Foutmelding bij terugzetten naar fabrieksinstellingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 943645

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar wat hulp, bij het terugzetten naar fabrieksinstellingen van mijn HP Pavilion 17 is er blijkbaar wat fout gegaan wat resulteerd in een eindeloze loop van een foutmelding naar opnieuw opstarten. Ik kom niet voorbij de foutmelding en heb geen idee hoe ik mijn recovery kan doen.
Ik heb gekozen voor de optie om alles te verwijderen bij het terugzetten naar fabrieksinstellingen.

De foutmelding komt bij het scherm "voorbereiden".
De foutmelding gaat als volgt:
"Uw computer is onverwacht opnieuw opgestart of er is een onverwachte fout opgetreden. De installatie van windows kan niet doorgaan. Klik op OK om de computer opnieuw op te starten en start vervolgens de Windows-installatie opnieuw als u Windows wilt installeren"

Als ik op OK druk gaat de laptop dus opnieuw opstarten en als ik op het kruisje druk doet hij dit ook.

Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Uitgaande van W10: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
USB stick maken mbv hulpprogramma en zo opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wagenveld schreef op zondag 9 juli 2017 @ 14:16:
Uitgaande van W10: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
USB stick maken mbv hulpprogramma en zo opnieuw installeren.
En hoe laat ik hem dan van de USB booten? Ik kom niet voorbij de foutmelding namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:03

Wish

ingwell

Anoniem: 943645 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 14:26:
[...]

En hoe laat ik hem dan van de USB booten? Ik kom niet voorbij de foutmelding namelijk.
In de bios de USB als primaire bootdevice definiëren. Dan boot hij van USB en sla je het hele circus van booten van de harde schijf over.

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wish schreef op zondag 9 juli 2017 @ 14:30:
[...]

In de bios de USB als primaire bootdevice definiëren. Dan boot hij van USB en sla je het hele circus van booten van de harde schijf over.
Oke bedankt, en hoe kom ik in de BIOS? Ik heb al geprobeerd in de BIOS te komen maar dat is nog niet gelukt. Weet je welke toets ik moet indrukken of iets dergelijks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:03

Wish

ingwell

Anoniem: 943645 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 14:36:
[...]

Oke bedankt, en hoe kom ik in de BIOS? Ik heb al geprobeerd in de BIOS te komen maar dat is nog niet gelukt. Weet je welke toets ik moet indrukken of iets dergelijks?
Die toetsen vind je gewoon op Google.... F10 zo te zien

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wish schreef op zondag 9 juli 2017 @ 14:40:
[...]

Die toetsen vind je gewoon op Google.... F10 zo te zien
Het is me gelukt om in de BIOS te komen, ik ben nu windows 10 op de USB aan het downloaden. Ik hoop dat het lukt! Alvast hartstikke bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Het is gelukt!!!!! Bedankt voor jullie hulp!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berend03
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15-07-2020
Hallo, ik heb nu hetzelfde probleem. Als ik op f10 gebeurd er niks. Hoe kom ik precies in die bios?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-06 10:19
Berend03 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 01:04:
Hallo, ik heb nu hetzelfde probleem. Als ik op f10 gebeurd er niks. Hoe kom ik precies in die bios?
Verschillend per laptop, kan ook nog "del" zijn of "F2" soms word het kort getoond als je de laptop/pc aanzet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Vlak na het aanzetten “Delete, F2, Escape” in blijven rammen, je komt er vanzelf in..

Edit: je kan de juiste knop ook vinden door “laptop merk + serie + bios” op te zoeken

[ Voor 34% gewijzigd door jodeltje op 15-07-2020 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berend03
Oke bedankt ik ga het proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berend03
alleen heb ik een pc en geen laptop dus ik heb geen merk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berend03
Ik ben in de bios. Moet ik nu via een ander apparaat Windows op een usb stick zetten en die daarna in de computer doen en als bootoption 1 instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berend03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/skz9BHYyLyX9gvXK9Cb4-aee5b4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/drWtLLjJFVcBFq2mAjTxDvFR.jpg?f=fotoalbum_large

Op dit scherm ben ik nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:41
Ja

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-06 17:45
Berend03 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 08:21:
Ik ben in de bios. Moet ik nu via een ander apparaat Windows op een usb stick zetten en die daarna in de computer doen en als bootoption 1 instellen?
Ja je moet eerst Windows op USB hebben.

Je hoeft echter niet het device als bootoption 1 in te stellen gezien (als het plaatje jouw mobo is) je de boot delay op 1 hebt staan en fast boot uit, zou je ook de full screen logo uit kunnen zetten (voor wat meer info met betrekking tot opstart keys / geheugen / startup proces) en dan met F11 (als het goed is) het boot menu openen en vanuit daar de USB selecteren. Let wel als je full screen logo uit staat wordt ook de Boot menu key weergegeven tijdens het opstarten (voor het geval F11 niet de juiste toets is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
Mij lijkt dat als je een Windows 8.1 laptop hebt die is geupgrade naar Windows 10 dat zoiets als terug naar fabrieksinstelling niet werkt. Je kunt sowieso misschien beter Nieuwe Start doen in dat geval ''hierbij blijven uw persoonlijke bestanden en sommige Windowsinstellingen behouden en worden sommige apps verwijderd'' of een herinstallatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin00
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 15-04 09:31
Ik heb via een usb stick windows opnieuw gedownload maar hij geeft nogsteeds de foutmelding dat ik opnieuw moet opstarten omdat die niet goed is gedownload.
Kan dit komen omdat ik misschien de verkeerde versie heb of door iets anders.
Ik wil graag hulp hierbij ik heb al veel geprobeerd

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:19

nelizmastr

Goed wies kapot

Kevin00 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 22:52:
Ik heb via een usb stick windows opnieuw gedownload maar hij geeft nogsteeds de foutmelding dat ik opnieuw moet opstarten omdat die niet goed is gedownload.
Kan dit komen omdat ik misschien de verkeerde versie heb of door iets anders.
Ik wil graag hulp hierbij ik heb al veel geprobeerd
Maak je USB stick opnieuw en gebruik de Media Creation Tool van Microsoft:

Windows 11:
https://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=2156295

Windows 10:
https://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=2265055

Als de stick gereed is start je ervan op en installeer je Windows opnieuw door de stappen te volgen in het installatieprogramma.

Als het maken van de stick mislukt, probeer dan een andere stick.

[ Voor 4% gewijzigd door nelizmastr op 29-08-2024 08:51 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06 23:00

TheVMaster

Moderator WOS
Anoniem: 943645 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 14:26:
[...]

Waarom een topic uit 2017 kicken? :?
Pagina: 1