3.5mm Jack- Spdif

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 583123

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb een Androidbox gekocht met (wat lijkt een 3.5mm output waar spdif bij staat) Nu wilde ik daar mijn Logitech Z333 op aansluiten maar dan krijg ik alleen maar ruis.....

Relevante software en hardware die ik gebruik
Androidbox: TX8 Max
Speakers: Logitech Z333

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Is een verloop van Spdif naar 3.5mm jack maar ik heb werkelijk geen idee waar ik precies naar moet zoeken

Mochten jullie weten hoe ik dit kan oplossen dan ben ik jullie eeuwig dankbaar ;)

Beste antwoord (via Anoniem: 583123 op 09-07-2017 08:02)

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:19
Spdif is digitaal, gewone jack 3.5 is analoog.
Je hebt een converter nodig (DAC) en een verloopstekkertje of gewoon kabeltje van de jack vormige mini-toslink naar de gebruikelijke vorm.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:52

TommieW

Numa numa.

Dat het stekkertje past, wil nog niet zeggen dat er een compatible signaal over gaat. ;) Lees je even in wat S/PDIF is.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zojuist gedaan ;) ik ben een complete audio noob dus heb geen idee of dit mij nu verder gaat helpen....

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
Je hebt een converter nodig (DAC) en een verloopstekkertje of gewoon kabeltje van de jack vormige mini-toslink naar de gebruikelijke vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
LA-384 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 08:00:
Top bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Let wel even op de juiste aansluitingen op de dac en dat deze de goede kant op gaat (digitaal in, analoog uit).

Externe geluidskaarten worden ook vaak dac genoemd. Die moet je dus niet hebben. De simpele kastjes die je nodig hebt kosten zo'n €20-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
LA-384 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 08:07:
Let wel even op de juiste aansluitingen op de dac en dat deze de goede kant op gaat (digitaal in, analoog uit).

Externe geluidskaarten worden ook vaak dac genoemd. Die moet je dus niet hebben. De simpele kastjes die je nodig hebt kosten zo'n €20-30
Is dit een beetje iets wat ik zoek?
https://www.homecinemacen...armitek-connect-da21.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:28

HaTe

haat niet

Ja dat gaat wel werken. Je moet optische input hebben en analoge output

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:11
SPDIF bestaat in 2 connecties, optisch en over coax, ik kan zo niet vinden welke van de twee de TX8 Max heeft (iedereen kopieert dezelfde lijst met specs van elkaar over....). Daar moet je dus wel op letten bij het aansluiten.

Zie je een rood lampje als je in de aansluiting kijkt? Dan is het optisch. Zie je dat niet dan is het waarschijnlijk coax, maar zeker is dat niet...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zou deze setup dan werken?

http://i.imgur.com/0WSOEJD.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:28

HaTe

haat niet

Als je die meeste rechter kabel vervangt door die Marco noemt, dan wel.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Qua concept wel, maar op detailniveau niet...

- Welke ingang van de Logitech wil je gebruiken? De 3.5mm input of de RCA ("tulp") input?
- Welke uitgang heeft de Androidbox? Coaxiaal of optisch?

Met zoiets staan alle opties open, moet je alleen nog de juiste kabels tussen de Androidbox en de converter regelen, en tussen de speakers en de converter.

Optical of (mogelijk...) coax.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
HaTe schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:46:
Als je die meeste rechter kabel vervangt door die Marco noemt, dan wel.
Bedankt voor de snelle reactie, zal dit zeker eens proberen
Paul schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:50:
Qua concept wel, maar op detailniveau niet...

- Welke ingang van de Logitech wil je gebruiken? De 3.5mm input of de RCA ("tulp") input?
- Welke uitgang heeft de Androidbox? Coaxiaal of optisch?

Met zoiets staan alle opties open, moet je alleen nog de juiste kabels tussen de Androidbox en de converter regelen, en tussen de speakers en de converter.

Optical of (mogelijk...) coax.
Bedankt! Ik wil de 3.5mm output gebruiken van mijn logitech
Uitgang van de tx8 max is coax spdif.

Ben er zojuist achter gekomen dat mijn monitor een headphonejack out heeft. Ik zou mijn geluid over hdmi kunnen laten lopen en mijn speakers aan kunnen sluiten op de headphone port op mijn monitor. Ik kan het op dit moment niet testen omdat ik mijn monitor heb opgestuurd ter reparatie (dode pixels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Je speakerset heeft een 3.5mm input, geen output :) En als via de monitor een optie is, zeker doen, scheelt weer een apparaat.

De kabels die Marco noemt zijn zo te zien allemaal voor optische SPDIF.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:32

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

@Anoniem: 583123 Ik zou eerder voor een HDMI audio extractor gaan zoals https://www.conrad.nl/nl/...0-x-1080-pix-1408610.html

Met een beetje shoppen of wat geduld uit china vind je ze zelfs nog veel goedkoper.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Paul schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:36:
Je speakerset heeft een 3.5mm input, geen output :) En als via de monitor een optie is, zeker doen, scheelt weer een apparaat.

De kabels die Marco noemt zijn zo te zien allemaal voor optische SPDIF.
Mijn monitor heeft wel degelijk een output ;)

http://i.imgur.com/U4YVDf2.png

Als dit werkt dan scheelt dit zeker weer een apparaat, en kosten 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul
Anoniem: 583123 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:13:
Mijn monitor heeft wel degelijk een output ;)
Anoniem: 583123 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:13:
Bedankt! Ik wil de 3.5mm output gebruiken van mijn logitech

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
LA-384 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 08:00:
SPDIF is inderdaad digitaal inderdaad. Echter, er zijn vele devices die zowel analoog als optisch eenzelfde 3,5 mm output gebruiken. Ik had vroeger zo'n portable mini disc recordertje waar je op de line-out ook gewoon het meegeleverde optische kabeltje kon gebruiken. Wanneer er niks was aangesloten, zag je ook gewoon rood licht in dat ding.

Als ik de plaatjes en specs bekijk, zou dat hier best wel eens het geval kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
PageFault schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:12:
[...]
SPDIF is inderdaad digitaal inderdaad. Echter, er zijn vele devices die zowel analoog als optisch eenzelfde 3,5 mm output gebruiken. Ik had vroeger zo'n portable mini disc recordertje waar je op de line-out ook gewoon het meegeleverde optische kabeltje kon gebruiken. Wanneer er niks was aangesloten, zag je ook gewoon rood licht in dat ding.

Als ik de plaatjes en specs bekijk, zou dat hier best wel eens het geval kunnen zijn.
Inderdaad, ik kan bovenstaande uitleg onderschrijven. Ik had (heb) ook nog zo'n minidisc recordertje met zo'n aansluiting in de kast liggen, inclusief zo'n kabel. Die aansluiting is wat in onbruik geraakt maar die Android box TX8 Max lijkt zo'n aansluting te hebben.

Die kabels zijn nog te koop en ook niet zo duur. Hier bijvoorbeeld: https://www.onlinekabelsh...7cDBHFVwQAgCRcaAg1d8P8HAQ. (geen aandelen of andere band met deze zaak, het is slechts een voorbeeld)

Met enige speuren is er informatie te vinden over de Android box TX8 Max dat deze dus een optical SPDIF (aka TOSlink) aansluting bevat. Zie hier o.a. https://androidtvbox.eu/n...ic-s912-20161029-release/.

Kortom, de kans dat bovenstaande genoemde optische kabel werkt is bijzonder groot.

Aanvulling:

Ik had niet gelet op de Logitech Z333. Die heeft geen digitale ingangen dus ook geen optische. Dan moet nog conversie van optische SPDIF in naar analoog uit gaan plaatsvinden. Bijvoorbeeld met zoiets (kost 21 euro): http://www.3dkabel.nl/HDM...2kRHhkq38Tg1f4aAr8i8P8HAQ

Oh ja, en niet vergeten om de speler stereo zodanig in te stellen dat deze PCM uitstuurt, niet raw Dolby Digital of DTS want dat kunnen die eenvoudige converters vast niet aan.

[ Voor 28% gewijzigd door arsimo op 11-07-2017 13:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
PageFault schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:12:
[...]

Maar de ontvanger is geen digitale ingang, vandaar die ruis. Ergens moet er een vertaalslag komen.
Edit:
Ik las het niet goed, ik snap nu pas wat je bedoeld. Wellicht dat dergelijke combi-aansluitingen inderdaad bestaan, toch denk ik dan niet dat er hier sprake van is, omdat een normale jack-kabel ruis geeft. Als ik het goed heb gelezen is de analoge jack 1mm korter dan de soortgelijk gevormde spdif jack om te voorkomen dat de interne lens beschadigd raakt, dus bij een combi-aansluiting zou het dan gewoon moeten werken.

[ Voor 25% gewijzigd door LA-384 op 11-07-2017 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
LA-384 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 13:13:
[...]

Maar de ontvanger is geen digitale ingang, vandaar die ruis. Ergens moet er een vertaalslag komen.
Edit:
Ik las het niet goed, ik snap nu pas wat je bedoeld. Wellicht dat dergelijke combi-aansluitingen inderdaad bestaan, toch denk ik dan niet dat er hier sprake van is, omdat een normale jack-kabel ruis geeft. Als ik het goed heb gelezen is de analoge jack 1mm korter dan de soortgelijk gevormde spdif jack om te voorkomen dat de interne lens beschadigd raakt, dus bij een combi-aansluiting zou het dan gewoon moeten werken.
Hoogstwaarschijnlijk is wel die combi aansluiting gebruikt maar is de analoge mogelijkheid daarvan niet geimplementeerd en komt er alleen optisch SPDIF signaal uit. Die analoge+TOSlink combi-mogelijkheid was bij Mini Disc spelers/recorder interessant ivm de koptelefoon. Dat speelt hier niet. Ik vermoed vanwege de beperkte ruimte op het moederbordje dat ze bij die TV 8 box voor de 3,5 inch jack hebben gekozen, de reguliere optische aansluiting kost meer ruimte.

Zie verder ook mijn uitleg twee reacties hierboven.

[ Voor 7% gewijzigd door arsimo op 12-07-2017 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-05 10:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb een TX8 gehad (grijs model, geen idee welk type), en daar was die aansluiting toch echt gewoon 'AV', het was de poort ernaast (waar jij 2x usb heb zitten) wat een optisch SPDIF aansluiting was.

Gevonden, deze
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51pT6F8mKpL.jpg
Daar zit soortgelijke poort naast, daar staat alleen AV bij. Ik gok dat dit gewoon een mono 3,5 jack uitgang is voor coaxiaal SPDIF.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SinergyX schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 10:33:
Ik heb een TX8 gehad (grijs model, geen idee welk type), en daar was die aansluiting toch echt gewoon 'AV', het was de poort ernaast (waar jij 2x usb heb zitten) wat een optisch SPDIF aansluiting was.

Gevonden, deze
[afbeelding]
Daar zit soortgelijke poort naast, daar staat alleen AV bij. Ik gok dat dit gewoon een mono 3,5 jack uitgang is voor coaxiaal SPDIF.
Bij mij gaat het hier om de "TX8 MAX" zie onderstaande afbeelding.
Daar staat toch echt SPDIF ;)

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:32

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Haha.. je zal maar in het donker je micro sd kaartje er uit/in moeten halen/doen ;)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1