Wijzing User Review - Ryatzu Renegade89

Pagina: 1
Acties:
  • 722 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:42
Beste tweakers,

Persoon Renegade89 heeft mij een negatieve review geplaatst.

Deze review wil ik graag laten verwijderen aangezien we nooit een deal hadden gesloten (te lezen uit ons gesprek). Het lijkt mij niet de bedoeling dat mensen hierom negatieve reviews gaan plaatsen omdat ze een product mislopen. Uit reactie op zijn negatieve review had ik helaas bij hem ook een negatieve review geplaatst.

Overigens lijkt het mij verstandig dat tweakers hier eens een oplossing voor gaat verzinnen (dat een verkopen mag aangeven dat een koper een review mag plaatsen als de deal gesloten is, nu kan elke willekeurige persoon reviews plaatsen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Ryatzu schreef op zondag 9 juli 2017 @ 08:07:
Overigens lijkt het mij verstandig dat tweakers hier eens een oplossing voor gaat verzinnen (dat een verkopen mag aangeven dat een koper een review mag plaatsen als de deal gesloten is, nu kan elke willekeurige persoon reviews plaatsen).
Als een deal dan fout gaat vanaf de verkoper zijn kant (oplichter, verkeerd geleverd, schade e.d.) kan deze er dus voor kiezen dat de koper geen review mag plaatsen :p . Lijkt me niet echt handig :+

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryatzu
Detmer schreef op zondag 9 juli 2017 @ 12:05:
[...]

Als een deal dan fout gaat vanaf de verkoper zijn kant (oplichter, verkeerd geleverd, schade e.d.) kan deze er dus voor kiezen dat de koper geen review mag plaatsen :p . Lijkt me niet echt handig :+
Je hebt gelijk, lijkt mij inderdaad ook weer niet de bedoeling :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Veel beter zou zijn dat degenen die valse feedback plaatsen tegen een two strikes, you're out policy aanlopen. De eerste keer kan men nog onbegrip veinsen, tweede keer niet. En hetzelfde voor degenen die een wraakreview plaatsen, tweede keer, out. Zeg voor x maanden geen V&A.

Want dat wraakreview plaatsen doet men wel vaak hier, zat topics waar er over de ander geklaagd wordt en dan blijkt men zelf een onterechte review te hebben geplaatst. Er is zelfs een user die dat tactisch doet om zo slechte reviews te laten verwijderen...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3N3S
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-09 09:38
Wij zijn het met elkaar eens dat e.e.a. communicatief beter geregeld moet worden. Laten we het houden op een stukje misinterpretatie.

Het review-systeem is er zonder meer niet voor niets, dus dat alleen de koper van een artikel een review mag plaatsen lijkt mij geen goed idee. Het houdt wraakreviews tegen, maar levert ook alleen maar positieve reviews op. Oftewel censuur.

Voorbeeld van een review zonder koop / transactie;

Vorige maand heb ik een negatieve feedback achtergelaten bij iemand die met mij een overeenkomst had om iets over te nemen van me. Vervolgens laat deze persoon niets meer horen. Ik stuur 2 herinneringen. Bijna 4 weken geen antwoord, misschien op vakantie ? Enfin, ik hoor helemaal niets meer. Dus feedback, deze persoon gewoon geen afspraken na. Krijg ik binnen notime een wraakreview terug dat ik slecht communiceer. Die via een topic hier laten verwijderen (bij hem staat hij uiteraard nog, en terecht)

Dit soort reviews moeten wel geplaatst kunnen worden. Een valse review is hier door de mods zo uit te pikken, mits je het contact via het berichtensysteem doet. Wat je via e-mail doet kan niet ingezien worden en valt door een mod niet op waarheid te controleren (tactisch weggelaten berichten of aangepast geforward). Zo ver moet zo'n systeem in mijn optiek ook niet gaan.

Dus ... Idee om te verplichten communicatie via het berichtensysteem te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
R3N3S schreef op zondag 9 juli 2017 @ 21:32:
Wij zijn het met elkaar eens dat e.e.a. communicatief beter geregeld moet worden. Laten we het houden op een stukje misinterpretatie.

Het review-systeem is er zonder meer niet voor niets, dus dat alleen de koper van een artikel een review mag plaatsen lijkt mij geen goed idee. Het houdt wraakreviews tegen, maar levert ook alleen maar positieve reviews op. Oftewel censuur.

Voorbeeld van een review zonder koop / transactie;

Vorige maand heb ik een negatieve feedback achtergelaten bij iemand die met mij een overeenkomst had om iets over te nemen van me. Vervolgens laat deze persoon niets meer horen. Ik stuur 2 herinneringen. Bijna 4 weken geen antwoord, misschien op vakantie ? Enfin, ik hoor helemaal niets meer. Dus feedback, deze persoon gewoon geen afspraken na. Krijg ik binnen notime een wraakreview terug dat ik slecht communiceer. Die via een topic hier laten verwijderen (bij hem staat hij uiteraard nog, en terecht)

Dit soort reviews moeten wel geplaatst kunnen worden. Een valse review is hier door de mods zo uit te pikken, mits je het contact via het berichtensysteem doet. Wat je via e-mail doet kan niet ingezien worden en valt door een mod niet op waarheid te controleren (tactisch weggelaten berichten of aangepast geforward). Zo ver moet zo'n systeem in mijn optiek ook niet gaan.

Dus ... Idee om te verplichten communicatie via het berichtensysteem te doen ?
Helemaal mee eens, als een mod onze beide reviews kan verwijderen dan zou dat fijn zijn.

@Microkid Aangezien we een paar dagen nog geen reactie hebben tag ik jou even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:19

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

En done.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.