Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adje123
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:13
Dag Tweakers,

Ik heb mijn S8 nu twee maanden in huis en sinds een week heb ik last van ingebrande logo's. Als ik een pagina met een wit scherm voor mij heb dan zie ik mijn camera in het rood en nog veel meer picrogrammen.

Heeft iemand anders hier last van? Ik heb dit ook bij mijn andere Samsung toestel gehad en in totaal heb ik het toestel 5x opgestuurd wegens ingebrande pictogrammen!

Ik hoor het graag.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:52

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

De andere was ook een S8 ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:33
Helaas is dit een eigenschap van het type scherm, AMOLED.
Ik weet niet of je gebruik kunt maken van garantie omdat dit inherent is aan de gebruikte techniek.

Laat je je scherm vaak lange tijd achter elkaar aanstaan op hoge helderheid op hetzelfde scherm, zoals het homescreen? Probeer dat te voorkomen. Net zoals met Plasma televisies branden deze schermen in, alleen is het bij AMOLED vaak permanent.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adje123
SgtElPotato schreef op zondag 9 juli 2017 @ 21:57:
Ik weet niet of je gebruik kunt maken van garantie omdat dit inherent is aan de gebruikte techniek.

Laat je je scherm vaak lange tijd achter elkaar aanstaan op hoge helderheid op hetzelfde scherm, zoals het homescreen? Probeer dat te voorkomen. Net zoals met Plasma televisies branden deze schermen in, alleen is het bij AMOLED vaak permanent.
Tot nu toe is het altijd onder garantie gerepareerd. Ik gebruik mijn toestel veel en ik zit ook wel eens langere tijd naar een scherm te staren, youtube filmpjes die ik dan Portrait kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:33
adje123 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 21:59:
[...]

Tot nu toe is het altijd onder garantie gerepareerd. Ik gebruik mijn toestel veel en ik zit ook wel eens langere tijd naar een scherm te staren, youtube filmpjes die ik dan Portrait kijk.
Dat is wel fijn! Wat je kunt doen om het te beperken is de helderheid lager te zetten en statische inhoud op je scherm proberen te beperken, zoals bijvoorbeeld de notificatiebalk en icoontjes op het homescreen.

Zucht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-06 21:32

Deathchant

Don't intend. Do!

Je kunt statische content niet echt voorkomen. Die notificatiebalk is er gewoon altijd zodra je scherm aan is. Dan zou je iedere moment dat je scherm aan is youtube in fullscreen moeten bekijken.
Workarounds verzinnen om maar zo min mogelijk kans op burn-in te krijgen lijkt me toch niet wenselijk. Het enige praktische dat je kunt doen is inderdaad om de helderheid te verlagen (maar dan beperk je de afleesbaarheid in de zon). Misschien kun je iets van image-retention-fixer app downloaden om na elke screen-on-tijd even te gebruiken; sommige TV's hebben ook zo'n whitewash (of hoe heet dat?) optie dat dan allerlei gekleurde balken over het beeld laat bewegen.

Toch vreemd dat het gros van de mensen schreeuwen om AMOLED (en LCD vaak onterecht als underdog gezien wordt), terwijl dit toch wel een best cruciale flaw is met enige "garantie" op image retention of zelfs burn-in.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adje123
Deathchant schreef op zondag 9 juli 2017 @ 22:07:
Je kunt statische content niet echt voorkomen. Die notificatiebalk is er gewoon altijd zodra je scherm aan is. Dan zou je iedere moment dat je scherm aan is youtube in fullscreen moeten bekijken.
Workarounds verzinnen om maar zo min mogelijk kans op burn-in te krijgen lijkt me toch niet wenselijk. Het enige praktische dat je kunt doen is inderdaad om de helderheid te verlagen (maar dan beperk je de afleesbaarheid in de zon). Misschien kun je iets van image-retention-fixer app downloaden om na elke screen-on-tijd even te gebruiken; sommige TV's hebben ook zo'n whitewash (of hoe heet dat?) optie dat dan allerlei gekleurde balken over het beeld laat bewegen.

Toch vreemd dat het gros van de mensen schreeuwen om AMOLED (en LCD vaak onterecht als underdog gezien wordt), terwijl dit toch wel een best cruciale flaw is met enige "garantie" op image retention of zelfs burn-in.
Het is de prijs die je betaalt voor een prachtig scherm! Ik heb altijd mijn pictogrammen op dezelfde plek op het scherm en ben ook vaak buiten waardoor helderheid verlagen niet echt een optie is.

Ach..., gelukkig doet Samsung niet moeilijk maar bij mijn vorige telefoon kon het scherm makkelijk vervangen worden, bij de S8 is dat iets lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:52

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

SgtElPotato schreef op zondag 9 juli 2017 @ 21:57:
Heb al amoled vanaf de HTC Legend, daarna alle Samsung Galaxy's gehad (nog geen S8.) maar nog nooit een 'ingebrand' scherm gehad. En ja, ik kijk er veel video op en gebruik langdurige apps die vrij statisch beeld vertonen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:08
Zou je eens een foto willen maken?

Inbranden is normaal bij AMOLED-toestellen. Vooral de notificatiebalk (en op de S8 de onscreen menubuttons) zijn natuurlijk een dingetje, wat je na ongeveer een jaar wel ziet wanneer alle pixels dezelfde kleur hebben (bij het kijken van video zie je het echt niet). Althans, dat is mijn ervaring met een S2, S4, S6 en S7 Edge: na langdurig gebruik bij het kijken na 1 kleur zie je het. Bij normaal gebruik zie je het niet.
Kijk je in winkels, waar hetzelfde beeld op hoge helderheid urenlang non-stop in beeld is, dan valt het helemaal op.

Maar in jouw geval? De S8 is nog maar een paar maanden op de markt. Ik ben heel benieuwd wat voor bijzonders je doet om dit voor elkaar te krijgen :P
Mijn S8 heeft nergens last van.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:17

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Zoals aangegeven is inbranden bij Amoled heel erg normaal (jammer genoeg), maar treed dit wel pas op na één jaar of langer. Dit is dus duidelijk gewoon een productiefout en moet onder garantie gerepareerd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFexy
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-04 18:39
Heb je het onder garantie kunnen laten repareren? Mijn S7 van 1,5 jaar heeft het ook een beetje en ben benieuwd hoe groot de kans is datdit onder garantie valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adje123
xFexy. Ik heb hem nog niet weggebracht maar in de winkel van KPN is mij al verteld dat het toestel sowieso onder garantie gerepareerd zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-06 22:51
Heb een S4 liggen van 3 jaar oud en nog nergens last van. Met S7 en S8 ook geen problemen gehad.

Dus het is niet gebruikelijk dat een scherm na 1 jaar defecte subpixels krijgt maar het kan wel.
Het is erg afhankelijk van het gebruik. Hoge helderheid icm met statisch beeld kan dit veroorzaken.

Een oplossing kan zijn om het scherm één tijdje uit te zetten, dus een nachtje of zo. Bij televisies wil dit nog wel eens werken.

Een van de redenen dat de S8 standaard op FHD staat heeft hier ook mee te maken. Op FHD worden twee groene subpixels als één gebruikt die op half vermogen werken maar wanneer je het scherm op QHD zet dan wordt elke groene subpixel
apart gebruikt. De groene subpixels degraderen namelijk het snelst dus FHD is het veiligst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 987689

Ik heb nu in 3 maanden tijd mijn 3e samsung s8 plus in ontvangst mogen nemen.. 3x omgeruild binnen 3 maanden met: ingebrande iconen.. wordt er eerlijk gezegd moedeloos van. Eerste keer had ik een bumper + glasplaat en bedacht dat dit misschien de reden is geweest en dat mijn scherm onbedoeld te lang aanstaat. Bij de 2e keer meteen een bookcover aangeschaft Samsung origineel, zodat het scherm uitgaat wanneer ik de klep sluit. Zel;fde probleem. Nu mijn 3e toestel net 2 dagen in ontvangst.. ben benieuwd hoe lang het gaat duren. Het zijn de icoontjes op mijn beginscherm die inbranden. Vooral de rode/oranje icoontjes zijn niet te missen op een scherm met een witte achtergrond. Ik kijk geen filmpjes op mijn telefoon en gebruik voornamelijk alleen whatsapp en facebook, dus een fanatieke gebruiker ben ik niet.
#radeloos #terugnaariphone? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-06 22:51
Anoniem: 987689 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 17:41:
Ik heb nu in 3 maanden tijd mijn 3e samsung s8 plus in ontvangst mogen nemen.. 3x omgeruild binnen 3 maanden met: ingebrande iconen.. wordt er eerlijk gezegd moedeloos van. Eerste keer had ik een bumper + glasplaat en bedacht dat dit misschien de reden is geweest en dat mijn scherm onbedoeld te lang aanstaat. Bij de 2e keer meteen een bookcover aangeschaft Samsung origineel, zodat het scherm uitgaat wanneer ik de klep sluit. Zel;fde probleem. Nu mijn 3e toestel net 2 dagen in ontvangst.. ben benieuwd hoe lang het gaat duren. Het zijn de icoontjes op mijn beginscherm die inbranden. Vooral de rode/oranje icoontjes zijn niet te missen op een scherm met een witte achtergrond. Ik kijk geen filmpjes op mijn telefoon en gebruik voornamelijk alleen whatsapp en facebook, dus een fanatieke gebruiker ben ik niet.
#radeloos #terugnaariphone? :(
Raar verhaal. Hoe lang staat het scherm aan dan per dag op een stilstaande achtergrond. Gebruik het toestel best veel per dag maar kan niets ontdekken van burn in en heb hem sinds release.
Mijn dochter heeft een S4 die bijna continu op YouTube staat en na drie jaar nog niets te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:31
S4 had dan ook gren amoled scherm.

Op mijn s7 is het ook te zien bij de pictogrammen bovenaan. Maar het boeit me niet zo.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:08
Clifdon schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 18:33:
S4 had dan ook gren amoled scherm.
Zeker wel. Iedere S-serie telefoon heeft een AMOLED.

Mijn S6 en S7 Edge hadden na een jaar een zeer licht ingebrande notificatiebalk, enkel zichtbaar bij een volledig wit display. De S2 had dat trouwens ook :P Totaal niet storend imho.

Mijn S8+ heeft op dit moment nergens last van. Ik verwacht over een half jaar een zeer licht ingebrande notificatiebalk en knoppen onderin.

Ik heb het vermoeden dat de S8 van TS in zijn broekzak non-stop op het homescherm staat met maximale helderheid ofzoiets. Als je er nu al last van hebt, dan doe je echt iets ongezonds met je telefoon :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik weet niet op welke helderheid jullie hem hebben staan. Ik heb nu de s6 al 2,5 jaar maar van inbranding nog geen sprake. Ik heb de helderheid op automatisch en het schuifje op ca. 50%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Mijn half jaar oude S8+ heeft ook nog nergens last van. Toevallig van de week nog gecontroleerd.
Ik heb de helderheid op auto staan. En de schuif op 80%.

Bij mijn 4 1/2 jaar oude S4 is de Google search bar lichtelijk zichtbaar op een grijze achtergrond, ook maar net.
Mijn 7 jaar oude S1 heeft weer nergens last van.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satriani
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05 00:20
Ik rijd altijd naar mijn werk met google navigate aan, niet omdat ik niet weet hoe ik moet rijden, maar ivm file informatie. Rit duurt tussen de 1 en 1,5 uur en soms 1uur en driekwartier. Heb nu ingebrande google logo's van het vergrootglas en de balk onderaan met de snelheid. Zag het vandaag pas na het starten van de Samsung calculator na update, welke een wit scherm toont.

Zal Samsung een mail sturen, maar heb eigenlijk geen zin om m'n toestel lang kwijt te zijn.
Garret1410 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 17:49:
[...]

Raar verhaal. Hoe lang staat het scherm aan dan per dag op een stilstaande achtergrond. Gebruik het toestel best veel per dag maar kan niets ontdekken van burn in en heb hem sinds release.
Mijn dochter heeft een S4 die bijna continu op YouTube staat en na drie jaar nog niets te zien.

[ Voor 0% gewijzigd door satriani op 24-01-2018 01:33 . Reden: tikfout ]

Pagina: 1