Toon posts:

Smartphone-to-laptop simpele communicatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumgebruikers,

Graag wil ik een eenvoudige app ontwikkelen waarmee bepaalde data tussen een laptop/desktop en een android smartphone verstuurd kan worden. Meer specifiek gaat dit om een app waarmee een voedingscoach en een patiënt met elkaar kunnen communiceren. De voedingscoach stelt een eetschema op voor de patiënt bijvoorbeeld: Ontbijt: 2 boterhammen met kaas. Lunch: proteïneshake en een banaan. Avondeten: 200gram groenten, 150gram vlees en 300gram aardappelen. De patiënt ontvangt dit op zijn telefoon. De patiënt voert vervolgens in wat hij/zij eet. Het tijdstip wordt hierbij ook geregistreerd. De voedingscoach ontvangt dit vervolgens weer op zijn laptop/desktop.

Om dit te bouwen ben ik eerst op zoek gegaan naar reeds bestaande programma's om zodoende het 'wiel niet opnieuw uit te hoeven vinden'. Toen ik die niet vond ben ik op zoek gegaan naar tutorials om het zelf te bouwen. Hier kwam ik ook niet ver mee, dus ben ik op zoek gegaan naar bestaande programma's (zoals forums die je compleet kunt downloaden en implementeren) die ik om kon bouwen. Al met al zie ik nu door de bomen het bos niet echt meer. 8)7

Kan iemand me vertellen hoe ingewikkeld het is om een dergelijke app te bouwen en me een zetje in de juiste richting geven? Is dit erg lastig voor mij als leek (heb minimale ervaring met HTML en PHP)? Ik wil er geen weken aan kwijt zijn. Als dit te lastig is, is het dan aan te raden iemand in te huren om dit voor mij te bouwen?

Met vriendelijke groet

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-09 13:03
In essentie klinkt dit als een database + webservice + app ding. Je titel suggereert een beetje dat je 'direct' (met Bluetooth oid ) vanaf de laptop van de coach met de telefoon van de client wilt communiceren.

Waarschijnlijk is dat wel 'te lastig' voor jou, aangezien je weinig ervaring lijkt te hebben op dit gebied. Het is waarschijnlijk wel te leren, maar dat gaat meer tijd kosten dan 'een paar weken'. (Understatement). Niet omdat je langzaam zou zijn, maar omdat het nou eenmaal tijd kost dingen (goed) te leren.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hoezo moet het een app zijn?

Zolang beide devices op hetzelfde netwerk hangen (en zelfs dat hoeft niet maar dat weet je waarschijnlijk ook wel), kan je toch een minimale http-daemon draaien op de laptop, een geinig PostgreSQL database erachter en daar de records in aanmaken/aanpassen? Of desnoods op een VPS van 5 Euro in de maand zodat het ook blijft werken als de laptop defect gaat?

Ik denk dat je een grotere uitdaging hebt om op een normale/genormaliseerde manier aanpassingen in de voeding door te voeren in de applicaties; de manier van gerechten opvoeren, porties definieren en andere meuk.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Dit is niet iets dat je 'even' leert. Voor iets als dit kom je uit op een bedrijf die dit voor je gaat bouwen en dat gaat je wel ergens rond de 50k kosten, grove schatting.

En de mensen die technische dingen roepen: let wel dat dit privacy gevoelige informatie is. Dit moet de TS niet zelf doen. Hij moet gewoon naar een bedrijf dat hier ervaring mee heeft.

https://niels.nu