Bekijk mijn blog voor tekst en uitleg - En ik ben dus ICT-ondernemer of geloof dat ik daar goed mee op weg ben al.
Vraag
Beste antwoord (via Ulysses op 10-07-2017 14:36)
https://support.google.co....Platform%3DDesktop&hl=en
https://www.mozilla.org/en-US/firefox/sync/
I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A
Alle reacties
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Het is een microfrustratie, maar ik shift sneller door de topics als ik wat ik al gelezen heb paars gekleurd zie. Ik kan instellen dat ik na 2 minuten weergeven een topic "Als gelezen gemarkeerd" moet worden, maar dat wordt lokaal opgeslagen.
Bekijk mijn blog voor tekst en uitleg - En ik ben dus ICT-ondernemer of geloof dat ik daar goed mee op weg ben al.
En anders moet je echt even specificeren wat je als gelezen wilt markeren. Als in: Wees eens duidelijk?!
Koop al mijn ads!
- op PC A wordt artikel X op de frontpage gelezen
- enige tijd later opent deze user de frontpage op PC B en wil dan dat artikel X als gelezen is gemarkeerd
Bedoel je dat de link kleurt omdat deze bezocht is? Dat is een browser-feature en wordt niet door de site opgeslagen.Sethro schreef op maandag 10 juli 2017 @ 07:19:
Volgens mij wordt hier bedoeld:
- op PC A wordt artikel X op de frontpage gelezen
- enige tijd later opent deze user de frontpage op PC B en wil dan dat artikel X als gelezen is gemarkeerd
@BennyU Als dit is wat je bedoelt zou zou je je geschiedenis kunnen syncen met Firefox Sync (en misschien ook met Chrome?) om het op de verschillende PC's gelijk te krijgen.
[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 10-07-2017 07:52 ]
Koop al mijn ads!
En een schopje naar Mooie Features omdat dit geen bug is
Intentionally left blank
Twee integers en een timestamp, 12 bytes. maal 500.000 gebruikers, maal 50.000.000 topics. Voor alleen het forum kost dat dus al 272 TiB aan data, zonder indexes. Nog los van de CPU-cycles die het kost, ga jij die SSD's aanschaffen voor deze feature?q-enf0rcer.1 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 09:35:
Natuurlijk kan dit, is ook niet zo moeilijk. Gewoon doormiddel van de scrollpositie kijken of iemand een artikel leest, en vervolgens een db insert doen naar een aparte tabel waar je alle "gelezen" bijhoudt. In een simpele db hoef je hier alleen articleId, userId en de welbekende timestamps in te zetten.
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
https://support.google.co....Platform%3DDesktop&hl=en
https://www.mozilla.org/en-US/firefox/sync/
I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A
En ik had geen idee dat het zoveel data zou kosten om het op te slaan aan de serverkant.
* Ulysses overweegt een Windows 10 image te bakken met standaard Chrome er in, is de virtuele omgeving toch weer een stukje mooier.
Allemaal leuk en aardig, de vraag was of het mogelijk is. Dat is het.Paul schreef op maandag 10 juli 2017 @ 09:52:
[...]
Twee integers en een timestamp, 12 bytes. maal 500.000 gebruikers, maal 50.000.000 topics. Voor alleen het forum kost dat dus al 272 TiB aan data, zonder indexes. Nog los van de CPU-cycles die het kost, ga jij die SSD's aanschaffen voor deze feature?
Als data een zorg is voor je applicatie kun je ervoor kiezen PouchDB te gebruiken, dan is het in ieder geval op de client via een lokale query op te vragen. Nadeel is natuurlijk dat als je op een ander systeem inlogt je deze data niet beschikbaar hebt. Dan zou je toch moeten syncen met iets.Ulysses schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:01:
Eh tja, bedankt voor alle reacties. Ik begrijp dus dat ik dan maar (mij overigens niet onbekende) client-side syncing opties moet gebruiken.
En ik had geen idee dat het zoveel data zou kosten om het op te slaan aan de serverkant.
* q-enf0rcer.1 overweegt een Windows 10 image te bakken met standaard Chrome er in, is de virtuele omgeving toch weer een stukje mooier.
Dan hebben we beiden een andere definitie van "mogelijk". Als je puur en alleen naar de code kijkt dan is het uiteraard wel mogelijk, maar er speelt meerq-enf0rcer.1 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:59:
Allemaal leuk en aardig, de vraag was of het mogelijk is. Dat is het.
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock