Versterker kaduuk

Pagina: 1
Acties:

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 20:27
Gister had ik een feestje waar ik moest draaien, alles ging perfect tot dat m'n sony 70 watt versterker het opeens begaf, geen knal ofzo, ineens geen geluid meer uit te krijgen, hij was wel gloeiend heet aan de linkerkant, maar volgens mij hoort dit zo, misschien weet iemand of zodra ik een nieuwe heb, je er gewoon een koelertje in kan bouwen ofzo?

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 10:21

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

(jarig!)
Ik neem aan dat aan de linker kant je voeding zit, en die kunnen idd behoorlijk warm worden..Er hebben een keer foto's op GOT gestaan met een versteker met fan's (was wel bruut)..Dus het is mogelijk

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 07:30
Waarschijnlijk heb je er een eindtrap uitgeblazen. Is er ook een zekering uit?

Dit is ook wel simpel te repareren, als je een beetke know-how hebt.

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

Verwijderd

denk dat je hetzelfde als ik had met zoon sony versterker, ook 70 watt.

Warmte heeft de spoel van de trafo doen smelten en nu is tie dood.

Verwijderd

Als de torren uit je eindtrap vliegen is ie echt gaar :D

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Op zaterdag 07 juli 2001 09:23 schreef CV_SmileY het volgende:
Ik neem aan dat aan de linker kant je voeding zit, en die kunnen idd behoorlijk warm worden..Er hebben een keer foto's op GOT gestaan met een versteker met fan's (was wel bruut)..Dus het is mogelijk
In mijn TEAC zat standaard al een fan met een fanduct :)

DIng staat nu keihard te blazen, Infinity speakers vragen veel van je amp blijkbaar

Verwijderd

Ohh.. infinity.. :9~ :9~ :9~
Welke ?

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Een huis tuin en keuken versterker is niet gebouwd om continu zijn topvermogen te leveren. Waarschijnlijk heb je die versterker ook nog half laten clippen, dus dan begint aan alle kanten heet te worden...

Tja en hitte wordt opeens te veel :+ Dan knallen meestal je torren eruit of je trafo. Meet dus eerst of er voedingspanning uit de trafo komt. Zoja, dan zijn waarschijnlijk de torren dood.

En FAN's in hifi/highend versterker is een beetje jammer. Dan staat er in de specs dat de versterker een s/n heeft van 100 dB bijvoorbeeld. Maar op de achtergrond hoor je een fan die 50 dB produceert |:(

Professionele amps is natuurlijk een ander verhaal.

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Verwijderd

heb je 'm ook nog geprobeert toen hij afgekoeld was?..vaak hebben versterkers een termische beveiliging die na afkoelen weer gewoon werkt...zo niet open schroeven en kijken of je een beveiliging kunt vinden..die moet je dan waarschijnlijk vervangen...je versterker kan natuurlijk ook overleden zijn.. :(

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op zaterdag 07 juli 2001 14:06 schreef Vaagharses het volgende:

Professionele amps is natuurlijk een ander verhaal.
Pessies en zelfs doe gaan pas aan als het echt nodig is ;)

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Op zaterdag 07 juli 2001 13:56 schreef powerpulse het volgende:
Ohh.. infinity.. :9~ :9~ :9~
Welke ?
Kappa 6.2i Serie 2 :)

Bevallen echt super, die dingen eten alles, zelfs al mijn black en death metal cd's >:)

Verwijderd

Mijn sony QS werd zowiezo heet, en dan niet zomaar heet maar errug heet. Nu ben ik overgestapt op een NAD c370 en dat ding wordt minder warm. Maar jezus, wat een verbetering in het geluid zeg, niet normaal. Zoveel meer lage tonen die ik vroeger niet had, ik ben errug blij met deze (dure) aankoop.

Verwijderd

Ik heb ook een afschuw voor sony gekregen, ze zijn wel goedkoop (soms) en klinken wel aardig (ook niet altijd) maar er is beter te krijgen. Ze profiteren ook een beetje van de naam. Alhoewel, mensen die er verstand van hebben letten daar weer niet op. OK. Ik lul weer eens een eind in de richting, Oh en die infinity boxen zijn ook wel leuk :z
Pagina: 1