1920x1080 laptop uitbreiden met 1280x1024 monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
Dag allen,

Ik heb een HP laptop met de nieuwste windows 10 en wil daar graag een tweede scherm op aansluiten (als uitbreiding) voor simpel gebruik (geen gaming etc,) Ik heb nog een oude monitor staan.
Nu heb ik een laptop met de resolutie 1920x1080 (HDMI) en de monitor is 1280x1024 (VGA). Ik heb al een converter van VGA to HDMI.
Als ik deze aansluit worden beide schermen zwart en geeft de oude monitor de melding (Input Signal Out of Range | Change Settings to 1280x1024-60Hz) Als ik mijn laptop eerst op 1280*1024 instel (niet de bedoeling) blijft het tweede scherm nogsteeds zwart.

Concreet mijn vraag:
Is het mogelijk om met een 1280x1024 monitor mijn laptopscherm (1920x1080) uit te breiden zonder dat mijn laptopscherm een andere resolutie krijgt? Ik kon het niet zo snel op internet vinden maar dacht dat ik het weleens gezien heb dat het kon. Opzich zou ik het niet erg vinden als op het tweede scherm 'zwarte randen' om het beeld zit maar bij mijn laptop wil ik dit liever niet.

Ik hoor het graag!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:37
Mijn laptop kan 2 verschillende resoluties aan. En heb je via de snel toets wel aangegeven aan je laptop ook de HDMI aansluiting moet aansturen?

En om welke laptop gaat het precies? Een linkje naar de Pricewatch doet wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
loki504 schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 18:35:
Mijn laptop kan 2 verschillende resoluties aan. En heb je via de snel toets wel aangegeven aan je laptop ook de HDMI aansluiting moet aansturen?

En om welke laptop gaat het precies? Een linkje naar de Pricewatch doet wonderen.
Ik heb het inmiddels 'werkend' gekregen; enige nadeel is dat er nu constant 'input signal out of range......' door het scherm schuift bij de tweede monitor...
Dit is mijn laptop; pricewatch: HP Pavilion 15-ab140nd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:02

franssie

Save the albatross

De videokaart van een moderne laptop zou dat toch moeten kunnen. Misschien helpt het als je de refresh rate eens bekijkt en omlaag brengt naar 50hz en dan langzaam in stapjes omhoog?
Of misschien is je HDMI>VGA converter stuk (de mijne heeft overigens actief voeding nodig)

edit: hier word ik ook nog niet veel wijzer uit http://support.amd.com/en...ages/MultimonitorFAQ.aspx

Misschien eens een adapter lenen van iemand om te testen of het daar aan ligt?

[ Voor 26% gewijzigd door franssie op 08-07-2017 18:47 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar