.

De TS kan hier vervang eisen. Het LCD-paneel staat bijna gelijk aan het gehele product waardoor niet gesteld kan worden dat de afwijking te gering is om vervang te rechtvaardigen.
Of dat laatste zo is weet ik niet. Het LCD paneel is wellicht lost van de elektronica, ombouw, kabels en luidsprekers te vervangen.

Daarnaast: heel goede kans dat TS sowieso al een vervanging gaat krijgen. Enkel mag de shop het wel naar een reparatiecentrum (lees: fabrikant) sturen om te laten beoordelen hoe kapot 'ie is en of wellicht garantie hier niet van toepassing is. De winkel mag ook onderzoeken of de klant terecht stelt dat het niet aan de overeenkomst heeft voldaan - puur een kapot produkt terugsturen is niet persé genoeg.
De verkoper is verplicht om, mede gelet op de aard van de zaak en op het bijzondere gebruik van de zaak dat bij de overeenkomst is voorzien, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper, zijn in lid 1 bedoelde verplichtingen na te komen.

Enkele weken kan ik geen redelijke termijn noemen. Nadat de TS vervang eist van de geleverde zaak, moet de verkoper binnen enkele dagen een nieuwe monitor kunnen leveren indien de verkoper deze op voorraad heeft. Daar heeft de verkoper niet enkele weken voor nodig.
Ik denk dat je hier wel veel 'eigen mening' er in gooit. Ik zou er ook niet blij van worden, maar zou het niet onredelijk vinden. Als ik geen dag zonder zou kunnen, had ik zelf maar een backup moeten regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
PilatuS schreef op maandag 10 juli 2017 @ 18:51:
[...]

Alle winkels die met de laagste prijzen in de PW staan zijn dozenschuivers. De marge's zijn enorm laag en goede service kost een hoop geld.
Max-ICT staat qua prijs hoog, maar heeft de slechtste service van alle zaken. Dus ik weet niet zo goed wat je probeert te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
MrVegeta schreef op maandag 10 juli 2017 @ 20:01:
[...]

Max-ICT staat qua prijs hoog, maar heeft de slechtste service van alle zaken. Dus ik weet niet zo goed wat je probeert te zeggen.
Dan quote ik mijzelf even.
Als de fabrikant iets repareert en niet direct omruilt of een credit geeft kan het ook niet anders. Je kan niet verwachten dat een winkel die een marge heeft van 4% op een scherm het omruilt en met een gebruikt scherm blijft zitten. De marge is dan 4x verdwenen.
Dit is voor vrijwel alle webshops zo. Wil je dat niet zal meer moeten betalen voor betere service. Er zijn garantiepakket te koop waarbij een scherm snel omgeruilt word, dat kost alleen extra of je koopt een Dell scherm. Je kan gewoon niet verwachten dat je perfecte snelle service krijgt als je ergens koopt waar de marge's extreem laag zijn. Er is gewoon geen geld om dingen beter op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
PilatuS schreef op maandag 10 juli 2017 @ 20:05:
[...]

Dan quote ik mijzelf even.

[...]

Dit is voor vrijwel alle webshops zo. Wil je dat niet zal meer moeten betalen voor betere service. Er zijn garantiepakket te koop waarbij een scherm snel omgeruilt word, dat kost alleen extra of je koopt een Dell scherm. Je kan gewoon niet verwachten dat je perfecte snelle service krijgt als je ergens koopt waar de marge's extreem laag zijn. Er is gewoon geen geld om dingen beter op te lossen.
Jij hebt het over bedrijven die goedkoop zijn slechtere service leveren, terwijl de duurste blijkbaar niet veel beter is.

Als de webshop een ondeugdelijk product verkoopt dan moet dat niet het probleem van de consument zijn, maar van de fabrikant.

[ Voor 8% gewijzigd door MrVegeta op 10-07-2017 20:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
MrVegeta schreef op maandag 10 juli 2017 @ 20:08:
[...]

Jij hebt het over bedrijven die goedkoop zijn slechtere service leveren, terwijl de duurste blijkbaar niet veel beter is.
Max-ICT is sowieso een raar bedrijf.

Ik zeg dat je extra geld moet betalen als je meer wil dan de standaard service. Ik zeg niet dat ieder bedrijf dat meer geld vraagt ook betere service geeft.

In de TS zeg je onder andere dit:
Het product moet toch gewoon direct worden vervangen door een nieuw model als deze buiten mijn schuld defect is gegaan?
Waar moet dat in hemelsnaam van betaald worden ?

Helaas is dit gewoon het gevolg van het feit dat de gemiddelde consument alleen naar prijs kijkt. Ben je wat duuder verkoop je gewoon niets. Dus moet je de marge wel verlagen en dat betekend ook je kosten verlagen. Goede service kost een hoop geld en dat geld is er gewoon niet meer.

Vroeger zat er 30% marge op een PC. Dan kan je nog eens wat direct omruilen en wat meer service bieden. Tegenwoordig is de marge op een PC minder dan 5% en is die goede service niet meer betaalbaar.
Als de webshop een ondeugdelijk product verkoopt dan moet dat niet het probleem van de consument zijn, maar van de fabrikant.
Die zelfde consument koopt het scherm ergens anders als er 5 euro verschil in zit. Wij willen met z'n alleen geen euro te veel betalen. Dus gaan winkels en fabrikanten besparen waar ze kunnen. Snelle goede service is daar een deel van.

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 10-07-2017 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het is aan de winkel om het op te lossen en jij verwachtte wat anders. Echter wat de shop doet, is (als je het wetboek erop na houdt) prima en mag gewoon. Je zou de webwinkel dus feedback kunnen geven, dat je het wat lang vond duren, als het allemaal achter de rug is. Dan is het ook weer aan de winkel om daar wat mee te doen of niet.

Hoe de winkel het oplost met de fabrikant, dat is aan de winkel en de fabrikant en niet het pakkie-an van de consument. Ik begrijp even niet wat fabrikant te maken heeft met dit geheel, aangezien dat buiten jouw scope is. :)
MrVegeta schreef op maandag 10 juli 2017 @ 10:36:

Dit is overigens per definitie al niet waar. De overeenkomst die jij hebt met de winkel, is dat jij recht hebt op een deugdelijk product. De winkel heeft de plicht dat te leveren. Het kan handiger en sneller zijn om direct te vervangen.

Al weet je dan ook niet of het gebrek ook bij die variant van het product zit natuurlijk, dus dat hoeft al niet eens de oplossing te zijn. Ook kan het zijn, dat de voorraad op is en de winkel dus niet direct een vervangend product kán leveren. In dat geval zal de winkel een alternatief product kunnen kiezen (van gelijke waarde) of een reparatie bij de fabrikant kunnen aanbieden.

Een derde optie is, dat de winkel liever eerst laat repareren (al dan niet via de fabrikant) ook dat mogen zij prima doen. Maar ze zijn niet verplicht om jou direct een vervangend product te leveren als deze defect is.

Je kunt dus ook niets van de webshop gaan eisen, want dergelijke zaken zijn niet zo zwart-wit vastgelegd in de wet zoals je wellicht zou willen.

Ontbinden kan binnen de zichttermijn, zonder opgaaf van reden. Daarna zal je de winkel eerst in de gelegenheid moeten stellen het probleem op te lossen binnen een redelijke termijn. Zoals ik jouw berichten lees, hier in het topic, ben je denk ik wat te gehaast.

Een winkel als CoolBlue is niet voor niets zoveel duurder dan de goedkopere webshops in mijn ervaring.

[ Voor 72% gewijzigd door CH4OS op 10-07-2017 20:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
[...]

Het is vrij simpel: Voor goede service betaal je. Maar niet elke 'dure' verkoper bied ook meteen service. ;)
Service moet je wel zoeken (reviews zat te vinden) maar hangt bijna altijd een prijskaartje aan.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Dit ontspoort weer in een typisch GoT topic waarin met vingertjes wordt gewezen etc. Ik weet ook niet zo goed waarom ik dacht dat dit anders zou lopen.

/thread.

[ Voor 50% gewijzigd door MrVegeta op 10-07-2017 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MrVegeta schreef op maandag 10 juli 2017 @ 20:35:
Dit ontspoort weer in een typisch GoT topic waarin met vingertjes wordt gewezen etc. Ik weet ook niet zo goed waarom ik dacht dat dit anders zou lopen.

/thread.
Tja, wat voor antwoord had je dan van GoT verwacht? Een antwoord naar jouw straatje, maar wat niet strookt met de wet e.d. of een antwoord wat wel strookt met wat jouw rechten en dergelijken zijn? :?
Met dit soort reacties lok je reacties die met het vingertje wijzen wel uit ja. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 10-07-2017 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Gezien dit topic begint te ontsporen en de TS het topic op slot wilt, gaat hier een slotje op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.