Ik zoek een?
PC Upgrade. Knelpunt in huidige configuratie is te weinig werkgeheugen.
16gb ddr2 ram is erg duur en de rest van mijn componenten zijn weliswaar voldoende voor de doeleinden maar wel verouderd. Daarom upgrade naar ddr4 ram met bijbehorende mobo die dat aankan en cpu. Bovendien kan ik de snelheid van de ssd kaart niet optimaal benutten met deze componenten.
Wat is je budget?
500
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn huidige configuratie:
Ik gebruik mijn pc voornamelijk voor internet, muziek en photoshop. Ik gebruik twee monitoren en heb het liefst veel programma's (en tabs) tegelijk aan.
Ik ben dit van plan te kopen:
1. Zijn dit goede keuzes?
2. Heb ik een extra koeler nodig? Welke stille koeler is aan te raden voor deze nieuwe setup?
3. Hoe weet ik of de huidige voeding goed genoeg is? (Hoe kan ik erachter komen welke ik nu heb?)
Ik wil het liefst mijn Grafische kaart meenemen in nieuwe systeem omdat het voldoende is waarvoor ik mijn pc gebruik. Is dit mogelijk? (qua aansluitingen bijvoorbeeld) Op mijn mobo zit een pci express x16 aansluiting. Volgens benchmarks is m'n gfx card beter dan de ingebouwde gfx in de i5. Klopt dit?
Reden voor intel cpu is lagere energieverbruik en ingebouwde gfx (in het geval mjin kaart kapot gaat).
PC Upgrade. Knelpunt in huidige configuratie is te weinig werkgeheugen.
16gb ddr2 ram is erg duur en de rest van mijn componenten zijn weliswaar voldoende voor de doeleinden maar wel verouderd. Daarom upgrade naar ddr4 ram met bijbehorende mobo die dat aankan en cpu. Bovendien kan ik de snelheid van de ssd kaart niet optimaal benutten met deze componenten.
Wat is je budget?
500
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn huidige configuratie:
| Processor |
| AMD Phenom(tm) 9550 Quad-Core Processor |
| Speed 2.2 GHz |
| Number of Cores 4 |
| Video Card |
| ATI Radeon HD 3870 |
| Dedicated Memory 512 MB |
| Total Memory 4.0 GB |
| Ram |
| 3x2 GB ddr2 (1x2gb is defect) |
| Verder: |
| SSD 128gb |
| Harddisk 2 TB (3 jaar oud) |
| Harddisk 600gb (8 jaar oud) |
Ik gebruik mijn pc voornamelijk voor internet, muziek en photoshop. Ik gebruik twee monitoren en heb het liefst veel programma's (en tabs) tegelijk aan.
Ik ben dit van plan te kopen:
| Intel® Core i5-7500, 3,4 GHz (3,8 GHz Turbo Boost) socket 1151 processor |
| € 219,-* |
| Ballistix 16 GB DDR4-2400 Kit, Werkgeheugen |
| € 144,90* |
| Toshiba DT01ACAxxx, 2 TB Harde schijf |
| € 66,90* |
| MSI B250M BAZOOKA, socket 1151 moederbord |
| € 87,90* |
1. Zijn dit goede keuzes?
2. Heb ik een extra koeler nodig? Welke stille koeler is aan te raden voor deze nieuwe setup?
3. Hoe weet ik of de huidige voeding goed genoeg is? (Hoe kan ik erachter komen welke ik nu heb?)
Ik wil het liefst mijn Grafische kaart meenemen in nieuwe systeem omdat het voldoende is waarvoor ik mijn pc gebruik. Is dit mogelijk? (qua aansluitingen bijvoorbeeld) Op mijn mobo zit een pci express x16 aansluiting. Volgens benchmarks is m'n gfx card beter dan de ingebouwde gfx in de i5. Klopt dit?
Reden voor intel cpu is lagere energieverbruik en ingebouwde gfx (in het geval mjin kaart kapot gaat).
[ Voor 6% gewijzigd door twizz op 09-07-2017 19:17 ]