Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Tomatentros
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-04-2021
Heb van de week alle componenten van me nieuwe pc binnen gekregen. 1 probleem het werkt niet..
Wat ik heb binnen gekregen is..
Een coolermaster procase 6
Asus z270P
I7 7700k
MSI gtx 1080
Ballistic 16gb ram
2ssd waarvan 1 met windows 10 van de vorige pc

Probleem is.. er gebeurt helemaal niks..

Enige wat er gebeurt is dat het oranje led op het mobo aan gaat...

Iemand een oplossing?

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Pak even de handleiding van het moederbord erbij en kijk wat "oranje" ledje is.

39

• supergert
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

ZX81 > C64 > Amiga > BeBox > PowerMac > pc-klonen...

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-11 19:35
eerste wat me te binnenschiet is afstandbusjes kloppen die met de bevestigingsgaten op het moederbord.

dit luistert nogal kritiek hier kan je je moederbord mee slopen.

tweede doet niks is een beetje een vaag begrip..

spinnen de fans op ? doet de fan in de power supply het ?

zo nee

check het stopcontact even of het stroom heeft.

zo ja

is de power switch connector goed aangesloten.. als dat niet het geval is dan start hij nooit goed op. dit kan nogal priegelwerk zijn om de goede pinnetjes te vinden. het kan best zijn dat het oranje lampje betekent dat het moederbord stroom heeft maar zonder een signaal van de powerswitch start een computer niet op dus daar zal ik eerst maar na kijken.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Weet je wel 100% zeker dat je aan/uitknop goed aangesloten is? Maak eens een foto van de kabelsituatie, klinkt namelijk alsof je wat vergeten bent of verkeerd hebt aangesloten.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Tomatentros
Heb even een klein mapje gemaakt. Hoop dat er wat mee kan.

https://imgur.com/gallery/xj9D4

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:08

rdejongjr

Gnome

1; die mstech voeding us echt schijt (herken zelfs de coating van die rotte dingen)
2; welk ledje en wat meld de handleiding waarvoor die staat?
3; Hoe ziet je socket er uit?

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Kan je eens je ram stick verplaatsen naar het tweede slot ipv de eerste? Is echter alleen relevant als je pc überhaupt wel aan gaat.

Verder eens met bovenstaande. Welk lampje gaat er branden? Lees even de handleiding van je moederbord door.

Gebeurt er echt niks verder? Geen fans die opspinnen of je voeding die aan gaat?

Verder is je voeding om te janken en vragen om problemen. Die moet direct vervangen worden, liever gisteren dan vandaag. Ga hier niet blind op een merk af, maar koop een voeding met bewezen kwaliteit.

[ Voor 52% gewijzigd door stin00 op 08-07-2017 21:13 ]

• Zorian
  • Laatst online: 28-11 12:52

Zorian

What the fox?

Het stekkertje van de powerknop is bovendien in sommige gevallen ook gevoelig voor polariteit. Gebeurt zelden maar je zal het maar net overkomen.
Als hij wel op de juiste pinnen zit kan je proberen hem om te draaien. Controleer gelijk in de handleiding of hij wel op de juiste pinnen zit. Je steekt hem heel makkelijk op de verkeerde.

Verder eens met hierboven. Haal alsjeblieft een voeding van een beter merk zoals bijvoorbeeld Seasonic of Be Quiet. Dit is vragen om problemen, al dan niet op de lange termijn.

[ Voor 42% gewijzigd door Zorian op 08-07-2017 21:11 ]

• Demotje
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-05-2021
Zorian schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 21:10:
Het stekkertje van de powerknop is bovendien in sommige gevallen ook gevoelig voor polariteit.
Hier heb ik nog nooit van gehoord.
Heb je voorbeelden bij welke gevallen het gebeurd?

• Zorian

Zorian

What the fox?

Demotje schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 21:17:
[...]

Hier heb ik nog nooit van gehoord.
Heb je voorbeelden bij welke gevallen het gebeurd?
Ja, mijn eigen pc. :+
Die vertikt het als ik de + en - niet correct erop prik. Dit is voor zowel de LEDjes als de power/reset knoppen.
Snap ook niet dat het kan (het is niks anders dan een knop die sluiting maakt) maar toch. Alles uitsluiten. :)

Mijn grootste vermoeden is dat de powerbutton op de verkeerde pin(nen) zit.

//Dit is overigens hoe ze erop moeten. Lijkt erop dat + telkens links zit en - rechts. Oftewel: Met de tekst op de connector naar boven.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/S9mQsgr.png

Vanaf linksboven gezien is het pin 3 (+) en pin 4 (-).
Kan het niet heel goed zien op de foto's, maar het lijkt erop dat er op die pinnen zelfs helemaal niks aangesloten zit momenteel. Dan zal ie ook nooit aan gaan nee. :p

[ Voor 35% gewijzigd door Zorian op 08-07-2017 21:23 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zorian schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 21:10:
Het stekkertje van de powerknop is bovendien in sommige gevallen ook gevoelig voor polariteit. Gebeurt zelden maar je zal het maar net overkomen.
Het enige wat een powerknop doet is puur 2 draden kort met elkaar verbinden. Vandaar dat je de PC ook prima met een schroevendraaier aan kan zetten. Dat is veel makkelijker als je constant aan machines werkt. Heb nog nooit gehoort dat de polariteit iets uitmaakt.

Voor de TS: Check in ieder geval even op de powerknop kabel goed zit. Van wat ik op de foto's kan zien zit alles verder wel aangesloten zoals het hoort. Het lijkt er alleen op of de 24 pins stekker er niet helemaal goed in zit. Check ook gelijk de 8 pins CPU kabel even.

Verder zoals anderen ook al aangeven. Weg met die voeding. Het is de grootste rotzooi die er is en de voeding is het belangrijkste onderdeel van je PC. Bespaar daar niet op.
Zorian schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 21:25:
[...]

Klopt, daarom vond ik het ook zo bijzonder. :+
Misschien ligt het aan de powerknop van de kast en niet aan het moederbord. Maar inderdaad, erg bijzonder :)

[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 08-07-2017 21:29 ]

• Zorian

Zorian

What the fox?

PilatuS schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 21:24:
[...]

Het enige wat een powerknop doet is puur 2 draden kort met elkaar verbinden. Vandaar dat je de PC ook prima met een schroevendraaier aan kan zetten. Dat is veel makkelijker als je constant aan machines werkt. Heb nog nooit gehoort dat de polariteit dan iets uitmaakt.

Voor de TS: Check in ieder geval even op de powerknop kabel goed zit. Van wat ik op de foto's kan zien zit alles verder wel aangesloten zoals het hoort. Het lijkt er alleen op of de 24 pins stekker er niet helemaal goed in zit. Check ook gelijk de 8 pins CPU kabel even.

Verder zoals anderen ook al aangeven. Weg met die voeding. Het is de grootste rotzooi die er is en de voeding is het belangrijkste onderdeel van je PC. Bespaar daar niet op.
Klopt, daarom vond ik het ook zo bijzonder. :+
Maar lijkt er zo te zien op dat de powerbutton niet (goed) aangesloten is. :)
En inderdaad, voeding gauw de deur uit.

• Tomatentros
Zojuist andere voeding geprobeert. En hij werkt gelijk.. dus zooi er gelijk uit, en voeding terug sturen.

• Zorian

Zorian

What the fox?

Tomatentros schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 21:36:
Zojuist andere voeding geprobeert. En hij werkt gelijk.. dus zooi er gelijk uit, en voeding terug sturen.
Mooi, veel plezier ermee. :) Gaat wel goed komen als ik de specificaties zie.
Gratis tip: Neem een schone installatie van Windows. Voorkom je eventueel gezeur mee. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Zorian op 08-07-2017 21:38 ]

Pagina: 1