Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop gezocht, minimaal 17" scherm

Pagina: 1
Acties:

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

De laptop is voor zakelijk gebruik. Het gros zal bestaan uit Office, Mail etc. Echter heb ik ook te maken met controle van drukwerk bestanden. Nu doe ik alles op mijn iMac, dat is ook waar het gros van mijn werk zich zal blijven bevinden. Maar omdat ik ook nog wel eens naar het buitenland moet voor meetings, is het handig om een laptop te hebben. Dit om o.a. te kunnen laten zien wat voor mooie resultaten ik heb behaald met voorgaande projecten. En daar zijn dus ook die grote drukwerkbestanden bij nodig. De laptop moet dus o.a. met gemak Photoshop kunnen draaien.

Het liefst zou ik een Apple laptop kopen, maar die hebben geen 17" schermen, dus word ik soort van gedwongen om een Windows laptop te kopen. Ik gruwel eigenlijk al bij de gedachte, gezien de extra bagger die er tegenwoordig in Windows geleverd wordt.

Daarnaast zijn Mac laptops mij iets te duur voor het relatief geringe gebruik.

Ook belangrijk: goede levensduur van de batterij.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ik zat te denken aan rond de 1000 euro. Maar mocht er nog echt overtuigende argumenten zijn voor een model dat bijvoorbeeld 1200 euro kost, dan kan dat ook.
Gezien het relatief geringe gebruik, is het een uitgave die ik het liefst zo beperkt mogelijk houdt.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Zie hierboven dus reeds. Lange accuduur is welkom.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Ik heb voorheen hele goede ervaringen gehad met Dell. Maar allerbelangrijkste is de beperking/liefst geen bloatware van de leverancier. Behuizing moet stevig zijn. Niet zo'n goedkoop plastic rammelend ding. De Dell laptop die ik had, had een touchpad met aan de zij- en onderkant de mogelijkheid om te scrollen. Dat was wel ideaal.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-11 14:34
Naboo schreef op zondag 9 juli 2017 @ 12:07:.

Het liefst zou ik een Apple laptop kopen, maar die hebben geen 17" schermen, dus word ik soort van gedwongen om een Windows laptop te kopen. Ik gruwel eigenlijk al bij de gedachte, gezien de extra bagger die er tegenwoordig in Windows geleverd wordt.
Gewoon een clean install doen van het OS met Microsoft Media Creation Kit.
Probleem opgelost.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Naboo schreef op zondag 9 juli 2017 @ 12:07:
...gezien de extra bagger die er tegenwoordig in Windows geleverd wordt.
Trap je er toch lekker een Linux-distro op? ;w

snap trouwens niet helemaal waarom 17" gelijk staat aan dat je drukwerk kan bewerken en/of controleren? De meeste 17" schermen op laptops zijn "maar" FullHD terwijl je met een kleiner scherm 4K kan krijgen en dus meer pixels hebt om je werk te doen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• LukasW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-01 09:12
Als het 17" moet zijn:
pricewatch: HP ProBook 470 G4 Y8A82ET

Voor het geld kan je krachtigere hardware krijgen, maar deze heeft wel een stevige behuizing, OK accuduur en hij is voor een 17" niet te zwaar. Zal voor licht photoshop gebruik nog wel voldoen. Hier in ieder geval een review: https://www.notebookcheck...book-Review.186682.0.html

Vraag me alleen wel af hoe handig 17" is als je hem voornamelijk voor op reis gaat gebruiken. Als je een maatje kleiner gaat (15") is er ook een stuk meer keuze.

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
LukasW schreef op zondag 9 juli 2017 @ 16:15:
Als het 17" moet zijn:
pricewatch: HP ProBook 470 G4 Y8A82ET

Voor het geld kan je krachtigere hardware krijgen, maar deze heeft wel een stevige behuizing, OK accuduur en hij is voor een 17" niet te zwaar. Zal voor licht photoshop gebruik nog wel voldoen. Hier in ieder geval een review: https://www.notebookcheck...book-Review.186682.0.html

Vraag me alleen wel af hoe handig 17" is als je hem voornamelijk voor op reis gaat gebruiken. Als je een maatje kleiner gaat (15") is er ook een stuk meer keuze.
Ik heb met mijn vorige 17" laptop nooit problemen gehad met reizen. Ook qua gewicht niet. Ik ga niet de Camino de Santiago lopen waarvoor ik zo'n licht mogelijke laptop zou moeten hebben. Net als met mobieltjes heb ik niks met de drang voor een licht toestel. Uiteraard is een laptop van 8 kilo niet gewenst, maar tussen 3,5 of 4 kilo, dat verschil merk ik niet eens.

Als ik Photoshop op mijn iMac gebruik dan schommelt het geheugenverbruik tussen de 1,5 tot 2 gb.
Sowieso, alles ten opzichte van mijn 7 jaar oude iMac zal een vooruitgang zijn.
MAX3400 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 15:59:
[...]

Trap je er toch lekker een Linux-distro op? ;w

snap trouwens niet helemaal waarom 17" gelijk staat aan dat je drukwerk kan bewerken en/of controleren? De meeste 17" schermen op laptops zijn "maar" FullHD terwijl je met een kleiner scherm 4K kan krijgen en dus meer pixels hebt om je werk te doen.
Ik had eind vorig jaar tijdelijk even een laptop met Windows 10 omdat mijn iMac een nieuwe HD moest hebben. Ik werd echt helemaal gek van alle extra rommel die er tegenwoordig in Windows zit. Allemaal dingen die ik NEVER NOOIT zal gebruiken. Dus wat heb ik er aan? Het vervuilt de boel. Laat staan de onoverzichtelijkheid van het geheel. Even los van Windows vs. Mac. Vroeger was Windows gewoon leeg en overzichtelijk. Nu moet je onderhand uren zoeken voor simpele dingen. En dat heeft weinig te maken met het Mac vs. Windows verhaal.

Wat betreft het scherm, bij de drukwerk bestanden moet ik vooral kijken naar tekstuele dingen. Vandaar mijn voorkeur voor 17". Dat leest gewoon prettiger. Dat het dus FullHD versus 4K is, dat is voor mij minder relevant. Daarbij zal het gros van dat soort werk nog altijd op mijn iMac uit 2010 gaan.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• MAX3400

MAX3400

@Naboo Koop/download dan even een boekje over Windows 10; je argumenten, hoe valide in jouw ogen ook, zitten meer tussen keyboard & stoel dan in het OS.

Ik denk dat het voorstel van @LukasW een goede laptop is waar je zeker plezier van zal hebben; eventueel kan je ook nog naar BTO-laptops kijken. Die zijn volledig zelf samen te stellen alleen ik moet wel zeggen dat ik persoonlijk de behuizing wat non-krasvast vindt en soms niet al te goed in elkaar gezet.

Verwijderd

Weet iemand of er in de geadviseerde HP ProBook 470 G4 Y8A82ET een tweede HD is bij te zetten?

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 10:48:
Weet iemand of er in de geadviseerde HP ProBook 470 G4 Y8A82ET een tweede HD is bij te zetten?
Google: https://www.notebookcheck...book-Review.186682.0.html

Neemt niet weg dat HP gewoon telefonisch te bereiken is voor sales-vragen ;)

Pagina: 1