Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hey allen,

Ik ben momenteel bezig om mijn pc te bouwen maar ik merkte een klein minpuntje op.
Ik heb als mobo Asus Prime 370pro en de voeding is Bitfenix BWG450M.

Mijn USB12 en USB3_12 kabels passen er niet tegelijk in, dit omdat mijn USB12 kabel raar is gemonteerd in het uiteinde van de USB3_12, hoort dit zo of moeten ze er wel allebei inpassen? Mijn USB34 connectie is wel mogelijk.

- Bitfenix manual: https://www.bitfenix.com/...upplies/whisper-m#support
Pagina 13

- Asus manual: https://www.asus.com/nl/M...X370-PRO/HelpDesk_Manual/
Pagina 16

Ook zit ik met de rest van de kabels van de voeding te kloten, heeft iemand een handige link waarin word uitgelegd wat waar in moet? Ik heb namelijk ook een kabel met veel molex aansluitingen erop, ik heb al gezocht wat voor aansluiting dit is maar volgens mij heb ik dit niet nodig. Ook de hoeveelheid pins en waar wat aangesloten moet worden is voor mij nog een raadsel, die ik graag oplos, maar misschien met wat hulp van dit forum ik sneller bij het eindresultaat kom.

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 30-11 21:43
Ze moeten er allebei inpassen, maar ik snap niet wat dit met je voeding te maken heeft. Je bent toch geen kabel van je voeding op die USB connectoren aan het monteren hoop ik?

Welke kabel waar moet staat in de handleiding van je moederbord. Het is goed mogelijk dat je geen molex connectoren nodig hebt, deze werden vroeger gebruikt voor harde schijven.

Kijk anders eens hier: http://www.buildcomputers.net/power-supply-connectors.html

Verwijderd

Topicstarter
mathias82 schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 20:46:
Ze moeten er allebei inpassen, maar ik snap niet wat dit met je voeding te maken heeft. Je bent toch geen kabel van je voeding op die USB connectoren aan het monteren hoop ik?

Welke kabel waar moet staat in de handleiding van je moederbord. Het is goed mogelijk dat je geen molex connectoren nodig hebt, deze werden vroeger gebruikt voor harde schijven.

Kijk anders eens hier: http://www.buildcomputers.net/power-supply-connectors.html
Nee deze kabels komen vanuit mijn kast zelf, die zitten dus niet op de voeding gemonteerd.
Ik zal je link eens bekijken

• mathias82
Ok maar welke kast heb je dan? Heeft je kast USB3 connectoren? Normaal moet je de USB 2 connectoren kunnen verbinden op USB12 en USB34 en de USB3 connector op USB3_12. Misschien heeft je kast alleen maar USB3 connectoren en ben je een USB3 connector op USB12 aan het verbinden?

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-11 12:52

Zorian

What the fox?

Foto's kunnen misschien de situatie ook wat verduidelijken.

Verwijderd

Topicstarter
mathias82 schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 21:08:
Ok maar welke kast heb je dan? Heeft je kast USB3 connectoren? Normaal moet je de USB 2 connectoren kunnen verbinden op USB12 en USB34 en de USB3 connector op USB3_12. Misschien heeft je kast alleen maar USB3 connectoren en ben je een USB3 connector op USB12 aan het verbinden?
Mijn kast heeft 2x 2.0 usb en 2x 3.0 usb.

Sharkoon BW9000-V (Closed) Zwart
pricewatch: Sharkoon BW9000-V (Closed) Zwart

-edit-
Foto van desbetreffende probleem
http://bit.ly/2tBdMOc

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2017 21:15 ]

• mathias82
Ok maar je moederbord heeft maar 1x usb3.0. Ben je geen usb3 connector op een usb2 aansluiting aan het zetten?

• Zorian

Zorian

What the fox?

Verwijderd schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 21:13:
[...]

Mijn kast heeft 2x 2.0 usb en 2x 3.0 usb.

Sharkoon BW9000-V (Closed) Zwart
pricewatch: Sharkoon BW9000-V (Closed) Zwart

-edit-
Foto van desbetreffende probleem
http://bit.ly/2tBdMOc
Bijzondere connector rechts. Lijkt mij dat je hem zo correct hebt aangesloten en die extra kabels die daaruit komen zetten bedoeld zijn voor als je de stekker die je nu gebruikt niet kan gebruiken. Fallback naar USB2 vermoed ik.

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-11 17:33
Kan je een foto maken? Dat zou het een stuk verduidelijken.

Verwijderd

Topicstarter
mathias82 schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 21:16:
Ok maar je moederbord heeft maar 1x usb3.0. Ben je geen usb3 connector op een usb2 aansluiting aan het zetten?
Ik zie inderdaad net dat mijn USB3_12 een 3.0 aansluiting is en mijn USB34 en USB12 een 2.0.
Zou het zo zijn dat ik op mijn USB34 een USB 2.0 kan aansluiten wat 2x USB 2.0 output kan geven, en mijn USB3_12 een USB 3.0 kan aansluiten wat 2x USB 3.0 output kan geven?

Het zijn in ieder geval alleen deze twee kabels die er standaard aan gemonteerd zitten, zoals eerder vermeld door Zorian zou het misschien fallback kunnen zijn.

• Zorian

Zorian

What the fox?

Verwijderd schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 21:20:
[...]

Ik zie inderdaad net dat mijn USB3_12 een 3.0 aansluiting is en mijn USB34 en USB12 een 2.0.
Zou het zo zijn dat ik op mijn USB34 een USB 2.0 kan aansluiten wat 2x USB 2.0 output kan geven, en mijn USB3_12 een USB 3.0 kan aansluiten wat 2x USB 3.0 output kan geven?

Het zijn in ieder geval alleen deze twee kabels die er standaard aan gemonteerd zitten, zoals eerder vermeld door Zorian zou het misschien fallback kunnen zijn.
Doorgaans heb je 2 maal een USB2 header en 1x een USB3 header. Je linker connector is een USB2, en de stekker die uit de USB3 komt zetten lijkt er ook verdacht op.
Snelle manier om te checken: 1 van de gaatjes in de stekker is dicht, kijk even of het gaatje dezelfde is als de linker USB2 connector. Weet je het meteen zeker.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaatje is inderdaad hetzelfde.
Ik zie wel dat mijn linkse USB 2 connector twee 'kabels' in een 'sleeve' heeft zitten, dus dit zou makkelijk de conclusie kunnen zijn.

De USB 2 connector heeft dus twee kabels lopen, net zoals de USB 3 connector.
Wanneer mijn mobo geen USB 3 connector zou hebben kon ik toch gebruik maken van de 2 USB 3.0 poorten door ze 2.0 in te pluggen en ze op die manier te gebruiken.

Klinkt als een redelijke verklaring voor de extra 2.0 connector op mijn 3.0 kabel. Mijn 2.0 connector die op de 3.0 is bevestigd past met geen enkele mogelijkheid op de extra poort, lijkt mij dat je anders 4 kabels op 2 uitgangen aansluit.

• Zorian

Zorian

What the fox?

Verwijderd schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 21:39:
Het gaatje is inderdaad hetzelfde.
Ik zie wel dat mijn linkse USB 2 connector twee 'kabels' in een 'sleeve' heeft zitten, dus dit zou makkelijk de conclusie kunnen zijn.

De USB 2 connector heeft dus twee kabels lopen, net zoals de USB 3 connector.
Wanneer mijn mobo geen USB 3 connector zou hebben kon ik toch gebruik maken van de 2 USB 3.0 poorten door ze 2.0 in te pluggen en ze op die manier te gebruiken.

Klinkt als een redelijke verklaring voor de extra 2.0 connector op mijn 3.0 kabel. Mijn 2.0 connector die op de 3.0 is bevestigd past met geen enkele mogelijkheid op de extra poort, lijkt mij dat je anders 4 kabels op 2 uitgangen aansluit.
Dan zou ik die extra stekker niet aansluiten, aangezien die kabels nu al gedekt zijn met de USB3 connector zoals je zelf ook al aangeeft.
Lekker laten zoals het nu is dus. ;)

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
heb die extra stekker hier ook aan een kast zitten, Volgens mij heb ik wel eens mensen gezien met usb problemen als je ze beide tegelijk aansluit, Dus beter niet doen :)

Verwijderd

Als je maar geen Firewire op de usb 2.0 aan't aansluiten bent. Zo te zien mist die connector die je op USB34 hebt aangesloten op die foto een aansluiting op de pin rechtsboven!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Dat is een fallback connector.

Verwijderd

Dus 2x USB 2.0 of 1x USB 3.0.., aan de kabel van die kast.

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:08

rdejongjr

Gnome

Lol, geen USB5 creëren aub, inderdaad enkel USB3 OF USB2 gebruiken, dank u!
Pagina: 1