Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond

Ik ben al een maand bezig ESXI 6.5 te installeren op een Intel NUCi5SYH, Hij blijft hangen op 9% tijdens de installatie wat kan dat zijn?

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Software:
VMWARE ESXI 6.5

Hardware:
1 x Intel NUC Kit - NUC6i5SYH
2 x Kingston 8GB DDR4 SO dimm KVR21S15D8/8
1 x Samsung SM951 M.2 MSATA 256GB HIGH SP
1x Samsung 850 EVO 500GB SSD

Wat heb ik al gevonden of geprobeerd heb:

1: BIOS geüpdatet naar de laatste versie.
2: M2 SSD eruit gehaald en dan geïnstalleerd op een 2,5 SSD dan gaat de installatie wel door.
3: Geïnstalleerd vanaf een USB-Stick.

Hopelijk kan mij iemand ondersteunen of helpen.

@Is het een driver probleem? waar kan ik die dan downloaden?

Groetjes Cor

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2017 11:19 ]

Beste antwoord (via F_J_K op 17-07-2017 16:58)

Verwijderd

Topicstarter
nelizmastr schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 16:12:
[...]

De SSD die je in je startpost noemt is niet NVMe maar SATA (AHCI). Weet je zeker dat het wel een NVMe drive is? Ze zijn in beide opties beschikbaar.

Dat het een M.2 voetje heeft houdt niet gelijk in dat het een PCIe NVMe drive is.
Goedemiddag,

Mij excuus de leverancier van de SSD die had een fout gemaakt met hem model dus ik ging er vanuit dat het een nvme is. maar ik heb inmiddels een NVMe black WD gekocht en dat werkt perfect met ESXI.

Groetjes Cor

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Lijkt erop dat VMware het niet leuk vindt om geinstalleerd te worden op een M2 kaartje.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ligt waarschijnlijk aan vmware. Installeert iets anders, bijvoorbeeld Xen of PVE wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:40
En installeren op een USB-stick (via virtuele machine op je PC even de ISO mounten en als installatietarget je stick kiezen)? Ik doe dat ook met mijn NUC (ander model weliswaar), ik boot ESXi vanaf USB en gebruik de interne SSD als datastore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ESX heeft geen NVME drivers dus installatie op een M2 NVME SSD zal naar alle waarschijnlijkheid het probleem zijn.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:38
Ik zou VMware eigenlijk nooit op een SSD zetten, pak een usbstick en boot VMware daarvan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ThinkPadd schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 21:22:
En installeren op een USB-stick (via virtuele machine op je PC even de ISO mounten en als installatietarget je stick kiezen)? Ik doe dat ook met mijn NUC (ander model weliswaar), ik boot ESXi vanaf USB en gebruik de interne SSD als datastore.
Goedeavond, bedankt voor het antwoord. Ik heb inmiddels ook vmware esxi geïnstalleerd op een usb stick. Dat is goed gegaan, alleen als ik dan een storage aan wil maken van die M2 ssd dan loopt de nuc gewoon vast. En als ik een iso wilt uploaden dan blijft die op 0% staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Snake schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 21:15:
Lijkt erop dat VMware het niet leuk vindt om geinstalleerd te worden op een M2 kaartje.
Volgens tweakers.net in een topic wordt gezegd dat nvme gewoon werkt. Maar misschien moet het een specifieke model m2 ssd zijn. Of niet?

Groetjes cor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
redfoxert schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 21:22:
ESX heeft geen NVME drivers dus installatie op een M2 NVME SSD zal naar alle waarschijnlijkheid het probleem zijn.
Volgens een topic van tweakers wordt het gewoon ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 9 juli 2017 @ 09:43:
[...]

Volgens een topic van tweakers wordt het gewoon ondersteunt.
Heb je een bron? Een link naar waar het staat?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
redfoxert schreef op zondag 9 juli 2017 @ 10:10:
[...]

Heb je een bron? Een link naar waar het staat?
Het grote ESXi/vSphere Topic

Er zit een generic NVMe driver in ESXi, voor de Intel 750/P3500/P3600/P3700 kun je qua performance beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:11

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op zondag 9 juli 2017 @ 09:42:
[...]

Volgens tweakers.net in een topic wordt gezegd dat nvme gewoon werkt. Maar misschien moet het een specifieke model m2 ssd zijn. Of niet?

Groetjes cor
De SSD die je in je startpost noemt is niet NVMe maar SATA (AHCI). Weet je zeker dat het wel een NVMe drive is? Ze zijn in beide opties beschikbaar.

Dat het een M.2 voetje heeft houdt niet gelijk in dat het een PCIe NVMe drive is.

[ Voor 4% gewijzigd door nelizmastr op 14-07-2017 16:13 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nelizmastr schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 16:12:
[...]

Goedemiddag,

Mij excuus de leverancier van de SSD die had een fout gemaakt met hem model dus ik ging er vanuit dat het een nvme is. maar ik heb inmiddels een NVMe black WD gekocht en dat werkt perfect met ESXI.

Groetjes Cor
Pagina: 1