Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jengo2003
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 04-03-2024
Hoi.
ik had vandaag een video gekeken dat je in deze tijd van het jaar geen PC moet bouwen. maar waarom snap ik niet dus dit is een vraag aan jullie. dankuwel als u een antwoord heeft.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-09 14:34
Ik zou niet weten waarom niet.... Welke video ? Je geeft wel weinig info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-09 14:34
Alleen als je een systeem wil bouwen met een GTX1070 of GTX1080 of andere hoge kaart kan je beter wachten, de andere componenten zijn amper bewogen in prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jengo2003
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 04-03-2024
dankjewel voor de research!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaut
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:28
Als je een game PC wil bouwen, en je hebt niet het budget voor een GTX1070+, kun je beter je videokaart 2de hands kopen. Rest van de componenten is prima nieuw te kopen zonder teveel te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

jengo2003 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 00:39:
Hoi.
ik had vandaag een video gekeken dat je in deze tijd van het jaar geen PC moet bouwen. maar waarom snap ik niet dus dit is een vraag aan jullie. dankuwel als u een antwoord heeft.
Je moet uberhaubt niet kijken naar redenen om iets niet te doen. Die ga je namelijk altijd wel vinden. AMD komt komende maand met een nieuwe gpu, een maand daarna introduceert Intel een nieuwe CPU en weer een maand later komt Samsung met een nieuwe ssd.

Je wilt een PC kopen om in een behoefte te voorzien en zolang dit binnen het budget past, is het toch goed? Oké, toegegeven, als de amd's of intels van deze wereld volgende week met een compleet nieuw platform komen kun je misschien beter een weekje geduld hebben. Maar anders gewoon lekker kopen wat aan je huidige wensen voldoet. Dat er morgen een sneller onderdeel op de markt komt houd je toch niet tegen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-09 16:16
Je kan prima een nieuwe PC bouwen. Een aantal videokaarten zijn echter uitverkocht of flink in prijs gestegen, maar dit zijn de kaarten welke interessant zijn voor miners. Veel andere kaarten zijn nog wel redelijk stabiel gebleven in prijs en leverbaar. Ik merk ook dat de vraag wel erg lokaal kan zijn. Ik heb een aantal 1080 gekocht waarvan ze de ene op de andere week meer dan €100 duurder werden. Toen heb ik even op Amazon gekeken en kon er alsnog eentje voor een normale prijs uit Frankrijk kopen, en had hem binnen 4 dagen binnen.

Met een beetje onderzoek en geduld zie ik geen belemmeringen om nu een PC te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09 21:29
Als je wacht omdat er volgende maand een onderdeel goedkoper is, of dat er volgende maand een nieuw onderdeel op de markt komt, dan kun je altijd wachten en nooit je pc bouwen. Gewoon kopen wat er nu is tegen de prijs van nu en lekker gaan gamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Deze vraag is onduidelijk voor mij, en kennelijk voor velen. :) Hij past ook niet in dit onderdeel (PFSL), maar ik zou ook niet weten waar elders. Daarom sluit ik dit topic.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.