Advies voor het aankopen van een nieuwe monitor

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwx
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-04 22:26
Ik zoek een nieuwe (of misschien 3 nieuwe) monitor(s) voor mijn PC. Momenteel heb ik 3 * DELL U2410.
Ik heb redelijk wat eisen voor de monitor, maar "ik zie door de bomen het bos niet meer". Wat ik graag wil:
  • Hoge refresh rate, lage input lag en misschien G-sync voor gaming maar ook dagelijks gebruik
  • OK Kleuren (dit moet niet super perfect zijn, maar zou wel graag levendige kleuren willen behouden)
  • 24" - 27"
Ofwel ga ik een van mijn huidige schermen vervangen ofwel koop ik 3 nieuwe, maar bij een paneel met hoge refresh rate zijn de kijkhoeken niet zo goed heb ik me laten vertellen? Ik speel bijna nooit met nvidia surround, dus 3* 144Hz is misschien niet optimaal? Ik heb een MSI 1080TI dus die zou hoge refresh rate makkelijk moeten aankunnen in de meeste games.

Liefst niet heel erg duur, maar wil wel een degelijke monitor. Rond de 300 a maximum 500 euro lijkt me redelijk. Geen voorkeur voor een bepaald merk, al ben ik wel blij met de DELL schermen die ik tot nu toe heb gehad. Dingen zoals een USB hub of geluid heb ik niet nodig in de monitor.

Wat ik tot nu toe al heb gevonden, maar niet echt uit kan kiezen:Wie kan mij helpen... Elke soort van advies is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Overweeg ook eens 2 monitors. Bijvoorbeeld 1x 24 inch met als hoofdscherm een 21:9 34 inch scherm.

Vind zelf 3 schermen niet echt nuttig als je (vrijwel) geen surround gamen doet. Dan gamen op 1 groot scherm is veel fijner dan 3x 24 inch hebben staan en maar 1 scherm gebruiken met gamen.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 09-07-2017 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:52
Waarom voldoen je huidige monitoren niet meer?

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beowulf65
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
Ik ga er van uit dat je budget 900~1500 is (3 schermen), misschien is dit te overwegen?
pricewatch: Acer Predator X34A Zwart

Wil je meer weten kijk dan even naar deze video: YouTube: 21:9 PC Gaming! Acer X34 Predator

Hoge refreshrate, G-sync, goede kleurweergave, grote inkijkhoek en volgens de reviewer hierboven niets te merken van enige input lag. Ik zit er zelf namelijk ook over na te denken maar ik moet nog even sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Ik mis welke GPU je gaat gebruiken?
Vermoedelijk Nvidia gezien de G-Sync wens, maar AMD geniet wat mij betreft de voorkeur gezien de flink lagere kosten. Alleen zit je dan met het probleem dat RX kaarten nauwelijks te krijgen zijn door de mining gekte...

Met hoge refreshrates is een triple monitor setup wat mij betreft niet interessant meer.
Een betere optie zou dan ultrawide zijn, of 1 snelle monitor als hoofd (gaming) scherm en daarnaast een secundaire monitor voor Discord, Spotify, YouTube, browser of wat je er ook neer wilt zetten.
Of ultrawide + secundair als je best of both worlds wilt, dan heb je nog steeds (bijna) de ruimte van 3 monitoren).

Persoonlijke voorkeur:
Qua prijs-prestatie is de pricewatch: Dell S2417DG Zwart absoluut koning. 1440p op 24" is haarscherp, 165Hz en GSync voor een relatief zeer lage prijs. Afhankelijk van wat/hoeveel je op het tweede scherm gebruikt kun je er nog een 1080p/1440p IPS scherm naast zetten, pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart.
Je hebt wel een dikke videokaart nodig voor 1440p 165Hz, maar gezien het budget is die vast ook aanwezig.
Dan heb je voor +-€900 een fantastische setup en het past makkelijk in het budget van 3x €300-500.

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwx
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-04 22:26
PilatuS schreef op zondag 9 juli 2017 @ 23:08:
Overweeg ook eens 2 monitors. Bijvoorbeeld 1x 24 inch met als hoofdscherm een 21:9 34 inch scherm.

Vind zelf 3 schermen niet echt nuttig als je (vrijwel) geen surround gamen doet. Dan gamen op 1 groot scherm is veel fijner dan 3x 24 inch hebben staan en maar 1 scherm gebruiken met gamen.
Wat ik vooral fijn vind aan 3 schermen is dat ik verschillende vensters gewoon snel kan maximaliseren op een ander scherm. Dat wil ik toch wel zo houden denk ik.
Hahn schreef op zondag 9 juli 2017 @ 23:09:
Waarom voldoen je huidige monitoren niet meer?
Vooral de hoge input delay en lage refresh rate stoort me wat. Ook de kleuren zijn niet meer wat ze ooit geweest zijn. Nu ik eens een 144Hz heb getest bij een vriend ben ik overtuigd dat dit veel leuker werkt (niet alleen voor gaming) maar ik denk dat bij mijn schermen vooral de input lag het meest opvalt.
Beowulf65 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 00:22:
Ik ga er van uit dat je budget 900~1500 is (3 schermen), misschien is dit te overwegen?
pricewatch: Acer Predator X34A Zwart

Wil je meer weten kijk dan even naar deze video: YouTube: 21:9 PC Gaming! Acer X34 Predator

Hoge refreshrate, G-sync, goede kleurweergave, grote inkijkhoek en volgens de reviewer hierboven niets te merken van enige input lag. Ik zit er zelf namelijk ook over na te denken maar ik moet nog even sparen.
Ziet er een leuk scherm uit, maar ik blijf bij mijn mening dat verschillende schermen leuker werken om vensters rond te slepen. Ook de mogelijkheid om 1tje om te draaien is wel leuk om te programmeren.
TheTinusNL schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:04:
Ik mis welke GPU je gaat gebruiken?
Vermoedelijk Nvidia gezien de G-Sync wens, maar AMD geniet wat mij betreft de voorkeur gezien de flink lagere kosten. Alleen zit je dan met het probleem dat RX kaarten nauwelijks te krijgen zijn door de mining gekte...

Met hoge refreshrates is een triple monitor setup wat mij betreft niet interessant meer.
Een betere optie zou dan ultrawide zijn, of 1 snelle monitor als hoofd (gaming) scherm en daarnaast een secundaire monitor voor Discord, Spotify, YouTube, browser of wat je er ook neer wilt zetten.
Of ultrawide + secundair als je best of both worlds wilt, dan heb je nog steeds (bijna) de ruimte van 3 monitoren).

Persoonlijke voorkeur:
Qua prijs-prestatie is de pricewatch: Dell S2417DG Zwart absoluut koning. 1440p op 24" is haarscherp, 165Hz en GSync voor een relatief zeer lage prijs. Afhankelijk van wat/hoeveel je op het tweede scherm gebruikt kun je er nog een 1080p/1440p IPS scherm naast zetten, pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart.
Je hebt wel een dikke videokaart nodig voor 1440p 165Hz, maar gezien het budget is die vast ook aanwezig.
Dan heb je voor +-€900 een fantastische setup en het past makkelijk in het budget van 3x €300-500.
Ik heb momenteel een 1080TI, dus dat zou voldoende moeten zijn voor de meeste games denk ik. Die van Dell lijkt me momenteel ook het interessantste. Ben aan het denken om er zo 1tje te kopen en er 2 van mijn oude monitoren naast te zetten. Als die dan echt heel erg meevalt kan ik ook nog de 2 anderen vervangen met een Dell. Ik ben wel bang dat de resolutie wat aan de hoge kant is. De scaling van Windows is niet helemaal geweldig en ik denk dat zonder scaling alles wat klein gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:21
wwx schreef op zondag 9 juli 2017 @ 23:00:
Ofwel ga ik een van mijn huidige schermen vervangen ofwel koop ik 3 nieuwe, maar bij een paneel met hoge refresh rate zijn de kijkhoeken niet zo goed heb ik me laten vertellen?
De kijkhoeken van TN monitoren zijn zwak. Ook is de kleurweergave minder. Daar staat tegenover dat de responstijden zo'n 1 a 2 ms zijn, i.p.v. de 4 a 5 ms die je bij andere type panelen ziet.
Pagina: 1