Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

kan de Intel HD graphics IGP van een i7 2600K defect zijn ?

Pagina: 1
Acties:

• toeschouwer
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-10-2022
heb kortgeleden een i7 2600k verkocht via ebay.
Nu heeft de franse koper aangegeven dat de PC, een HP 8200, 6 beepjes geeft na plaatsing.
Dit duidt volgens HP op een missende VGA kaart.

Nou wil de koper dat ik het artikel terugneem omdat volgens hem de onboard graphics het niet doet.

Ik weet zeker dat ik een functionerende cpu heb opgestuurd dus ik zit hier niet op te wachten.

Helemaal omdat ie geen VGA kaart heeft of een ander moederbord om de CPU te testen.

Heb hem al verteld dat omdat er een andere CPU geplaatst is, de BIOS settings waarschijnlijk zijn gereset en het moederbord op zoek is naar een VGA kaart (de 6 bleepjes) en hij in de BIOS waarschiijnlijk de onboard graphics op 'enabled' moet zetten.

Zowieso heb ik al verteld dat een K-processor in een OEM PC vragen om probemen is. volgens de koper moet een 2600K toch echt wel werken in de PC, wat ik ook niet kan ontkennen. het is een Q67 chipset moederbord dus hij zou moeten werken, zij het dat je niks met de unlocked multiplier kan.

zit er een beetje mee in mn maag. hij claimed nu een item wat afwijkt van de beschrijving; heb in de listing verteld dat het artikel goed werkt.

ik moet dus nu ook zijn terugzending gaan betalen volgens de paypal koperbescherming. Ben eigenlijk bang dat ie misschien wel een kompleet andere CPU opstuurt.... maar hij heeft al aangegeven dat het systeem wel aan gaat, maar dus geen beeld geeft, en de 6 bleepjes 'no vga card detected'

Dus das in mijn voordeel denk ik.

Maar zoals de titel al aangaf , weet iemand of het mogelijk is dat de CPU wel werkt maar de IGP defect is?
ik heb zitten google-en en kon nergens zo'n geval ontdekken....

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:55
Denk dat er altijd uitzonderingen zijn waarbij het wel kapot kan, maar heb het zelf nog niet echt mee gemaakt of veel om mij heen van gehoord.

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-11 16:11
Lijkt me gewoon een probleem met zijn moederbord, je kunt interne graphics vast kapot krijgen door zeer onorthodoxe voltages toe te passen maar dat zou een hele prestatie zijn. Misschien kun je hem adviseren zijn moederbord eerste te updaten alvorens de 2600k erin te plaatsen of hem te proberen op een ander moederbord. Cpus zijn moeilijk kapot te krijgen dus ik had hem niet zo snel zijn gelijk gegeven.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

• toeschouwer
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-10-2022
ik heb hem zn gelijk niet gegeven hoor. Ik heb de manual van zijn PC opgezocht en er is een speciale foutmelding voor een defecte/ niet geinstalleerde CPU. 3 beepjes.
de zijne boot wel maar geeft geen beeld en geeft 6 beepjes. Dat zegt al genoeg lijkt me.

En hij kan wel vertellen dat een 2600k zou moeten werken, maar volgens HP kan er wel een i5 2500 in en een i7 2600, maar nergens staat dat ie ook de K versies accepteerd.

probleem hier is dat hij kopersbescherming heeft en aangeeft dat het artikel niet aan de beschrijving voldoet.... en het heet kopersbescherming, en geen verkopersbescherming weet ik uit ervaring...

weet eigenlijk wel zeker dat het aan die OEM PC van hem ligt. heb al verteld dat ie de CPU op een normaal retail bord moet uitproberen. Asus, MSI etc...