Ik vroeg me af of deze 2 netwerkkaarten en SPF kabel compatibel met elkaar zijn:Het doel is om een Dell T330 en Synology RS3617rpxs op elkaar aan te sluiten met 10gbit snelheid.
Vraag
Alle reacties
De Mellanox kaarten die een collega laatst getest heeft hadden iig geen vendorlocking. (In tegenstelling tot Intel X520 kaarten)
Persoonlijk gebruik ik liever glas dan DA. DA is stugge dikke kabel, glas kost geen drol en kun je makkelijker verlengen of vervangen.
Je kan ook gewoon een DA kabeltje in China halen, dan ben je een stuk goedkoper uit (en kun je eventueel een spare nemen)
Glas is iets duurder, maar misschien wat handiger als je bv in de toekomst een switch er tussen wilt gooien (met 1M DA zit je dan toch wat lastig/beperkt)
Persoonlijk gebruik ik liever glas dan DA. DA is stugge dikke kabel, glas kost geen drol en kun je makkelijker verlengen of vervangen.
Je kan ook gewoon een DA kabeltje in China halen, dan ben je een stuk goedkoper uit (en kun je eventueel een spare nemen)
Glas is iets duurder, maar misschien wat handiger als je bv in de toekomst een switch er tussen wilt gooien (met 1M DA zit je dan toch wat lastig/beperkt)
Mellanox heeft idd itt X520 (zelfde ervaring hier... - tenminste geeft de Intel driver duidelijke feedback waarom hij iets niet lust) geen vendor lock, maar heb wel meegemaakt dat een SFP+ (known good, werkte wel in andere apparaten) er simpelweg niet in wilde functioneren. Ging over een Cisco-10Gbase-SR-geval, exacte type heb ik nu op vakantie even niet bij de hand. Dus zelfs bij de Mellanoxen heb je geen garantie, maar het is idd dichtste bij een slet dat je in de 10Gbase-wereld gaat vinden 
En ik heb de mijne bij diezelfde Jochen Oertel via eBay besteld: snel en correct gegaan allemaal
En ik heb de mijne bij diezelfde Jochen Oertel via eBay besteld: snel en correct gegaan allemaal
Oslik blyat! Oslik!
Dankje. Jammer dat Intel-kaarten zo moeilijk doen, ik had bijna een Intel X710-kaart besteld, maar nu toch maar de Mellanox kaart besteld. Dat lijkt toch allemaal makkelijker bij 1gbit en rj45.
Bedankt voor de tip, ik zal de DA-kabel uit China bestellen.
Maar bij glasvezel kabel heb ik dus 2x een transceiver nodig en de glasvezelkabel?
Bedankt voor de tip, ik zal de DA-kabel uit China bestellen.
Maar bij glasvezel kabel heb ik dus 2x een transceiver nodig en de glasvezelkabel?
[ Voor 25% gewijzigd door chronoz op 09-07-2017 23:00 ]
Heb met A merk DAC kabels nooit problemen gehad met intel kaarten. Echter gebruiken wij nu enkel 10gbase-t (dus ook een Intel X540-T2 de in synology).
We zijn er wel achter gekomen dat de Dell OEM X540-T2 kaarten niet werken (staat nu ook bij de Synology compatibility notes).
We zijn er wel achter gekomen dat de Dell OEM X540-T2 kaarten niet werken (staat nu ook bij de Synology compatibility notes).
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.