Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Topicstarter
Ha mensen,

ik heb recent een oude 80GB PS3 op de kop getikt voor een tientje. De eigenaar zei dat een vriend de HDD geformatteerd had en dat hij het niet meer deed. Als rechtgeaarde tweaker met wat ervaring op dit vlak dacht ik dat wel even te fiksen. Dat blijkt tegen te vallen.

Wat er gebeurt: De PS3 start op en vertelt dat hij geupdate moet worden met versie 2.45 of hoger omdat er geen firmware aanwezig is. Na wat Google-fu op dit onderwerp heb ik braaf een USB-stick op FAT32 geformatteerd, die versie van de firmware gedownload, en de instructies gevolgd. Ik heb meerdere USB-sticks geprobeerd.

Bij de oudere firmwares, zeg maar lager dan 3.55, geeft hij aan dat de data beschadigd is, error 8002F2C5.
Bij nieuwere firmwares op de stick geeft hij aan dat er geen bruikbare updatedata gevonden is. Ik heb allerlei versies geprobeerd, van 2.45 tot 4.81. Geen van allen werken ze.

Nu ben ik de recovery ingegaan en heb ik daar alle opties geprobeerd. Geen soelaas. De instellingen herstellen doet niets, het bestandssysteem herstellen doet niets, het databestand reconstrueren doet niets, en de PS3 opnieuw installeren doet niets. Een update vanuit de recovery doet ook niets nieuws, behalve dan dat hij daar aangeeft dat het minimaal versie 2.50 moet zijn, waar hij bij een normale start aangeeft dat het minimaal versie 2.45 moet zijn. Dat viel me op.

Alle opties in de recovery zorgen er de ene keer voor dat hij direct herstart, en de andere keer blijft hij gewoon urenlang staan op 'instellingen herstellen, schakel de console niet uit' of 'bestandssysteem herstellen, schakel de console niet uit' etcetera. Ik heb hem een dag daarop laten draaien, maar als hij na een dag nog niet verder komt dan die mededeling zal hij wel niet erg hard bezig zijn.

Dus, mijn volgende stap was om de HDD uit de behuizing te halen en op m'n desktop aan te sluiten. Helaas is het bestandssysteem waarop de PS3 draait niet bekend, maar aangezien hij FAT32 drives kan lezen heb ik hem daarop geformatteerd. Op de schijf heb ik dan een mapje PS3>UPDATE>PS3UPDAT.PUP aangemaakt.

Ook hierbij doet hij niets nieuws, alhoewel hij nu wel de HDD lijkt te herkennen.

Ik heb geprobeerd, op aanraden van het internet, om de bestandsextensie weg te laten achter het .PUP bestand. Geen oplossing. Ik heb ook geprobeerd om de controller los te koppelen tijdens het scannen voor een update. Geen oplossing.

Ik ben dus een beetje out of ideas. Heeft iemand ervaring hiermee, kan iemand me adviseren?

Wat ik nog wel bedacht is dat, mocht er iemand een image kunnen maken van een werkende 80GB drive in zijn eigen PS3, dat ik die dan zou kunnen schrijven naar de HDD. Dat zou moeten werken in theorie. Iemand die zo aardig is om dat te kunnen doen? O-)

Beste antwoord (via 461943 op 10-02-2018 17:48)

• Bladion
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-04 20:16
Het is me gelukt om te repareren. Het ging via het updaten door middel van DEX-firmware in plaats van CEX. Dit zijn verschillende firmwaretypes die je niet zo maar naar elkaar kan updaten.

Mijn hypothese over hoe dit zo is gekomen:

1. De allereerste eigenaar heeft de PS3 laten flashen door iemand, maar heeft er zelf weinig verstand van. Er is toen DEX firmware opgezet.
2. De flasher is er vandoor gegaan. Alles gaat prima. Maar op den duur is er voor gekozen om de harde schijf te formatteren.
3. Omdat deze PS3 maar 16MB opslag (NOR) zonder HDD moet er dus een update worden geïnstalleerd. Degene waarvan de PS3 is probeert dit, maar weet niet dat hij DEX firmware heeft of wat dat is. Daarom lukt het diegene maar niet om de systeemsoftware te installeren en verkoopt hem goedkoop aan een Tweaker.
4. De Tweaker koopt deze PS3 over maar kan natuurlijk niet weten wat er eerst op heeft gestaan. Hij heeft van alles geprobeerd en heeft dus zelfs de CMOS-batterij gecheckt.

Kortom: zowel eerste als tweede koper wisten niet dat er DEX-firmware op stond in plaats van CEX. Deze kun je niet zo maar naar elkaar updaten.

Hoe ik dit ben te weten gekomen is puur geluk door eens een DEX-firmware te proberen om naar te upgraden.

[ Voor 4% gewijzigd door Bladion op 10-02-2018 17:29 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:50
http://duk01.ps3.update.p...9c409c036041/PS3UPDAT.PUP

Deze firmware (4.81) downloaden. USB-stick pakken met de folderindeling: PS3 -> UPDATE en PS3UPDAT.PUP in de UPDATE-map opslaan. Daarna kies je voor optie 6 in safemode.

[ Voor 8% gewijzigd door NotSoSteady op 09-07-2017 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:33

Zorian

What the fox?

Probeer ook eens een andere HDD, die kan ook best defect zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Topicstarter
NotSoSteady schreef op zondag 9 juli 2017 @ 13:59:

Deze firmware (4.81) downloaden. USB-stick pakken met de folderindeling: PS3 -> UPDATE en PS3UPDAT.PUP in de UPDATE-map opslaan. Daarna kies je voor optie 6 in safemode.
Heb ik gedaan :) Helaas werkt het niet. Ik heb het geprobeerd met een FAT USB-stick, een FAT32, een andere USB-stick, een andere USB-poort, maar het maakt allemaal geen verschil.

Het vreemde is echter dat wanneer ik optie 6 in recovery selecteer, dat 'ie simpelweg 'freezet.' Reageert nergens meer op. Wanneer ik hem normaal opstart checkt hij echter wel gewoon de stick, maar dan krijg ik de 'geen bruikbare updatedata aangetroffen'-message.
Zorian schreef op zondag 9 juli 2017 @ 14:56:
Probeer ook eens een andere HDD, die kan ook best defect zijn.
Ik heb helaas op het moment geen andere 2,5'' liggen, maar wanneer ik heb aan mijn PC hangt werkt hij prima. Formatteren en kopiëren gaat helemaal goed naar de HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 18:27
Als hij freezed hoe lang laat je hem met rust?
Ik zou optie 6 kiezen en dan ff een uurtje met rust / gefreezed laten, misschien update hij op de achtergrond gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:33

Zorian

What the fox?

461943 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 15:23:
[...]

Heb ik gedaan :) Helaas werkt het niet. Ik heb het geprobeerd met een FAT USB-stick, een FAT32, een andere USB-stick, een andere USB-poort, maar het maakt allemaal geen verschil.

Het vreemde is echter dat wanneer ik optie 6 in recovery selecteer, dat 'ie simpelweg 'freezet.' Reageert nergens meer op. Wanneer ik hem normaal opstart checkt hij echter wel gewoon de stick, maar dan krijg ik de 'geen bruikbare updatedata aangetroffen'-message.

[...]

Ik heb helaas op het moment geen andere 2,5'' liggen, maar wanneer ik heb aan mijn PC hangt werkt hij prima. Formatteren en kopiëren gaat helemaal goed naar de HDD.
Als ie aan de PC hangt kan je eventueel ook de SMART waardes uitlezen, deze vertellen je ook veel over de status en gezondheid van de schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 20:51

Copycat

Stamgast @ HGGCT

NotSoSteady schreef op zondag 9 juli 2017 @ 13:59:

Die download is maar 200MB groot! De laatste uit de meuktracker v4.05 is al bijna 300MB.
Denk dat dat je probleem is en dat je een update download ipv een volledige firmware.

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-04 18:31
Topic verplaats naar Spielerij - Problemen en vragen

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
461943 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 15:23:
[...]

[...]

Het lezen van zo'n stick kan best even duren, overigens moet je dan ook op start + select drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Topicstarter
RedHat schreef op zondag 9 juli 2017 @ 15:38:
Als hij freezed hoe lang laat je hem met rust?
Ik zou optie 6 kiezen en dan ff een uurtje met rust / gefreezed laten, misschien update hij op de achtergrond gewoon.
Ga ik even doen :)
Zorian schreef op zondag 9 juli 2017 @ 15:43:
[...]

Als ie aan de PC hangt kan je eventueel ook de SMART waardes uitlezen, deze vertellen je ook veel over de status en gezondheid van de schijf.
Heb ze ff uitgelezen met crystaldiskinfo, die geeft geen rare waarden.
Copycat schreef op zondag 9 juli 2017 @ 15:51:
[...]

Die download is maar 200MB groot! De laatste uit de meuktracker v4.05 is al bijna 300MB.
Denk dat dat je probleem is en dat je een update download ipv een volledige firmware.
Die van de website van Sony is ook ongeveer zo groot. Ik zal wel even in de meuktracker kijken of die wel werkt.
NotSoSteady schreef op zondag 9 juli 2017 @ 15:58:
[...]

Het lezen van zo'n stick kan best even duren, overigens moet je dan ook op start + select drukken.
Beiden laten doen ;) Hij geeft na het lezen aan dat er geen bruikbare updatedata gevonden is bij nieuwere firmware, en bij oudere firmware dat de data beschadigd is. Dat geeft voor mij aan dat hij dus in elk geval iets leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 20:51

Copycat

Stamgast @ HGGCT

461943 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 16:37:

[...]

Die van de website van Sony is ook ongeveer zo groot. Ik zal wel even in de meuktracker kijken of die wel werkt.
Nevermind was voor de PS4 8)7 Search maakt geen onderscheid tussen Playstation 3&4 |:(

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
461943 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 16:37:
[...]

Ga ik even doen :)

[...]

Heb ze ff uitgelezen met crystaldiskinfo, die geeft geen rare waarden.

[...]

[...]

Beiden laten doen ;) Hij geeft na het lezen aan dat er geen bruikbare updatedata gevonden is bij nieuwere firmware, en bij oudere firmware dat de data beschadigd is. Dat geeft voor mij aan dat hij dus in elk geval iets leest.
Probeer deze eens, wat is overigens het CECH-nummer van je PS3?

http://deu01.ps3.update.p...9c409c036041/PS3UPDAT.PUP

[ Voor 4% gewijzigd door NotSoSteady op 09-07-2017 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Topicstarter
NotSoSteady schreef op zondag 9 juli 2017 @ 17:06:
[...]

Probeer deze eens, wat is overigens het CECH-nummer van je PS3?

http://deu01.ps3.update.p...9c409c036041/PS3UPDAT.PUP
Bij die geeft hij ook aan dat er geen bruikbare updatedata is aangetroffen. Het nummer is CECHL04.

Ik heb zelf even zitten kijken of het misschien aan de USB-stick ligt, maar met alle sticks die ik kan vinden gebeurt er hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
461943 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 17:56:
[...]

Bij die geeft hij ook aan dat er geen bruikbare updatedata is aangetroffen. Het nummer is CECHL04.

Ik heb zelf even zitten kijken of het misschien aan de USB-stick ligt, maar met alle sticks die ik kan vinden gebeurt er hetzelfde.
Je weet ook zeker dat je ze op een juiste manier formatteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:19
Heeft dat ding bijna 10 jaar onderin een kast stof staan te happen, of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Topicstarter
NotSoSteady schreef op zondag 9 juli 2017 @ 18:27:
[...]

Je weet ook zeker dat je ze op een juiste manier formatteert?
Ik gebruik EASEUS partition master. Eerst verwijder ik alle partities, en dan maak ik er een FAT32 op aan.
hcQd schreef op zondag 9 juli 2017 @ 18:38:
[...]

Heeft dat ding bijna 10 jaar onderin een kast stof staan te happen, of zo?
Het is in ieder geval een van de eerdere modellen ;) Ik neem aan dat hij geleverd werd met 2.45.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
461943 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 19:15:
[...]

Ik gebruik EASEUS partition master. Eerst verwijder ik alle partities, en dan maak ik er een FAT32 op aan.

[...]

Het is in ieder geval een van de eerdere modellen ;) Ik neem aan dat hij geleverd werd met 2.45.
Ik denk niet dat het wat uitmaakt hoor, maar zou je het een keer met command in Windows kunnen proberen.

Gebruik je daarnaast ook hoofdletters in je mappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Topicstarter
NotSoSteady schreef op zondag 9 juli 2017 @ 19:55:
[...]

Ik denk niet dat het wat uitmaakt hoor, maar zou je het een keer met command in Windows kunnen proberen.

Gebruik je daarnaast ook hoofdletters in je mappen?
Heb het gedaan via CMD, en hoofdletters gebruik ik idd :) Geen verandering helaas.

Dit is echt een headscratcher 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
461943 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 20:27:
[...]

Heb het gedaan via CMD, en hoofdletters gebruik ik idd :) Geen verandering helaas.

Dit is echt een headscratcher 8)7
Erg vreemd, misschien hebben ze met dit model lopen rommelen, want deze kon je nog jailbreaken (ooit zelf nog gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Topicstarter
NotSoSteady schreef op zondag 9 juli 2017 @ 20:35:
[...]

Erg vreemd, misschien hebben ze met dit model lopen rommelen, want deze kon je nog jailbreaken (ooit zelf nog gedaan).
Dat was mijn plan ook :+ Ik gok ook dat dat is waar de vorige eigenaar vastliep. Maar je zou toch zeggen dat wanneer het ding wel nog gewoon opstart hij hardwarematig niet volledig kapot kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Topicstarter
Wel, ik heb een oude laptop geslacht en daaruit de HDD geplukt. Erin gestopt, optie 4 in recovery geselecteerd, toen zei hij dat hij geen toegang had tot de systeemopslag. Het vreemde is dat toen ik hem daarna aan de PC hing dat er geen partities waren op de HDD, terwijl ik zeker weet dat die laptop het gewoon deed en dus een paar NTFS partities had. Hij doet dus wel iets, maar wat?

Ik heb hem nu geformatteerd op FAT en nu zegt optie 4 dat 'ie aan het voorbereiden is. Ik laat hem wel gewoon draaien.

[ Voor 3% gewijzigd door 461943 op 09-07-2017 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:43

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

461943 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 20:57:
Wel, ik heb een oude laptop geslacht en daaruit de HDD geplukt. Erin gestopt, optie 4 in recovery geselecteerd, toen zei hij dat hij geen toegang had tot de systeemopslag. Het vreemde is dat toen ik hem daarna aan de PC hing dat er geen partities waren op de HDD, terwijl ik zeker weet dat die laptop het gewoon deed en dus een paar NTFS partities had. Hij doet dus wel iets, maar wat?

Ik heb hem nu geformatteerd op FAT en nu zegt optie 4 dat 'ie aan het voorbereiden is. Ik laat hem wel gewoon draaien.
Naar ik meen is de PS3 wel in staat om zelfstandig een schijf te partitioneren en formatteren. Misschien heeft 'ie zich hier verslikt in de NTFS partities en daarna corrupte partitiedata weggeschreven waardoor het eruitzag alsof de partities er niet meer waren.

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

461943

Topicstarter
Booberella schreef op zondag 9 juli 2017 @ 21:05:
[...]

Naar ik meen is de PS3 wel in staat om zelfstandig een schijf te partitioneren en formatteren. Misschien heeft 'ie zich hier verslikt in de NTFS partities en daarna corrupte partitiedata weggeschreven waardoor het eruitzag alsof de partities er niet meer waren.
Klopt, als ik het goed begrijp zou 'ie het moeten kunnen. In de recovery is er ook een optie daarvoor. Echter wanneer ik dat doe, herstart hij bijna direct, of hij blijft hangen op voorbereiden. Erg vreemd.

Overigens, je username is leuk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-04 21:38
Probeer is een format op FAT32, i.p.v. FAT
Never mind, volgens mij heb je dat al geprobeerd.

[ Voor 40% gewijzigd door mrFoce op 09-07-2017 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:43

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Is 'ie al wat verder gekomen inmiddels?

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:56

Nemesizz

Untouchable

Een PS3 formatteert een 'nieuwe' schijf autmatisch naar z'n eigen filesystem, dus dingen formateren in FAT32 of NTFS heeft helemaal geen nut, omdat de PS3 dat toch zelf weer format naar z'n eigen filesystem.

Updaten van de firmware kan soms inderdaad wat rottiger zijn.
Ik weet niet welk formaat USB stick je gebruikt, maar soms willen hele grote sticks niet herkent worden. Ik raad ook meestal aan om een 2GB of kleiner te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Topicstarter
Booberella schreef op zondag 9 juli 2017 @ 23:42:
[...]

Is 'ie al wat verder gekomen inmiddels?
Nee, helaas niet! Heb hem de hele nacht laten draaien, maar hij stond vanochtend nog altijd op 'voorbereiden.'

Ik moet zeggen dat ik nu echt geen idee meer heb wat er zou kunnen zijn. De HDD is het dus niet, de USB-stick zou het niet moeten zijn omdat 'ie die wel kan lezen, het bestandssysteem zou goed moeten zijn. Dan zou de conclusie dus moeten zijn dat de PS3 zelf kapot is, maar waarom start hij dan uberhaupt nog op?

Ik heb het ding ook even open gehaald, maar ik zie geen CMOS batterij of iets dergelijks zodat ik hem daarmee kan resetten. Nog maar even wat teardowns opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Topicstarter
Ik heb de CMOS batterij er uitgehaald. Die gaf nog ruim voldoende voltage, dus dat zou het niet moeten zijn. Iemand nog suggesties? Ik kom er echt niet uit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:30
Schijf swappen uit een andere PS3 om te proberen? Indien werkend wellicht de schijf clonen en vanaf daar een "herstel" of welke vorm van schone installatie dan ook proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:56

Nemesizz

Untouchable

Erwin schreef op maandag 10 juli 2017 @ 21:16:
Schijf swappen uit een andere PS3 om te proberen? Indien werkend wellicht de schijf clonen en vanaf daar een "herstel" of welke vorm van schone installatie dan ook proberen?
Schijf kun je niet zomaar swappen uit een andere PS3, want die word dan ook doodleuk geformateerd (ben je al je data kwijt!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Topicstarter
Nemesizz schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 10:53:
[...]

Schijf kun je niet zomaar swappen uit een andere PS3, want die word dan ook doodleuk geformateerd (ben je al je data kwijt!).
Oh, dat is wel goed om te weten :+ Ik zat er wel aan te denken namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-04 21:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Topicstarter
Het zegt daar wel dat als je de HDD vervangt, dat je per se de FW moet gebruiken die er eerder al opstond. Ik heb de verkoper een bericht gestuurd of zij dat toevallig nog wist, maar anders ga ik wel gewoon ze allemaal proberen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladion
461943 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 18:53:
[...]

Het zegt daar wel dat als je de HDD vervangt, dat je per se de FW moet gebruiken die er eerder al opstond. Ik heb de verkoper een bericht gestuurd of zij dat toevallig nog wist, maar anders ga ik wel gewoon ze allemaal proberen :+
Waarschijnlijk stond er 2.45 op. Helaas is deze nergens te vinden op internet, dus dit is een pittig probleem. :D

Ik heb overigens deze PS3 van de Tweaker overgekocht om te kijken of het mij wel lukt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Bladion
Het is me gelukt om te repareren. Het ging via het updaten door middel van DEX-firmware in plaats van CEX. Dit zijn verschillende firmwaretypes die je niet zo maar naar elkaar kan updaten.

Mijn hypothese over hoe dit zo is gekomen:

1. De allereerste eigenaar heeft de PS3 laten flashen door iemand, maar heeft er zelf weinig verstand van. Er is toen DEX firmware opgezet.
2. De flasher is er vandoor gegaan. Alles gaat prima. Maar op den duur is er voor gekozen om de harde schijf te formatteren.
3. Omdat deze PS3 maar 16MB opslag (NOR) zonder HDD moet er dus een update worden geïnstalleerd. Degene waarvan de PS3 is probeert dit, maar weet niet dat hij DEX firmware heeft of wat dat is. Daarom lukt het diegene maar niet om de systeemsoftware te installeren en verkoopt hem goedkoop aan een Tweaker.
4. De Tweaker koopt deze PS3 over maar kan natuurlijk niet weten wat er eerst op heeft gestaan. Hij heeft van alles geprobeerd en heeft dus zelfs de CMOS-batterij gecheckt.

Kortom: zowel eerste als tweede koper wisten niet dat er DEX-firmware op stond in plaats van CEX. Deze kun je niet zo maar naar elkaar updaten.

Hoe ik dit ben te weten gekomen is puur geluk door eens een DEX-firmware te proberen om naar te upgraden.

[ Voor 4% gewijzigd door Bladion op 10-02-2018 17:29 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Heb je voor weinig geld een mooie DEX-PS3, maar dat is inderdaad lastig te beoordelen zonder juiste feedback vanuit de PS3. Mooi dat het gelukt is. Evt. kun je nu nog Cobra/Rogero flashen maar that's up to you :)
Pagina: 1