Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik zoek een?
Batterij voor het vervangen van mijn (bijna) defecte batterij van de laptop van mijn ouders.
Wat is je budget?
Ik wil ongeveer zo'n 30€ uitgeven
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor suggesties betreffende verschillende merken, maar wil toch enige vorm van kwaliteit.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De laptop wordt door mijn ouders gebruikt voor de meer "basic" zaken zoals internet, e-mails, facebook, skype enz. Geen spelletjes of fotobewerkingen of zo die veel prestaties vergen.
De laptop werd aangekocht bij BTO. Tot op heden nog geen klachten of andere ergernissen.
De batterij is zo goed als versleten door gewone gebruiks-slijtage. (+/- 4jaar oud).
Op de batterij zijn volgende technische gegevens terug te vinden :
A32-M50 +10,95V 5200mAh 56Wh
Wanneer ik zoek op "A32-M50", dan vind ik een hele reeks batterijen terug.
Het enige verschil is dat deze 11,1V zijn ipv 10,95V.
Omdat ik voorstander ben voor een origineel product, heb ik bij BTO gevraagd of dezelfde batterij verkrijgbaar was. Voorlopig zijn er geen meer op voorraad, maar deze kunnen bij hen besteld worden.
BTO verkoopt deze batterij via haar eigen website, maar ook via Laptopplus.nl
Bijkomende info via de site is : "6CELL batterij 15P31 - 15P18 (H36T - H36Y) 56Wh"
Het vreemde aan de zaak is wel dat "4400mAh & 49Wh" bij de omschrijving staat...
(waarschijnlijk zijn dit "fabriekswaarden vs effectieve waarden?)
Kostprijs batterij : 109,00€ + 4,95€ verzendingskosten.
https://www.bto.eu/bat-pega3-6c.html
Andere sites verkopen hun batterijen (van 11,1V) rond 20 a 30€ = bijna 5 a 6x goedkoper dus...
Op 1 van deze site's (viadennis.nl) is een batterij te koop met volgende technische gegevens :
Sygnosis 10,8-11,1V 4400mAh 49Wh 1jaar garantie 29,95€ + verzendingskosten
https://viadennis.nl/accu...VAAS_A32-M50_5200MAH.html
Op deze site staat ook volgende tekst :
"Deze Sygnosis accu heeft een voltage van 10,8 - 11,1. Indien u een vervangende accu zoekt, mag dit voltage tot 1,5V afwijken van het voltage van uw huidige accu. Wijkt het meer af dan 1,5V? Bel dan even met onze klantenservice en onze accu-experts kunnen u direct aangeven of de accu in uw laptop zal werken."
My Big Question(s)
Is dit waar? Tenslotte gaat het in mijn geval maar over 0,15V verschil...
Enig advies ivm een merk?
Wie helpt mij het bos door de bomen te zien?
Ik zoek een?
Batterij voor het vervangen van mijn (bijna) defecte batterij van de laptop van mijn ouders.
Wat is je budget?
Ik wil ongeveer zo'n 30€ uitgeven
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor suggesties betreffende verschillende merken, maar wil toch enige vorm van kwaliteit.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De laptop wordt door mijn ouders gebruikt voor de meer "basic" zaken zoals internet, e-mails, facebook, skype enz. Geen spelletjes of fotobewerkingen of zo die veel prestaties vergen.
De laptop werd aangekocht bij BTO. Tot op heden nog geen klachten of andere ergernissen.
De batterij is zo goed als versleten door gewone gebruiks-slijtage. (+/- 4jaar oud).
Op de batterij zijn volgende technische gegevens terug te vinden :
A32-M50 +10,95V 5200mAh 56Wh
Wanneer ik zoek op "A32-M50", dan vind ik een hele reeks batterijen terug.
Het enige verschil is dat deze 11,1V zijn ipv 10,95V.
Omdat ik voorstander ben voor een origineel product, heb ik bij BTO gevraagd of dezelfde batterij verkrijgbaar was. Voorlopig zijn er geen meer op voorraad, maar deze kunnen bij hen besteld worden.
BTO verkoopt deze batterij via haar eigen website, maar ook via Laptopplus.nl
Bijkomende info via de site is : "6CELL batterij 15P31 - 15P18 (H36T - H36Y) 56Wh"
Het vreemde aan de zaak is wel dat "4400mAh & 49Wh" bij de omschrijving staat...
(waarschijnlijk zijn dit "fabriekswaarden vs effectieve waarden?)
Kostprijs batterij : 109,00€ + 4,95€ verzendingskosten.
https://www.bto.eu/bat-pega3-6c.html
Andere sites verkopen hun batterijen (van 11,1V) rond 20 a 30€ = bijna 5 a 6x goedkoper dus...
Op 1 van deze site's (viadennis.nl) is een batterij te koop met volgende technische gegevens :
Sygnosis 10,8-11,1V 4400mAh 49Wh 1jaar garantie 29,95€ + verzendingskosten
https://viadennis.nl/accu...VAAS_A32-M50_5200MAH.html
Op deze site staat ook volgende tekst :
"Deze Sygnosis accu heeft een voltage van 10,8 - 11,1. Indien u een vervangende accu zoekt, mag dit voltage tot 1,5V afwijken van het voltage van uw huidige accu. Wijkt het meer af dan 1,5V? Bel dan even met onze klantenservice en onze accu-experts kunnen u direct aangeven of de accu in uw laptop zal werken."
My Big Question(s)
Is dit waar? Tenslotte gaat het in mijn geval maar over 0,15V verschil...
Enig advies ivm een merk?
Wie helpt mij het bos door de bomen te zien?