Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJD85
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 04-08-2023
Mijn vraag:
Ik heb onlangs een Galaxy S6 overgenomen van iemand met Android Nougat 7.0 voorgeinstalleerd. Nu blijkt dus dat het toestel niet wil connecten met een laptop of PC -> Unknown Device. Dit gaf de verkoper ook aan, maar ik was zo eigenwijs om te denken dat ik dit wel kon fixen.

Nu wil ik graag het toestel rooten en een custom rom installeren, maar dat gaat lastig nu als Odin het niet herkent. Wat kan ik doen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung Kies, Samsung USB drivers, WIndows 7 en 10, verschillende kabels

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- USB poorten geupdate in Apparaatbeheer -? geen resultaat
- Samsung USB drivers verschillende keren opnieuw geïnstalleerd -> geen resultaat
- USB debug mode aan en uit gezet -> geen resultaat
- Verschillende kabels en laptops geprobeerd (Windows 7 en 10) -> geen resultaat
- Samsung Kies geïnstalleerd -> geen resultaat
- One Click Root apps (KingoRoot, KingRoot), maar zijn nog niet geupdate naar Nougat of Device wordt nog niet ondersteund.
- tongetje in USB-connector klein beetje opgetild

Dus ja...waar ik tegenaan loop is dat ik vastzit op de Stock Rom van het toestel. Is allemaal leuk en aardig, maar ik wil graag zelf bepalen welke apps geinstalleerd staan. Zou dit nog softwarematig een probleem kunnen zijn of moet ik toch denken aan een hardware-probleem?

Nog even aanvullend: Toestel laad ook extreem traag op en 'snel opladen' is dus ook geen sprake meer van.

Wie kan mij helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@AJD85 welkom op Tweakers!

Gezien het feit het toestel niet (goed) herkend wordt en de telefoon nauwelijks laad verwacht ik dat er iets mis is met je USB-poort. Heb je deze al een keer proberen schoon te maken met een tandenstoker of satéprikker?

Daarnaast zou ik ook eerst je USB poort probleem oplossen, voordat je het toestel gaat rooten.

offtopic:
Ik heb je titel even aangepast, zodat het wat duidelijker is.