Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:52

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Ik ben wat aan't spelen met de risers en het btc mobo maar ze willen niet mee werken, de kaarten die ik erop aansluit krijgen spanning(zowel dual 8pins als 12V/3.3V via het slot) maar windows/linux vind ze niet.

Als ik de kaarten direct in het 16x slot steek is er niets aan de hand maar zodra ik ze via de riser verbind, worden ze niet meer gevonden (dit telkens via een reboot).

Nu heb ik eens aan't kijken en meten geweest en ik vermoed dat de kaarten niet gevonden worden omdat de SMbus lijnen ontbreken (pin 5 en 6 van side b), klopt dit of is dat nonsens?
PCI-express pin out: Wikipedia: PCI Express

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Een riser doet in feite niets anders dan de pinnen in een pci slot verlengen. Als een kaart in het slot wel werkt en middels de riser niet dan zou je logischerwijs de fout bij die riser zoeken. Welk modelletje gebruik je en heb je toevallig al een ander geprobeerd?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Ik heb ze nog maar juist dus een ander model proberen zit er niet echt in.

Ik heb de PCE-164P-NO3 VER 006C dat is die met pci-e 6pins en dubbele spanningsregelaar op.
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/ODAwWDgwMA==/z/6QEAAOSwCkZZQfo3/$_57.JPG

Mmmh nu ik er zo bij nadenk, waarom staan er 2 spanningsregelaars op, je hebt toch maar 2 spanningen nodig (12V en 3V3), oke even gemeten, ze gaan van 12V naar 5V naar 3V3

[ Voor 6% gewijzigd door Damic op 09-07-2017 09:06 . Reden: spanningen gemeten. ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Welke kaart probeer je er op aan te sluiten? Deze "riser" is als het ware een adapter om van x1 naar x16 te gaan. Een x1 slot kan uit mijn hoofd maar 25w leveren (of was het zelfs maar 10?) dus die 6 pins aansluiting op dat PCB is puur om de 75 watt te kunnen leveren die een normaal x16 uit zichzelf kan geven. Als je dus een 150w gpu hebt dien je zowel een 6pins pci op het PCB aan te sluiten als ook op de gpu.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Ja dat weet ik en dat doe ik ook.

Welke kaarten dat ik al heb geprobeerd:
* 2x Spphire Fury TRi-x
* 1x FURY X
* 1x RX460
Ik heb nog liggen een Firepro V4900 en een FirePro W2100.

Als ik de kaarten vastneem en dan zien naar de connector dan zien ik dat pin5 en 6 naar de gpu loopt en (ik kan me vergissen) volgens mij dienen die 2 (SM-bus) voor de initialisatie van de gpu of is dat alleen maar voor de data van de temp/spanning/rpm's?

Edit: dat is raar, de W2100 word gezien maar windows kan geen drivers ervoor inladen (wat normaal is) de V4900 word niet gezien.

Als ik dan de RX460 terug aankoppel word ie niet meer gezien :?

Edit2: jusit een herstart gedaan en wat bios settings veranderd en nu word de W2100 en V4900 gezien en drivers worden geladen maar de RX460 niet :F

[ Voor 28% gewijzigd door Damic op 09-07-2017 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Ok na veel geklooi en kabels enzo wisselen ben ik op het punt gekomen dat de usb kabels dat bij de risers zitten ROT zijn. Ik had zelf nog een usb3.0 liggen die eraan gehangen en de kaart dat eraan hangt word herkent en ik kan ermee werken, nu nog zo maken dat ie geen scherm nodig heeft om werk te verzetten :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Damic schreef op zondag 9 juli 2017 @ 21:52:
Ok na veel geklooi en kabels enzo wisselen ben ik op het punt gekomen dat de usb kabels dat bij de risers zitten ROT zijn. Ik had zelf nog een usb3.0 liggen die eraan gehangen en de kaart dat eraan hangt word herkent en ik kan ermee werken, nu nog zo maken dat ie geen scherm nodig heeft om werk te verzetten :F
Al gekeken of je de kaart in het "switchable graphics"-menu van Amd's CCC kunt toewijzen aan de apps waarin je hem aan het werk wilt zetten?

Pagina: 1