Voor het eerst sinds het ingaan van de nieuwe EU regels omtrent roaming ben ik in het buitenland. Een goed moment om het vrij roamen uit de bundel uit te testen! Wij zijn een paar dagen in Corfu, Griekenland geweest. Dit Griekse eiland ligt voor de kust van Albanie. Nu begrijp je waarschijnlijk al wat komen gaat: we waren dus niet met een Griekse operator verbonden, maar met een Albanese.. en dat is dus juist geen zone1 land..
Op zich kan ik die 60 euro prima betalen, maar de SMSjes van Ziggo geven een interessant beeld:
- 5 Juli: SMS van Ziggo met tips voor Griekse land
- 6 Juli: (vrij snel achter elkaar) 2 SMSjes met eerst een waarschuwing dat 80% van het roaming bedrag bereikt is, en vervolgens dat het maximum bereikt is.
- 7 Juli: SMS bericht van Ziggo met tips voor albanie.
Mijn vraag nu, kan ik nog iets ondernemen richting Ziggo, of moet ik dit toch maar als leergeld beschouwen? Want dit is toch best link als je je in een grensregio bevindt. Het is niet echt praktisch om de hele tijd je network operator in de gaten te houden!
Op zich kan ik die 60 euro prima betalen, maar de SMSjes van Ziggo geven een interessant beeld:
- 5 Juli: SMS van Ziggo met tips voor Griekse land
- 6 Juli: (vrij snel achter elkaar) 2 SMSjes met eerst een waarschuwing dat 80% van het roaming bedrag bereikt is, en vervolgens dat het maximum bereikt is.
- 7 Juli: SMS bericht van Ziggo met tips voor albanie.
Mijn vraag nu, kan ik nog iets ondernemen richting Ziggo, of moet ik dit toch maar als leergeld beschouwen? Want dit is toch best link als je je in een grensregio bevindt. Het is niet echt praktisch om de hele tijd je network operator in de gaten te houden!