Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:45
ik heb sind kort een Oled C7. ik heb nog een onkyo tx nr 636. en wil gaan vernieuwen om met de tijd van mijn tv mee te gaan. (minimaal HDMI 2.0a of b of 2.1).

ik heb momenteel 3 receivers op het oog .

Denon x2400H. (momenteel op 1 bij mij)
Sony STR DN1080
pioneer VSX LX302

had ook nog de marantz SR6011 maar die wordt mij te duur.
zijn er misschien personen die 1 van deze receivers heeft en er iets over kwijt wil (geluid/beeld/makkelijkheid) de Denon vind ik tot nu toe zelf een van de betere, maat de Sony heeft B.V hdmi 2.1. nou weet ik zelf niet zoveel van Sony receivers af. en ik kan er ook weinig reviews over vinden (geld trouwens ook voor de Denon. En natuurlijk ook Pioneer, deze ziet er ook heel strak uit. ik zou graag wat ervaringen horen over deze 3 receivers. PS: ik heb ook een audio technica 120 platen speler maar had al gelezen en gehoord dat deze gewoon kan worden aangesloten ook zonder phone ingang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je had al een paar keer gepost in Audio en HiFi/more/1499246789 dus waar komen de twijfels precies vandaan?

Ik mis ook budget in de startpost en een korte, voor de handigheid, vergelijking tussen de 3 receivers over wat ze wel/niet aan boord hebben. De HDMI-versies kan je zelf wel opzoeken wat er wel/niet handig aan is en waarom je versie A of B zou willen hebben op een receiver.

Maar je hebt nu een Onkyo; waarom komt deze niet terug in je shortlist? De kans dat je met een ander merk ander geluid gaat krijgen, is groter dan als je bij hetzelfde merk blijft en waar je al aan gewend bent.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley2009
MAX3400 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 16:44:
Je had al een paar keer gepost in Audio en HiFi/more/1499246789 dus waar komen de twijfels precies vandaan?

Ik mis ook budget in de startpost en een korte, voor de handigheid, vergelijking tussen de 3 receivers over wat ze wel/niet aan boord hebben. De HDMI-versies kan je zelf wel opzoeken wat er wel/niet handig aan is en waarom je versie A of B zou willen hebben op een receiver.

Maar je hebt nu een Onkyo; waarom komt deze niet terug in je shortlist? De kans dat je met een ander merk ander geluid gaat krijgen, is groter dan als je bij hetzelfde merk blijft en waar je al aan gewend bent.
twijfels blijven er altijd, veel geld voor een receiver dus je wilt zeker weten dat je een goed koopt..

ik kan op dit moment niks vinden van onkyo dat minimaal hdmi 2.0a/b is met 4K 60p 4:4:4 Support. en bij deze 3 wel.
begrijp me niet verkeerd, ik vind de onkyo een hele fijne receiver, maar
met wat ik nu zoek kan ik het niet vinden (of ik kijk niet goed). maar ik wil nu gelijk weer klaar zijn voor de komende jaren. (C7 - receiver - pspro of misschien 5) en een waarschijnlijk sony uhd speler.)

[ Voor 4% gewijzigd door harley2009 op 09-07-2017 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat zou een nieuwe receiver voor jou toe moeten voegen dat je nodig hebt en nu niet hebt?
Waar denk je HDMI 2.0 voor nodig te hebben? Heb je een videobron die je via een nieuwe receiver MOET sturen en die niet rechstreeks aan je TV kan, waarbij je die hdmi 2.0 functies eht nodig hebt? If so ben ik wel benieuwd welke namelijk.

Iets nieuws kopen kan altijd natuurlijk, maar waarom zou je investeren in iets dat je nog niet nodig hebt?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
The Eagle schreef op zondag 9 juli 2017 @ 18:13:
Wat zou een nieuwe receiver voor jou toe moeten voegen dat je nodig hebt en nu niet hebt?
Waar denk je HDMI 2.0 voor nodig te hebben? Heb je een videobron die je via een nieuwe receiver MOET sturen en die niet rechstreeks aan je TV kan, waarbij je die hdmi 2.0 functies eht nodig hebt? If so ben ik wel benieuwd welke namelijk.

Iets nieuws kopen kan altijd natuurlijk, maar waarom zou je investeren in iets dat je nog niet nodig hebt?
mijn onkyo tx nr 636 heeft geen 4K 60p 4:4:4 Support, en kan ook geen hdr door sturen. dat is waar ik tegen aan kijk op dit moment. nu ik een C7 heb gekocht en waarschijnlijk de sony uhd speler ga kopen dacht ik dat het betse zou zijn om over te stappen op een nieuwe receiver om al dat moois wat oled en hdr en 4K 60p 4:4:4 Support te bieden hebben en om hopelijk daar van te genieten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dan sluit je die UHD speler rechtstreeks op je TV aan. Hoef je alleen het geluid door te sturen en heb je geen nieuwe receiver nodig, lijkt mij. :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaxel70
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09:50
Heb sinds kort de onkyo TX L20D, die alle door jou genoemde features heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
jaxel70 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 19:47:
Heb sinds kort de onkyo TX L20D, die alle door jou genoemde features heeft.
mooi ding. maar ik heb helaas 7.1 nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
The Eagle schreef op zondag 9 juli 2017 @ 19:45:
Dan sluit je die UHD speler rechtstreeks op je TV aan. Hoef je alleen het geluid door te sturen en heb je geen nieuwe receiver nodig, lijkt mij. :)
dat klinkt vrij logisch, en een stuk goedkoper.. denk dat ik dat eerst een ga proberen.. alleen hoe doe ik dat met een ps4 pro/ps5 of xbox x (weet nog niet welke het wordt ) rechstreeks op tv met hdmi en dan met een optische kabel naar receiver ????

[ Voor 18% gewijzigd door harley2009 op 09-07-2017 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:43

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Sommige apparaten hebben een dubbele HDMI aansluiting voor de uitgaande signalen. Een is de primaire en voldoet voor beeld én geluid. De tweede is dan vaak echt secundair en alleen bedoeld voor het geluid naar de receiver. Dan stel je in dat je ze allebei gaat gebruiken. Sommige receivers hebben de tweede dan ook aanvankelijk afgeplakt, of uitgeschakeld staan.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
gisteren alvast mijn ps4 aangesloten op de tv met het geluid optische van tv naar receiver. ik was van het geluid echt niet van onder de indruk (klonk zacht en miste in mijn beleving kracht) en heb hem weer gauw gewisseld met hdmi,

ga nu toch maar kijken naar een receiver die HDR door kan sturen en 4K 60p 4:4:4 Support. overigens op een eerder gestelde vraag mijn budget is rond de 700 euro. de denon X2400H kon ik kopen voor 575 euro en de Sony en Pioneer voor 700. maar van die 3 zijn nog weinig reviews van te lezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Allicht zou je de Onkyo 676 kunnen overwegen; voor zover ik weet heeft die ook 4:4:4 behalve op de front-HDMI. En aangezien je al een Denon in je lijstje had, waarom niet 1 modelletje eerder de X3300W alhoewel die iets minder features onder de motorkap heeft.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het is niet de bedoeling om het topic ongewenste schopreacties te geven door binnen 24 uur meerdere keren achter elkaar te posten. Als de laatste post van jezelf is en je wil iets wijzigen of toevoegen, gebruik dan de "wijzig"-knop. Ook meerdere quotes in één post is prima mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
MAX3400 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 07:09:
Allicht zou je de Onkyo 676 kunnen overwegen; voor zover ik weet heeft die ook 4:4:4 behalve op de front-HDMI. En aangezien je al een Denon in je lijstje had, waarom niet 1 modelletje eerder de X3300W alhoewel die iets minder features onder de motorkap heeft.
Zal vanavond eens kijken naar de Onkyo. Wat ik vluchtig zag heeft die alles wat ik moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

harley2009 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 06:14:
gisteren alvast mijn ps4 aangesloten op de tv met het geluid optische van tv naar receiver. ik was van het geluid echt niet van onder de indruk (klonk zacht en miste in mijn beleving kracht) en heb hem weer gauw gewisseld met hdmi,

ga nu toch maar kijken naar een receiver die HDR door kan sturen en 4K 60p 4:4:4 Support. overigens op een eerder gestelde vraag mijn budget is rond de 700 euro. de denon X2400H kon ik kopen voor 575 euro en de Sony en Pioneer voor 700. maar van die 3 zijn nog weinig reviews van te lezen..
Das een kwestie van instellingen. Sowieso geen optisch gebruiken als je hoger dan een DTS signaal wilt weergeven. In de manual van je receiver ff naar reference volume zoeken, kun je ws per bron instellen.
Nogmaals, als je geld uit wilt geven wil ik je ook mijn bankrekeningnummer wel geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
[quote]The Eagle schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 19:14:
[...]
als je geld uit wilt geven wil ik je ook mijn bankrekeningnummer wel geven ;)

nee koop liever dan een receiver en die van beneden gaat boven naar de speelkamer met ps4 voor de zoon.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
ik kan nu met inleveringen va mijn platen speler de (audio technica 120) en een bij betaling van 550 euro de Marantz SR 6011 aan kopen. plaatjes ben ikachter gekomen die speel ik toch niet veel meer.

misschien toch een goede deal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:08

FeaR

In GoT we trust

harley2009 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 06:14:
Optisch vanaf de bron direct naar de receiver, niet eerst via de TV. Anders heb je kans dat je geen surround door zet dan wel niet alle tracks tot je beschikking hebt (veel TV's doen bijvoorbeeld geen DTS over de S/PDIF Out).

Betreffende verschillen horen: HDMI kan tot 7.1 LPCM aan op de PS4 en dat heeft een hogere bandbreedte dan maximaal DTS wat je met optisch haalt. Of het verschil ook echt daar is valt over te discussiëren, veel in deze wereld zit tussen de oren. DTS via optisch of HDMI zou geen verschil moeten maken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1