Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-03-2023

flok

www.vanheusden.com

Topicstarter
Hi,

Ben begonnen aan een "virtual hue".
Het idee is dat je met je gebruikelijke hue apps en software (ook bijv. Toon van eneco) deze virtual hue bridge kunt aansturen alsof het een echte philips hue bridge is.
I.p.v. lampen aansturen roept dit programma onderhuids scripts (e.d.) aan die dan dingen kunnen doen. Bijvoorbeeld de wasmachine aanzetten (ik noem maar wat).
Heb 't op github gezet met 't idee dat ook anderen er aan kunnen werken: https://github.com/flok99/virtual-hue
De status is nu dat het eigenlijk al werkt! Veel hardcoded dingen maar bijv. een script aanroepen als je vanuit de officiele app een virtuele lamp aanzet, dat werkt. Auto discovery nog niet; je moet nu nog het ip-adres van de virtuele bridge handmatig invoeren.
Hoop dat er geinteresseerden zijn!

www.vanheusden.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:26
Waarom het wiel opnieuw uitvinden ;) https://github.com/armzilla/amazon-echo-ha-bridge

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-03-2023

flok

www.vanheusden.com

Topicstarter
Simpel: die amazon-echo-ha-bridge is er om tegen zo'n amazon appliance te praten en die 2e vereist home-assistant. Mijn use-case is een stand-alone oplossing.

(en mijn wiel is ronder ;) )

[ Voor 9% gewijzigd door flok op 10-07-2017 10:36 ]

www.vanheusden.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:52
https://github.com/bwssytems/ha-bridge heb ik sinds kort op mijn raspberry draaien om mijn logitech hub te koppelen aan domoticz. dit werkt perfect. Zelfs Toon zag meteen een Hue Bridge.

erg stand alone. ik heb geen Echo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• art
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

art

Die gebruik ik ook, om mijn Echo Dot met mijn Plugwise te laten praten. Dat werkt goed. Maar:
Wat ik ook wel zou willen is mijn lampen schakelen met Siri. Een Hue Bridge emulator werkt daarvoor niet omdat Siri blijkbaar de via Hue Cloud API gaat en niet wil praten met een lokale Hue bridge (-emulator). Dáár zou eens iets op gevonden moeten worden! :-P

l'art pour l'art

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:26
flok schreef op maandag 10 juli 2017 @ 10:26:
Simpel: die amazon-echo-ha-bridge is er om tegen zo'n amazon appliance te praten en die 2e vereist home-assistant. Mijn use-case is een stand-alone oplossing.

(en mijn wiel is ronder ;) )
Nou dan heb je niet goed gekeken, met de aangehaalde software creëer je een 'lamp' en je kunt per aan een uit actie weer een losse URL openen. En wat voor actie het aangroepen tot gevolg is bepaald je Domotica systeem of als het bijvoorbeeld een ethernet-relais bord is dan kan dat ook ;)

[ Voor 6% gewijzigd door The-Source op 17-07-2017 15:57 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Pagina: 1