Radeon R9 390 werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:17
Ik heb een MSI Radeon R9 390 8GB Gaming gekocht maar wanneer ik deze in mij pc hang krijg ik geen beeld

Heb alle ingangen geprobeerd maar geven geen beeld (de onboard kaart lijk ook geen signaal uit te sturen)
Bios geupdate

maar niks schijnt te helpen het lijk alsof het bij de bios check al fout gaat (bij indrukken van de power knop gaat hij meteen uit)

Is de kaart kapot? (fans en lichtjes doen het wel)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Summary
        Operating System
            Windows 10 Pro 64-bit
        CPU
            Intel Core i7 2600 @ 3.40GHz    43 °C
            Sandy Bridge 32nm Technology
        RAM
            6,00GB Dual-Channel DDR3 (9-9-9-24)
        Motherboard
            PEGATRON CORPORATION 2AB6 (CPU 1)   34 °C
        Graphics
            HP w2408 (1920x1200@59Hz)
            2047MB NVIDIA GeForce GTX 660 (MSI) 35 °C
        Storage
            931GB Hitachi HDS721010CLA332 (SATA)    40 °C
            931GB Hitachi HDS721010CLA332 (SATA)    35 °C
            465GB Western Digital WDC WD5000AAKS-00A7B0 (SATA)  43 °C
        Optical Drives
            hp BDDVDRW CH20L
        Audio
            NVIDIA Virtual Audio Device (Wave Extensible) (WDM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERINGTENTJE
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-07 16:48

VERINGTENTJE

BtC Hodler since '15

MSI Radeon R9 390 8GB <> NVIDIA GeForce GTX 660. Does not compute.

Nvidia drivers verwijderen, AMD drivers installeren.

Dit komt nooit meer goed. Kale macaroni for life. ®Jaapio Verwijderd69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-07 11:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Helemaal geen beeld? Als in: zelfs geen BIOS splash?
Verder geen piepjes uit het systeem?
Zijn alle benodigde voedingstekkers wel aangesloten op de videokaart? Ik meen een 8-pins EN een 6-pin.

Dan zou ik beginnen met een ander beeldscherm om uit te sluiten dat het niet een simpel detectieprobleem is. Of dat de monitor in kwestie bijvoorbeeld een analoog signaal verwacht, terwijl de R9 390 enkel digitaal kan uitsturen. (dus geen VGA of analoog over DVI). Enkel DVI-D, HDMI en mogelijk Displayport afhankelijk van de uitvoering.

Daarnaast mis ik informatie over de gebruikte voeding. Welke voeding zit er in het systeem?
Ik krijg de indruk van de HP onderdelen en het gebruikte moederbord dat dit een standaard HP systeem is met daarvoor bemeten voeding. Klopt die indruk of heb ik het mis?
Als het klopt dan kan het zijn dat je voeding ontoereikend is. En zul je een betere moeten aanschaffen.
Een R9 390 wil van meer stroom worden voorzien dan een GTX660. Kan je voeding dat niet leveren, dan zal het systeem niet werken of onstabiel zijn.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

sommige borden werken gewoon niet met een R* serie radeon. ook niet na een bios update. wellicht dat jij zo'n bord hebt of de card is gewoon doa

psu kan ook maar dan kom je toch vaak nog wel zover als de bios. zover kom je nu dus niet

heb het gezien met R 280 gpu die op iets oudere borden gewoon niet willen booten

[ Voor 38% gewijzigd door Ray op 09-07-2017 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
VERINGTENTJE schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 23:34:
MSI Radeon R9 390 8GB <> NVIDIA GeForce GTX 660. Does not compute.

Nvidia drivers verwijderen, AMD drivers installeren.
Dat snap ik maar hij boot niet eens, drivers worden toch pas in windows geladen maar zover komt hij niet

Kaart overigens gekocht van een mede tweaker die hem daarvoor nog heeft getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
Ultraman schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 23:41:
Helemaal geen beeld? Als in: zelfs geen BIOS splash?
Verder geen piepjes uit het systeem?
Zijn alle benodigde voedingstekkers wel aangesloten op de videokaart? Ik meen een 8-pins EN een 6-pin.

Dan zou ik beginnen met een ander beeldscherm om uit te sluiten dat het niet een simpel detectieprobleem is. Of dat de monitor in kwestie bijvoorbeeld een analoog signaal verwacht, terwijl de R9 390 enkel digitaal kan uitsturen. (dus geen VGA of analoog over DVI). Enkel DVI-D, HDMI en mogelijk Displayport afhankelijk van de uitvoering.

Daarnaast mis ik informatie over de gebruikte voeding. Welke voeding zit er in het systeem?
Ik krijg de indruk van de HP onderdelen en het gebruikte moederbord dat dit een standaard HP systeem is met daarvoor bemeten voeding. Klopt die indruk of heb ik het mis?
Als het klopt dan kan het zijn dat je voeding ontoereikend is. En zul je een betere moeten aanschaffen.
Een R9 390 wil van meer stroom worden voorzien dan een GTX660. Kan je voeding dat niet leveren, dan zal het systeem niet werken of onstabiel zijn.
Bij start hoor ik wel een piepje maar daarna niks, ik vermoed dat er een melding staat maar die kan ik dus niet lezen.

heb het via Dvi en HDMI geprobeerd

De voeding heb ik vervangen zit nu een 650 watt in dat zou toch voldoende moeten zijn, beide pinnen 8 en 6 zitten er beide in.

Met kaart er in boot hij niet verder, zonder kaart (alleen met de onboard) wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

650w zegt niets. Kan net zo goed meuk zijn dat niet eens de helft daarvan kan leveren.
Welk merk en type voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
Anoniem: 660294 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 00:22:
650w zegt niets. Kan net zo goed meuk zijn dat niet eens de helft daarvan kan leveren.
Welk merk en type voeding?
Het is een Cooler Master GX 650W

[ Voor 14% gewijzigd door Eiland op 09-07-2017 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:39

rdejongjr

Gnome

Ziet de bios er 'dos' achtig uit?
Leuk he een bios welke niet overweg kan met de nieuwere videokaarten?
Zo lang het niet kritiek is zijn er verder ook geen nieuwere bios versies voor die systemen aanwezig, uit brengen als 1 geheel en daarna stopt de ontwikkeling bij die dingen.

Niet perse whitelisting voor alleen hun kaarten maar ondersteuning voor nieuwere videokaarten kun je waarschijnlijk wel vergeten.
sommige kaarten hadden nog wel eens een dual bios met een schakelaar voor uefi/legacy maar deze blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
Dus als ik jou mag geloven kan ik de kaart maar weer beter verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Coolermaster GX zijn slechte voedingen. Test met een andere goede voeding of koop een goede nieuwe. Deze GX zal 7 - 8 jaar oud zijn en daarom niet meer betrouwbaar. Gevolg van erg matige interne componenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
Anoniem: 660294 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 00:36:
Coolermaster GX zijn slechte voedingen. Test met een andere goede voeding of koop een goede nieuwe. Deze GX zal 7 - 8 jaar oud zijn en daarom niet meer betrouwbaar. Gevolg van erg matige interne componenten.
Wat raad je aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is het budget voor een nieuwe voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
Rond de 100, denk je overigens dat dit ook echt het probleem is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat rdejongjr zegt kan ook wel eens kloppen. Neemt niet weg dat de voeding aan vervanging toe is. Omdat het een pre-build is zal een lange voeding als de Corsair RM550x misschien een probleem worden. Kortere voedingen zijn de Corsair TX550M V2 of Seasonic Focus Plus 550w. Beide ook van erg goede kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06:50
Het kan goed zijn dat dit moederbord bekend is met graphic card issues net zoals de 2ab5.. zie hier ook dus

http://www.tomshardware.c...ron-corporation-2ab5.html

is niet de 2ab6 maar de 2ab5 met precies hetzelfde probleem zwart beeld tijdens boot met een moderne videokaart.

het kan zijn dit een bios update een oplossing bied.

HP BIOS version is 7.12 and will not update further, whereas GTX 9XX series need BIOS version 8.

maar neem aan dat die van jou ook bij 7.12 stopt dan.

denk dat een ander moederbord de oplossing is.

[ Voor 42% gewijzigd door Bartosy op 09-07-2017 01:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:39

rdejongjr

Gnome

Jeempie, dat gemekker om die voedingen altijd.

Klopt dat het geen hoogvlieger was en dat een voeding toch het meest belangrijke onderdeel is voor een langdurig goed werkend systeem. Maar zo lang het geen MS-tech/powerman/q-tec/ewend is zal het op zijn minst aan mogen gaan en (zo lang de bios het toe laat) door de POST heen komen.

Zelfs een top of the line X99 platform met 2x 390X er in trekt tijdens een cold boot niet meer dan ~350W zo lang er geen 20 schijven aan hangen.

Voordat je blind op gekrijs vanaf het internets afgaat en een voeding wil kopen, vraag eens rond of je er eentje kunt lenen en/of de videokaart ergens anders kunt proberen, geef het 98,34% kans dat het enkel de bios is welke niet meewerkt.

De laatste bios update is 7.15 en is enkel bedoeld om een fuckup ivm dubbele id's te fixen verder geen "vga compatibility" of "uefi support"
Wel een piepje omdat hij klaar is met zijn POST en er waarschijnlijk een melding staat á "no console output, press F? to continue" maar zonder console(beeld) wordt dat lastig gissen.

Nu is trouwens de ideale tijd om een 390 te verkopen aan miners, mocht je perse een ander kaartje willen in je pc, de R9 2xx serie wilde nog wel eens een legacy bios bezitten en zorg dat je hem kunt testen in je eigen systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 683497

rdejongjr schreef op zondag 9 juli 2017 @ 01:23:
Jeempie, dat gemekker om die voedingen altijd.

Klopt dat het geen hoogvlieger was en dat een voeding toch het meest belangrijke onderdeel is voor een langdurig goed werkend systeem. Maar zo lang het geen MS-tech/powerman/q-tec/ewend is zal het op zijn minst aan mogen gaan en (zo lang de bios het toe laat) door de POST heen komen.
Ware het niet dat een GX650W van 6-7 jaar oud niet veel minder gevaarlijk is voor je componenten dan een nieuwe MS-TECH voeding. De secundaire condensatoren in deze voeding zijn namelijk van Su'scon en de specifieke serie die gebruikt wordt is gewoon best slecht. De kans is dan ook groot dat deze al zijn of beginnen te lekken/bol te staan en dus de ripple veel te hoog aan het worden is.

Inderdaad, dat een nieuwe voeding het probleem van de TS oplost is niet erg aannemelijk, maar de rest van je pc slopen lijkt me ook niet echt handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

Zoals ik dus al eerder opmerkte is het waarschijnlijk een bios issue en de tip voor een R9 280 card daardoor ook niet vaak succesvol omdat juist deze ook vaak daarmee niet overweg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:32
Monitor aansluiten op IGPU. En dan de bios updaten en kijken of hij herkent wordt. Zoja dan via de IGPU DDU downloaden en draaien. Vervolgens de nieuwe AMD drivers downloaden. En installeren. En dan zal hij het moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-06 00:58

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Kijk of je een tweedehands moederbord voor je 2600k kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indifined1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-07 13:59
Heeft de videokaart ook nog een switch op de zijkant om van UEFI naar bios te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
Nee geen switch oid te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-06 14:58
Kaart verkopen dan, of van legacy bios afstappen door een moederbord met uefi te nemen.
Pagina: 1